Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Den 3-fjellsturen var det jeg skulle ha satset på også, for Ulriken gikk veldig greit opp, men ned igjen var et sant *******! Smalt, sleipt, vanskelig å holde balansen. Og bratt!! Så siste halve fjellet ned klarte jeg nesten ikke å gå for neglene på stortåen presset sånn mot skoen at det kjentes ut som de skulle løsne! En liten sjekk hos Røde Kors da jeg kom ned og så stavret jeg meg til nærmeste buss hjem.

Litt surt at jeg ikke klarte det, og jeg må innrømme at akkurat nå håper jeg at jeg aldri skal ned den fjellsiden igjen til fots. Banen er et utmerket alternativ! Hadde jeg ikke hatt de smertene så hadde jeg glatt gått videre og tror nok jeg hadde klart resten også.

Lady hadde en fin tur og fikk til og med gå løs i perioder! :o når hun nykket til i båndet fordi hun hoppet ned steiner på vei nedover der det var smalt og glatt så måtte jeg bare slippe henne. Hun stoppet fint og ventet på meg da, så til slutt bare koblet jeg henne fra helt. Det var bare en gang hun prøvde å jakte på en spurv, men den farten hun vanligvis mangler for å fange de var enda mer fraværende i dag :D Ellers så gikk hun fint og kom tilbake etter meg på første innkalling hver gang.

Lady måtte spyles når vi kom hjem og jeg gikk rett i dusjen, for hadde jeg satt meg ned først hadde jeg aldri klart å reise meg igjen. Det er fortsatt vondt å gå, men det verste er at jeg kjenner at tærne er vonde selv når jeg sitter. Det er sikkert over i morgen :aww:

Gikk du 7 eller 4 fjellsturen? :) Ulriken er bratt både ned og opp. Ned fra Rundemannen er veldig bratt og steinete også. Ekkelt å gå i kø der. Gikk 4 i fjor. I år skulle jeg ikke gå i det hele tatt, men tok bussen til byn med Nors og møtte samboer og svigermor som vi gikk de tre siste med. De gikk 7.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Lurer på om jeg burde ringe xen og høre hva det var han sa på slutten av telefonsamtalen. Jeg hørte bare mugging, men jeg er åpen for at det bare hørtes sånn ut og at det egentlig var en beskjed inni der jeg burde ha fått med meg. Men jeg sov godt i natt (i NI timer! Wee) og sto opp en time for seint, og jeg takler bare en muggen pettersen pr halvtime rett etter at jeg har stått opp, så jeg hørte egentlig ikke etter.

Tror jeg venter litt og nyter stillheten. Unger har dratt på skolen, hunder er lufta, syns jeg har rukket mye på den timen jeg har vært våken jeg, og da fortjener jeg å få sitte i ro litt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hadde jeg gode intensjoner om å lese meg opp på alle sidene sånn at jeg kunne dele ut gode ord osv. i rett retning - men altså:

"gode ord og ønsker" <------- spre dere

Sitter jeg atter på jobb og føler at det ikkehar vært helg, og det kjennes litt slitsomt ut akkurat nå - men det får man bare leve med. Fikk lagt meg tidlig i går allikevel så fått nok søvn i alle fall.

mmmmm......... Noah har forøvrig sånne pelsballer på Gjerdrum, og de er bare så supersøte
944130_4665311965830_750844714_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hjelp, jeg er "innelåst" uten mulighet for å komme meg ut! :o Var ute halv 7 i mårrest, og kom meg fort inn igjen. I taket over ytterdøra kryr det mildt sagt av edderkopp-unger :cry: Jeg tror jeg dør litt, og nekter å forlate huset før noen fjerner de. Har mulighet for å gå ut døra til hagen og gå på siden av huset, men der har det ikke gått noen på et par dager, så av erfaring (spindelvev i trynet) står jeg over. Herregud, brenner det så får det brenne, jeg holder fortet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler haugevis av voksenpoeng... Har nå signert på papirene for refinansiering av boliglån i Statens Pensjonskasse - steike mye billigere enn i vanlig bank ja. Noen fordeler skal man vel ha når man er ansatt i staten og tjener 150 -200 000 mindre enn folk i tilsvarende stillinger i det private :). Betaler faktisk nesten 3000 kr mindre pr mnd i boliglån etter dette. Tror jeg kan leve med det altså :).

