Gå til innhold
Hundesonen.no

Siklende hunderaser


Kristina

Recommended Posts

Spesielt spørsmål :D

Jeg har (heldigvis!) ikke en sikle-hund, og har ingen planer om å skaffe meg det heller. Men noen bekjente hadde to newfoundlandere i hus, og de både sikla og luktet :scared: Det var vel mest sikling når det skjedde noe.. Stress, mat og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt spørsmål :D

Jeg har (heldigvis!) ikke en sikle-hund, og har ingen planer om å skaffe meg det heller. Men noen bekjente hadde to newfoundlandere i hus, og de både sikla og luktet :scared: Det var vel mest sikling når det skjedde noe.. Stress, mat og slikt.

Hehe! Hater newfoundlandshunder som lukter, men det er jo veldig ofte eieren sin feil :wink: Første newfoundlandshunden vår sikler som bare det. Men han siklet bare på seg selv, og når han skulle hilse på andre mennesker - så det gikka ldri utover møbler. Balder siklet ikke i det hele tatt. Mange nuffeeiere sier at det er enten/eller. Enten sikler nuffen kjempemye, hvis ikke sikler den ikke i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka sikler dritmye, men det er pga overbittet. Det er ikke sikkel som henger og dingler (det kommer kun om det er snakk om mat), men dråper som drypper jevnt og trutt fra munnen hennes. Nå på vinteren er det ikke så mye, men om sommeren og når hun peser, da sikler hun ekstremt.

Om jeg lar henne sitte ekstra lenge og vente på maten, så er det klissvått på gulvet der hvor hun har sittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka sikler dritmye, men det er pga overbittet. Det er ikke sikkel som henger og dingler (det kommer kun om det er snakk om mat), men dråper som drypper jevnt og trutt fra munnen hennes. Nå på vinteren er det ikke så mye, men om sommeren og når hun peser, da sikler hun ekstremt. :-o

Haha, får meg til å tenke på en viss sikle-krig meg og Elisabeth hadde med Tinka på NKK Hamar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ben sikler i forbinnelse med mat, er en del boxer hanner som "sikler", men veldig få tisper. Så er det også en grov feil om boxern sikler.det renner liksom vann, ikke sikel da da Ben tigger ettermat, eller om han har vært over stressa.

Har hørt og hilst på enklete boxer hanner som sikler også..Var mye mye mye værre før. Men spesielt om de stresser veldig, som på utstillinger ogsan, med gode lukter av både tisper og griseører, så kan det nok renne en del guge ut av kjeften dems hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var på utstillingstrening med Silje, så tok det meg ikke lange tiden før jeg forstod at "dommeren" IKKE likte Diego.

Første hun sa når hun skulle se på han, altså kjenne på han osv, var:

USJ, Nei, ikke en sånn sikle hund. Også så hun fornærmet på meg.

MEN Diego sikler jo IKKE. Så det var nok mer fordommer enn fakta fra dommeren sin side..

Selv om Diego ikke er så flink til å drikke vann. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var på utstillingstrening med Silje, så tok det meg ikke lange tiden før jeg forstod at "dommeren" IKKE likte Diego.

Første hun sa når hun skulle se på han, altså kjenne på han osv, var:

USJ, Nei, ikke en sånn sikle hund. Også så hun fornærmet på meg.

MEN Diego sikler jo IKKE. Så det var nok mer fordommer enn fakta fra dommeren sin side..

Selv om Diego ikke er så flink til å drikke vann. :oops:

Sa hun det!? haha, hun var ikke god altså!!

Men hun mente jo at Diego hadde dårlig gange også da.. Noe somogså er feil :)

Angående siklehunder (du har så mange artige spørsmål Kristina :D)

så er mitt inntrykk at de rasene som har mye lepper (leppefolder og slikt) sikler en del og de med stramme lepper ikke gjør det..

Om det er riktig vet jeg ikke.. men det er hvertfall min teori :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sikler mest når jeg spiser og han er stresset.Da bare renner det ukontrollert av munnen hans.Heldigvis har han en medfødt smekke :)

Desverre forhindrer den ikke at det noen ganger kommer store dammer på gulvet noen ganger.Nyttårsaften var det små seige basseng overalt som jeg tråkket barbent oppi selvfølgelig :D .Sånn ellers sikler han moderat.Du må klappe han eller få han inntil deg før du merker det.

Det er så koslig med sikkel atte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sikler mest når jeg spiser og han er stresset.Da bare renner det ukontrollert av munnen hans.Heldigvis har han en medfødt smekke :)

Desverre forhindrer den ikke at det noen ganger kommer store dammer på gulvet noen ganger.Nyttårsaften var det små seige basseng overalt som jeg tråkket barbent oppi selvfølgelig :P .Sånn ellers sikler han moderat.Du må klappe han eller få han inntil deg før du merker det.

Det er så koslig med sikkel atte :P

:D Go Loke.. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nuffe på to år, han sikler igrunnen mye mindre nå enn da han var yngre... Værst selvfølgelig når det skjer noe som f.eks mat. Og rett etter at han har drukket.

Når jeg tenker meg om, har det blitt mye mindre sikling, kan faktisk ikke huske sist.....!

Uansett, nå kommer det snart en valp (nuffe igjen, ja) i hus, så da får vi se hvordan det blir.

Har man en "siklehund" må man være forberedt på litt av hvert på fronten, og ihvertfall ikke være pirkete :)

Selv syntes jeg det var vemmelig til å begynne med, men bryr meg ikke nå. Så lenge det er min egen hund- litt sånn som med din egen baby og bæsjebleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var på utstillingstrening med Silje, så tok det meg ikke lange tiden før jeg forstod at "dommeren" IKKE likte Diego.

Første hun sa når hun skulle se på han, altså kjenne på han osv, var:

USJ, Nei, ikke en sånn sikle hund. Også så hun fornærmet på meg.

MEN Diego sikler jo IKKE. Så det var nok mer fordommer enn fakta fra dommeren sin side..

Selv om Diego ikke er så flink til å drikke vann. :oops:

sa dommeren det??? Fy flate, da hadde jeg faktisk blitt sint!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg syns sikkel er ekkelt. Hadde fått noia av å ha en siklende st. bernard i hus. Heldigvis sikler ikke Hera, men noen ganger har det dryppet en dråpe eller to når hun har sittet å ventet på maten. Men når det henge slim fra munnvikende så er ikke det like fristende. :) Kunne ikke hatt en masiff eller en kjempesiklende rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...