Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaksinasjon


Recommended Posts

Hei:)
Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt angående vaksinering av min Rottmann på snart 2 år!(1.juni). Vi fikk den som en omplasseringshund, og vet lite eller ingenting om tidligere vaksinering. Får beskjed av tidligere eier at kun ormkur har blitt gitt, men at han skal ha ny nå som 2 åring. Noen som har erfaringer med veterinærer i Trondheim, som er billigst og best mulig? Har hørt at det skiller utrolig mye mellom de ulike veterinærene når det gjelder pris.

Noen som vet hvilke vaksiner han da skal ha, om han ikke før har blitt vaksinert?:)

Kunne gjerne tenkt meg å chippet han i samme sleng:) Så om det er noen som har noen gode erfaringer i Trondheim, så tar eg i mot info med åpne armer:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Heimdal Dyreklinikk og er veldig fornøyd der. Kompetansen er god og prisene er absolutt ikke ille. Angående hvilke vaksiner og når, så ville jeg fulgt veterinærens råd når dere kommer til time. De chipper ham med det samme vil jeg tro.

Gratulerer med hund og lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Heimdal Dyreklinikk og er veldig fornøyd der. Kompetansen er god og prisene er absolutt ikke ille. Angående hvilke vaksiner og når, så ville jeg fulgt veterinærens råd når dere kommer til time. De chipper ham med det samme vil jeg tro.

Gratulerer med hund og lykke til videre! :)

Vet du noe om hva det koster å vaksinere å chippe der da?:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Heimdal Dyreklinikk koster det ca 500-600 kr for time med helsesjekk og vaksine. Hva det koster å id-merke en hund, aner jeg ikke da jeg har aldri gjort det, men det er bare å ringe de og høre, så får du prisen over telefonen :) De er veldig hyggelige og imøtekommende :)

De har drop-in mandag-torsdag 09.00-11.00 og 16.00-18.00 og fredager 09.00-11.00. Åpningstidene deres er mandag-torsdag 08.30-18.00 og fredager 08.30-16.00.. Hvis jeg husker alt riktig nå ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om hva det koster å vaksinere å chippe der da? :):)

Det er jeg usikker på dessverre. Det blir nok sikkert under tusenlappen, men du kan helt sikkert ringe og høre etter før du bestiller time. Det koster også litt å registrere chipen hos Dyreidentitet, men det er mulig det er bakt inn i prisen hos veterinær, isåfall havner du nok over tusenlappen igjen. Litt gjetting dette, så ta det med en klype salt.

Om du er sårbar for store utgifter ville jeg sjekket hvor mye det koster deg å forsikre hunden. Du vil ikke få dekket utgifter som vaksine og chipping, men veterinærbehandling kan fort bli innmari dyrt ved skade og/eller sykdom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Heimdal Dyreklinikk koster det ca 500-600 kr for time med helsesjekk og vaksine. Hva det koster å id-merke en hund, aner jeg ikke da jeg har aldri gjort det, men det er bare å ringe de og høre, så får du prisen over telefonen :) De er veldig hyggelige og imøtekommende :)

De har drop-in mandag-torsdag 09.00-11.00 og 16.00-18.00 og fredager 09.00-11.00. Åpningstidene deres er mandag-torsdag 08.30-18.00 og fredager 08.30-16.00.. Hvis jeg husker alt riktig nå ;)

Takk skal du ha:D Kontakter dem etter helgen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vaksine og helseskjekk koster rundt 600 hos Byåsen dyrehospital også :) Jeg syns de virker flinke der, men jeg har aldri trengt veterinær til noe større enn vaksine, røndking og et betent potekutt, så hvor mye min erfaring er verdt vet jeg ikke :P

Vaskine betyr det egentlig ikke så mye hvor man tar. Det krever ikke mye kunnskap av veterinæren å stikke en sprøyte, så der går jeg på pris og beliggenhet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine og helseskjekk koster rundt 600 hos Byåsen dyrehospital også :) Jeg syns de virker flinke der, men jeg har aldri trengt veterinær til noe større enn vaksine, røndking og et betent potekutt, så hvor mye min erfaring er verdt vet jeg ikke :P

Vaskine betyr det egentlig ikke så mye hvor man tar. Det krever ikke mye kunnskap av veterinæren å stikke en sprøyte, så der går jeg på pris og beliggenhet jeg :)

Takk for svar:) setter pris på alle svar:) Bor på Kolstad, så det blir nok Heimdal i førsteomgang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...