Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Å få utbetalt lønn forskuddsmessig, samt få feriepenger tidlig er mulig - også i store internasjonale konserner. Trust me, I've tried :P men da har man et godt forhold til sjefen og har vært ansatt en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

For det første, man bruker ikke antibiotika mot sopp, det er dødfødt. Hvilke to typer sopp har han?

Det neste er at immunforsvaret er redusert, så det må styrkes. Gi ham c-vit og MSM, og så rene matvarer som mulig, så jeg ville kuttet ut tørrfôret helt og holdent og gitt kun rått. Det er mye mulig at han ikke har allergier, men bare trenger en god boost for å komme seg på topp igjen, og ihjelkokte ingredienser gir ham ikke det. Deretter må du syrne ørene hans, enten med eddik/tetreaolje blandet med vann, eller en ørerens som optima pH eller malacetic. Sansynligvis er dette noe du bør gjøre jevnlig hele livet hans.

Hva med utslette hans, er det stafylykokker eller en annen bakterie? Om det ikke er tatt prøver av det må det bli gjort.

Jeg har sendt den en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Kristin. :hug: :hug: :cry:

Vi er en liten verden i verden her inne :) Noen ting snakker jeg ikke om her, mens andre ting forteller jeg kanskje bare på sonen. Uansett blir vi ganske godt kjent på en litt spesiell måte :D Det er veldig, veldig fint :heart:

Helt sant :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Å få utbetalt lønn forskuddsmessig, samt få feriepenger tidlig er mulig - også i store internasjonale konserner. Trust me, I've tried :P men da har man et godt forhold til sjefen og har vært ansatt en stund.

Også skjønner ikke han alt det merarbeidet det blir for de som har nok med å rekke å kjøre vanlig lønn uten all verdens unntak og tillegg som må føres og følges opp i endinga. Nei, nå kjenner jeg at det var helt greit å bestemme seg for å bli 20 år igjen og si opp den jobben for å bli bartender. Tror snart jeg skal be om forskudd, jeg. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til Tøfflus. :hug:

Og bra det ordnet seg for Marvin! Kjenner at jeg er glad at timeslistene mine leveres automatisk, slik at det er fysisk umulig å glemme de... Forskudd på lønn får man også i store selskaper. Nå jobber jeg i antakelig verdens største sikkerhetsselskap, men vi får nå forskudd på lønn vi også. Og vi er ganske mange ansatte her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*hoppet over masse sider, uten om den første, da jeg har vært på farten siden kl.0800.*

Har jeg vondt i sjelen for at jeg har reist fra Noah med krage på, i dag blir det kjøpt sånn oppblåsbar krage for å se om det kanskje er en lurere ting. Han liker virkelig ikke den kragen - tror ikke jeg har opplevd at han blir så påvirket av noe som dette.

Jeg tror han har stått oppreist i hele natt, han falt sammen når jeg tok av kragen i dag tidlig - fikk tur, og litt snacks, deretter på med kragen igjen og da gikk han rett i "deppemodus". Men han lar det jo ikke såret være når han går uten så da har jeg ikke noe valg, og jobbe må jeg jo. *sukk*

Blir kort dag i dag, og så håper jeg han ikke er død av stress når jeg kommer hjem og så håper jeg en sånn oppblåsbar er en bedre løsning, for hele helgen er booket til aktiviteter hundene ikke skal være med på så det blir en del alenetid dessverre.... Oooooo stress.

Kanskje må jeg vurdere en tur til vetten også om det ikke ser ut til å bli bedre...

Eddik :P Det funket på Talli. Tok det på pelsen ca 1 cm fra selve såret. Hun (Og Blaze) holdt seg unna da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på shopping i Vestby. Brukte 1500 kroner, for det fikk jeg tre par tynne ullsokker, Gore-tex skalljakke fra Missing Link og oljehyre fra Stormberg. Nå er jeg klar for sommeren. :P Sitter og venter på toget til Ås nå, så skal jeg hive i meg en matbit før Geo og jeg sykler for å møte Marianne og trene spor og lydighet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, AnetteH

 

 

Vil du ha besøk?

Kan jeg godt ja om jeg er her. Noe sier meg jeg blir her.

Akkurat nå rister nemlig hele verden men det er bare meg :-P eller ryggraden min. Vet ikke helt. Slappe av mer. God ide.

Og :hug: tøfflus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfflus :console::cry: vakre Indiana...

Du, ekser blir ekser av en grunn! Det er lett å glemme grunnene til at ting blir som de blir og bare savne de gode tidene og sidene. Men igjen, de blir ekser av en grunn, man liker ikke å drive med gjenvinning altså :aww:

Nemlig!