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hjelp, jeg er "innelåst" uten mulighet for å komme meg ut! :o Var ute halv 7 i mårrest, og kom meg fort inn igjen. I taket over ytterdøra kryr det mildt sagt av edderkopp-unger :cry: Jeg tror jeg dør litt, og nekter å forlate huset før noen fjerner de. Har mulighet for å gå ut døra til hagen og gå på siden av huset, men der har det ikke gått noen på et par dager, så av erfaring (spindelvev i trynet) står jeg over. Herregud, brenner det så får det brenne, jeg holder fortet!

Guri, du hadde dødd om du hadde kjørt bilen min i går......... På vei hjem fra Haugerseter oppdager jeg at jeg har eddekopper både på innsiden og utsiden. Sånne tjukke små skogsedderkopper. De på utsiden forsvant i tur og orden pga. fart nedover motorveien, men de som hadde kommet seg inn ble med hjem og dreiv å spant seg nett i frontruta mens jeg kjørte hjem....... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg å tipser forbrukerombudet om en kjønnsdiskriminerende reklame/konkurranse. Det handler om maling. Hvis du er mann får du spørsmål om hvordan du maler hus, hvis du er kvinne må du svare på hvordan mannen din maler hus. I 2013. I Jotun maler man hus med tissen.

(Barna mine syntes det var så gøy å si at jenter kunne bli hva som helst som man ikke måtte gjøre med tissen. Man kjører ikke gravemaskin med tissen, for eksempel).

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler haugevis av voksenpoeng... Har nå signert på papirene for refinansiering av boliglån i Statens Pensjonskasse - steike mye billigere enn i vanlig bank ja. Noen fordeler skal man vel ha når man er ansatt i staten og tjener 150 -200 000 mindre enn folk i tilsvarende stillinger i det private :). Betaler faktisk nesten 3000 kr mindre pr mnd i boliglån etter dette. Tror jeg kan leve med det altså :).

Dæven, det der skal jeg sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-fjellstur, men det ble da bare 1. Men jeg så at noen som hadde gått alle 7 sa de hadde 2400 høydemeter, mens Runkeeper sa at jeg hadde litt over 1000, så jeg forteller meg at det var det tyngste jeg gikk. :aww: litt gangsperr i dag og fortsatt vondt å være borti tåneglene, men romslige sko på og på vei på jobb.

Lady virker uberørt av turen og har til og med flyttet på seg flere ganger i natt. Men hun har sovet tyngre enn hun pleier, for jeg måtte dytte mye i henne før hun flyttet seg fra der beina mine skulle være.

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Ulriken er det høyeste av de 7 ja :) 643 høyt, men 1000 høydemetre har du vel ikke? :)

----

Har fått positivt svar på hunden jeg sendte mail på. Da må en bare få gravd litt mer, bekreftelse på at de vil selge hit, overtalt samboer og bestemme seg 100% om man tør å ta inn en hund til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg å tipser forbrukerombudet om en kjønnsdiskriminerende reklame/konkurranse. Det handler om maling. Hvis du er mann får du spørsmål om hvordan du maler hus, hvis du er kvinne må du svare på hvordan mannen din maler hus. I 2013. I Jotun maler man hus med tissen.

:lol: :lol:

Dæven, det der skal jeg sjekke ut!

