Gå til innhold
Hundesonen.no

Søpla!


Caro
 Share

Recommended Posts

Caro har fått en irriterende uvane, han drar ut søpla fra bøtta når han er alene hjemme..hvordan skal vi ta tak i dette? Han går ikke til søpla når vi er hjemme, han veit det ikke er lov, men når vi ikke er her DA tar han sjansen...
Det skjer oftest hvis vi har hatt noen rolige dager, men jeg går turer med han om morgen, han får mat når jeg drar + en slik ball med godbiter i, men allikevel så drar han søpla rundt...ja jeg kan jo kaste søpla før jeg drar, men jeg er en gullfisk som glemmer lett dessverre. :whistle:
Tips til hva som kan gjøres eller er den eneste løsningen å kaste søpla hver morgen? :super:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren min gjorde det da jeg bodde på studenthybel med henne (selv om hun var åtte år), i håp om å finne et eller annet spiselig. Den eneste løsningen med henne var å sette papirkurven inn i skapet eller utenfor hybeldøra da jeg dro fra henne. Er liksom litt vanskelig å få trent på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en fin sjanse til å bli flinkere til å ta ut søpla... :drool:

Kjenner til problemet fra en tidligere hund.

Nå har vi Hampus som "kjører" rundt med kjøkkenstolene og går opp på kjøkkenbenken.

Bare når vi er borte, og uavhengig av aktivitet.

Notorisk tyv rett og slett.

Vår løsning har rett og slett bare vært å bli flinke til å holde det ryddiig på kjøkkenet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper jo å få skaffet en dør på det "skapet" som bøttene står inne i, men ting tar tiiiiiid her hjemme :P
Det er lokk på mat søpla (DEN tar jeg ut, ikke hyggelig å finne den igjen på gulvet) Men han har klart å få den opp

Vi får vel bare kaste søpla hver morgen...prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Caro prøver jo bare å lære deg at søpla må tas ut hver dag! Han ekke dum vettu!

Som at kattene her lærer meg at man lar ikke mat stå igjen på bord eller benk, det ekke pent vettu! :P

Men, kan du hekte opp feks en kompostgrind på skapet der døra skulle vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...