Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire bull terrier


Wheaten terrier

Tror du staffen vil bli forbudt?  

52 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      18
    • Nei
      19
    • Kanskje
      15


Recommended Posts

Jeg har vertfall fått høre av flere, at pitbull og amstaff er den samme rasen.

De bruker bare navnet pitbull på kamphundene, og amstaff på de som brukes til utstilling. De som som sier noe annet skal vist ta feil, har jeg hørt. Og jeg tror egentlig på den teorien. Siden det er umulig å skille de 2 rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele skillet mellom pitbull og amstaff er fjollete.

Jeg gjorde et søk på google etter "american staffordshire terrier", og fikk dette bildet på første søkeside:

1169.jpg

Så søkte jeg på "pit bull terrier" og fikk dette bildet på første søkeside:

1100012.jpg

Noen som ser noe rart her? :?

Helt klart at skillet er kunstig, når ingen klarer å bestemme seg for hva som faktisk er forskjellen. De som har lagt ut disse bildene er ihvertfall ikke enige. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer (isåfall, hvilke?) med rasen og som vil fortelle litt?

Synes det virker som en rase jeg kunne hatt i fjern framtid :P

Ei som trener Agility i hundeklubben vår har en staff tispe. En herlig hund som liker både andre mennesker og hunder. Hun bor like ved meg så vi er "naboer", derfor møter jeg henne flere ganger når hun er ute å går tur eller er på badeplassen om sommeren.. Tella har lekt med hunden flere ganger, noe som alltid går bra..

Er ikke noe vondt å si om denne hunden, og den er utrolig flink i Agility, feillfri og rask!

Så min menning er at de ikke burde bli forbudt, er da ingen grunn til det?

Politikerne kan heller starte å forby enkelte mennesker å ha hund, hadde de kanskje gjort det før så hadde ikke så mange hunderaser blitt forbudt..

Det er ALLTID menneskene sin feil at hundene blir sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jo vært hinsides idiotisk. De har jo av forskere på vitenskaplig grunnlag funnet til å være blant en av de 10 beste hunderasene for barn og av veterinærhøyskolen i Hannover [bNone of the Staffordshire Bull Terriers displayed any types of aggression disorders.

Dette er vitenskalige undersøkelser og veier tyngre enn en eller annen hater av rasens meninger.

På ATTS hadde de den beste score av raser som hadde et representativt grunnlag dvs ikke raser med kun noen få hunder testet 93.3% bestått.

Så å påstå at staffen bør forbys er jo yrkesteit, vi får eventuelt forby den i samme slengen som vi forbyr king charles cavalieren :roll:

I tillegg er den for liten til å brukes som angrepshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eg skrev på et annet forum:

Kjære staffe eiere ikke gjør den samme tabben som amstaff folket gjorde når pitbullen ble forbudt. Mange snudde ryggen til og prøvde å distansere seg så mye mulig fra pitbullen som overhodet mulig og gjerne nektet på at rasene hadde noen som helst likheter. Dette tror eg er en av grunnene til at amstaffen også ble ett offer for denne totalt urretferdige rasespesifikk lovgivningen. Vi kan ikke lukke oss rundt rasen vår og nærmest bekrefte at amstaffen/pitbullen er farlig med å skrive at staffen ikke er lik i det hele tatt.

Vi må alle stå sammen mot denne rasistiske lovgivningen som er kommet til landet.

IKKE VENT TIL DE KOMMER FOR DIN HUND!

Først kom de for den Amerikanske Pit Bull Terrieren

Og jeg sa ingenting

For jeg hadde ikke en Amerikansk Pit Bull Terrier.

Så kom de for den Amerikanske Staffordshire Terrieren

Og jeg sa ingenting

For jeg hadde ikke en Amerikansk Staffordshire Terrier.

Så kom de for den Tsjekkoslovakiske Ulvehunden.

Og jeg sa ingenting

For jeg hadde ikke en Tsjekkoslovakiske Ulvehund.

Så kom de for Staffordshire Bull Terrieren

Og jeg sa ingenting

For jeg hadde ikke en Staffordshire Bull Terrier.

Så kom de for Min rase og min bestevenn

Og det var ingen igjen

Til å tale min sak.

"De som ikke lærer av Historien er Dømt til å gjenleve den."

IKKE VENT TIL DE KOMMER FOR DIN HUND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som SBT eier synes jeg det er viktig å få fram fakta om både pitbull og amstaff istedenfor å la myter råde. Dette er den bedre enn å la disse rasene være "lynavledere" for SBT

Dessverre var det en del Amstaff folk som prøvde på dette og endte med å bli bitt i ræva(av lovmakerene)

Viktig å stå sammen mot denne idiotien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes ikke den skal bli forbudt...

Men slik de som de holder på med nå... så skulle det ikke forundre meg om den å ble forbudt!

Synes de er blitt såååå tåplige når det gjelder dette med forbud mot hunderaser.

Er en kjempefin rase hos riktige eiere som behandler de riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...