Det kan fort lønne seg ja :D. Et lån til 2,227 % nominell rente (2,313 effektiv rente) er liksom helt greit kjenner jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, du hadde dødd om du hadde kjørt bilen min i går.... På vei hjem fra Haugerseter oppdager jeg at jeg har eddekopper både på innsiden og utsiden. Sånne tjukke små skogsedderkopper. De på utsiden forsvant i tur og orden pga. fart nedover motorveien, men de som hadde kommet seg inn ble med hjem og dreiv å spant seg nett i frontruta mens jeg kjørte hjem.... *ler*

Jeg hadde kjørt av veien og dødd av skadene! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Guri, du hadde dødd om du hadde kjørt bilen min i går.... På vei hjem fra Haugerseter oppdager jeg at jeg har eddekopper både på innsiden og utsiden. Sånne tjukke små skogsedderkopper. De på utsiden forsvant i tur og orden pga. fart nedover motorveien, men de som hadde kommet seg inn ble med hjem og dreiv å spant seg nett i frontruta mens jeg kjørte hjem.... *ler*

Åh, fy f*en! Jeg hadde nok gått ivei ganske fort..

Mamma skulle kjøre meg på jobb en gang, og rett før vi skulle ta av fra E6 kom det en edderkopp ned fra speilet. Jeg var ut av bilen før hun rakk å stoppe :lol: Æsj, det minner meg på at jeg må bli kvitt fobien snart, for jeg setter både meg selv og andre i fare om jeg får en i bilen når jeg er sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen, Siri Eveline :)

Det var vel egentlig det jeg hadde på hjertet!

Tusen takk! Veldig koselig med gratulasjoner!

:jump: Gratulerer med dagen, SiriE vintertinka.jpg

Nå fikk jeg endelig quotet denne nydeligheten! Takk for gratulasjon, og at dere tar så godt vare på sprettballen!

Hurra til Siri Eveline!

Tuusen takk! :D

Gratulerer med dagen, SiriE. :)

Takk for gratulasjon! Veldig koselig :)

Noen her som skal på Rudskogen, Gatebil i år? :) Eller som pleier være der?

Jeg har hatt lyst til å dra, men tja, aner ikke om jeg får det til.

Nå er jeg skikkelig teit som er litt skuffa. Jeg har ikke fått vært på PC i helgen så jeg tenkte jeg skulle spare quoting til jeg hadde tid til å svare på hver enkelt. Tja, var ikke så vanskelig jobb det, med 4 stk.. Men det settes ihvertfall stor pris på de gratulasjonene jeg fikk :D

Ellers har det skjedd endel her inne ser jeg, så god bedring Mari!

Marie, bare å rope ut om du trenger hjelp til noe, jeg bor jo bare et steinkast unna. Også god bedring til den lille.

Utenom det så må det jo gratuleres med gode resultater og debuter i både LP og på utstilling! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måler ikke sånt på en skala, det er følelsen man sitter med som teller. Men jeg skjønner greia di ja. Hun er så liten enda, etterhvert vil du klare å slippe henne mer. Ellers har jeg bare et råd, ta imot den hjelpen som folk tilbyr. Om det ikke er trilling, så få noen til å komme med middag på døren til dere, rydde og vaske litt, ture hundene. Det er mye folk kan gjøre som er til hjelp, og folk vil veldig gjerne hjelpe.

På den måten så kan dere få tiden Johanne er rolig på til å slappe helt av og til og med være kjærester litt. Det er viktig altså.

H gulpet hele døgnet uavhengig av mating, noen ganger var det helt blank magesyre som kom opp, det luktet skikkelig oppkast og surt. Han ville ikke ligge på rygg (seng, vogn), vi bar ham i slynge eller bæresele slik at hodet alltiv var oppover. Han gråt gjerne intenst etter at han rapet, selv om det ikke kom gulp ut så kom det nok opp i halsen. Han hostet mye. Han var ekstremt glupsk til å spise, vi fikk høre etterhvert at det er like vanlig på reflux-barn som at de ikke legger på seg. Det er logisk da det lindrer i halsen å spise. Teite helesøster som sa det ikke var noe problem siden han "la på seg så godt" (= var bælfeit)

Det var så mange ting. Det er absolutt varierende grader, og det er også så mange forskjellige symptomer og hvert barn er forskjellig (irriterende nok). Men kjenn på magefølelsen din, om du tror det er noe galt så mas til du blir hørt. Den feilen skulle jeg ikke gjort igjen i samme situasjon, jeg skulle krevd mye mer, og ikke trodd på de når det ble insinuert at det var meg det lå hos. Men det er vanskelig. Det er jo vanlig at babyer gråter uten at det trenger å bety at det er noe galt.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal gi av råd. Men klem skal du få! :hug: Det er veldig slitsomt og intenst mens det står på.