Menn er som et puslespill - samme hvor mange ganger man legger brikkene så vil ikke bildet endre seg :aww:

Det er så lekkert når femtenåringer prøver seg fram med sminke og ender opp med å tegne overraskede tegneseriebryn på seg selv. :lol:

No kidding! Jeg har visse problemer med å holde meg med tanke på endel av elevene mine kan man si... :P

Føler meg vill og gæern som ser på en pied hannhund! Jeg liker jo ikke fargen engang :lol:

Men småsnusere kommer jo ikke i pied!? :huh:

Nå har jeg vært på farten og blitt smågal over at absolutt alle skulle ut på shopping / ut og kjøre i dag. Kø, kø, og atter kø - på veien, alle butikker, overalt! Men takket være at jeg er en så tålmodig sjel ( :innocent: ) så har jeg nå nytt teppe på stua, nytt salongbord som er montert, og teppe på hunderommet. Nå skal jeg bare se litt mer Friends så skal jeg gå en litt lengre tur med hundene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør dem jo ikke :P

Hadde forresten "besøk" av naboens svarte småsnuser igår, hu var jo mindre enn Vigdis jo :lol:

Du må hilse på Smula engang. Hun er forøvrig en ganske stor tispe, men hun er jo uansett lettere enn en staff. Men kul er hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin sender stoooooooor trøsteklem til Moccasøster og sier hun må si fra om hun trenger han som selskapshund. :hug::cry:

Jeg har vondt i magen og da hjelper det helt sikkert å stresse en hel haug, sant? Svigerfar er skikkelig skikkelig dårlig, svimler og kaster opp. Og vi skal eeegentlig til rena i kveld for å bli ferdige der i helga. :gaah: Men vet ikke om vi kan reise... Er kun bonden som kjører bil her, og kun han som er sterk nok til å få svigerfar på beina om han ramler eller kollapser og i det heletatt. Så bekymrer meg masse for verdens søteste svigerfar, samtidig som det irriterer meg grønn at vi kanskje må utsette turen. Stakkar argyr blir aldri "kvitt" meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tisser han når dere går ut da? isåfall har han vel et reelt behov for å gå på do. Å holde seg i mange timer er jo ubehagelig, selv om man fysisk sett klarer det.
    • Hjelp! Tempo har sovet hele natten fra dag 1, riktignok våknet noe tidlig, typ 06:30 ish. Men nå, nesten 4 måneder gammel, er han begynt å våkne noen ganger på natten i 4/5/6 tiden. Jeg er jo bekymret for at han er dårlig i magen, så jeg tar han ut. Frem til nå har han ikke vært dårlig i magen. Han sovner fint etter å ha vært ute, men det er jo irriterende når jeg vet at han kan holde seg til vi står opp. I ukedagene våkner vi stort sett klokken 7, i helgene kan han fint sove til 8-8:30.  Hørte på et foredrag fra Maren Teien at mange luftet valpen alt for lenge på natten og at det da ble en del av døgnrytmen deres. Burde jeg kanskje bare være hardere og ikke lufte han, holde ut "maset" til han sovner igjen? Noen ganger kan jeg klappe litt på han, også sover han videre, andre ganger er han mer våken.
    • https://www.nkk.no/om-nkk/statistikk/ Det ligger under "Dokumenter" på denne siden.
    • Min veide 11.1 ved 16 uker og endte på 19.
    • Hei, har selv samojed, men har vært borti noen lapphunder og har litt erfaring med dem. (Ikke noe erfaring med Islandsk fårehund). Men ut fra hva du skriver så tror jeg finsk lapphund kan være en god kandidat om det er den hunden du har sett litt på nå og ønsker deg😊 Men for å prøve å svare på spørsmålene dine: Kløv og trekk: - Finsk lapphund er en robust og allsidig rase som historisk har vært brukt som gjeterhund for rein. Dette gir jo den et godt grunnlag for å kunne brukes til kløv. Vil si de fleste raser kan brukes til kløvning. Men med riktig trening kan den bære en kløv på opptil 1/3 av sin egen kroppsvekt. Så ser ingenting problemer ved å la en finsk lapphund bære kløv. - Samme gjelder jo samojed, allsidig og robust rase, men kanskje litt mer egnet for kløving, men også trekking. Samojeder er jo trekkhunder, så om trekking er noe du ikke ønsker så mye fokus på er nok finsk lapphund et bedre valg. Kan jo lære en samojed å ikke trekke å, men er nok betydelig vanskeligere enn å trene en lapphund til det.   Reaksjon på sau - Finsk lapphund har mer naturlig gjeterinstinkt, så vil si med trening så er det nok lettere å trene dem til å være rolig rundt sauer enn for eksempel samojeder, som generelt har høyt jaktinstinkt og gjerne vil reagere og «ta» sau. Så klart finnes det individer som er rolige rundt sauer, og ved trening fra de er små fint kan være rundt sauer. Men generelt vil jeg si lapphund er mer pålitelig rundt sau enn samojed.   Varme - Samme som samojed så har finsk lapphund en tykk pels som gir beskyttelse mot kulde, men dette kan også gjøre den utsatt for overoppheting i varme værforhold. Som du nevner, kan dette håndteres fint med pauser, mindre vekt i kløven, og kjøling av potene.    Utholdenhet Finsk lapphund har god utholdenhet, men som med alle hunder, vil individuell kondisjon og trening påvirke hvor godt den takler lange turer med kløv. Hvis du trener hunden jevnlig og gradvis øker belastningen på kløv og lengde på tur, så vil den fint kunne håndtere lange turer over flere uker.   Trekk Selv om du primært ønsker en kløvhund, kan Finsk lapphund også trenes til å trekke, for eksempel pulk om vinteren. Dette kan gi god variasjon i treningen og hjelpe til med å bygge styrke og utholdenhet. Rasen er ikke spesielt avlet for trekk som samojeder, men med riktig trening kan den fint utføre lettere trekkoppgaver.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...