Ja det er det som gjør det så vanskelig. Noe du skriver om H stemmer, men ikke alt (heldigvis...)

Vi får prøve manuellterapeut i første omgang.

Oi, første og siste gang jeg bruker en sånn kalkulator ... :pinch:

Som Mari sier så er det veldig individuelt hvor mye babyer gulper, og graden av en eventuell refluks er variabel. Sluker hun maten? Raper hun godt etterpå? Gulper hun like mye uansett hvilken stilling hun er i? Hvis det blir problemer med å få henne til å sove på ryggen så går det an å bygge opp senga, under madrassen, sånn at hun ligger i nedoverbakke. På den måten hjelper tyngdekraften til på best mulig måte. Det kan også være lurt å holde henne i "sittende/stående" stilling omtrent en halvtime etter måltid for at noe av maten skal passere og dermed tømme magesekken litt. Ikke morsomt når man er bekymret for de små!

Ja jeg har for mye melk generelt og formelk spesielt, med for sterk utdrivningsrefleks. Ja, ja, bygge opp senga bør vi nok gjøre, og mating = bruke flere timer etterpå for å roe ned både skriking og mating så vi går med henne på skulderen, holder henne på fanget og stående mye lenger enn en halvtime. Magefølelsen sier nemlig at vi ikke skal legge henne ned før vi er sikre på at magen er roligere.

Takk for svar :flowers:

Marie; Ang gulping- Om du synes det er MYE så er det nok det! Jeg fikk først beskjed om at "det virket bare mye" Men det er sånn feks at Jaran kan aldri ligge på gulvet med de andre babyene på barselstreffet fordi han mer enn 100% garantert gulper dem ned. Det går aldri mer enn 10 min mellom hver gang han gulper, også i søvne, så han ligger på siden pga at han ikke rekker å snu hodet til siden. Han gulper opp blank med klumper, bare blankt og selvsagt mye etter å ha spist... Gulpesmekk er å le av her hjemme siden han blir dekket fra tå til topp. Når vi var hos kiroen på torsdag og han fikk se hvor ille det var de 45 minuttene vi var der ringte han til min helsestasjon og vi får nå henvisning til sykehuset for det fordi han mente det garantert var mer enn bare noe låsning som var gulpeproblemet vårt. Stå på ditt om du tror noe ikke stemmer!

Oioi. Lykke til på sykehuset!

Å ja, det er definitivt mye. Vi må kaste alle sofaputene og kjøpe ny sofa når dette året her er omme. Splatt sier det i gulvet også ligger det en halv liter der minst.

Men men. Ikke like ille som Jaran, stakkar liten. :console:

Jada nå skal jeg tusle inn i babytråden istedet. Men først et bilde av hvor søt hun er og da:

382762_10151660159376399_641478605_n.jpg

27146_10151627240906399_1944656792_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig teit som er litt skuffa. Jeg har ikke fått vært på PC i helgen så jeg tenkte jeg skulle spare quoting til jeg hadde tid til å svare på hver enkelt. Tja, var ikke så vanskelig jobb det, med 4 stk.. Men det settes ihvertfall stor pris på de gratulasjonene jeg fikk :D

Det er lov det. Jeg fikk ingen, hvis det er noen trøst! :)

tumblr_lqaq2sHw2l1qecsaao1_400.jpg

301120.jpg

059.gif

bunny%2Bsays.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hunder, det er en for mye eller? Jeg har så lyst på en valp fra et Bc-kull som kommer til høsten!! Det hadde blitt en perfekt hundetype for meg! Men jeg har jo to allerede... Ei på 9,5 og en på 3 på det tidspunktet...

Hvis alle får det de trenger (som jeg regner med hos deg :P ) og du har råd og tid så ser jeg ikke hvorfor du ikke? :)

Er jo en vurderingssak, men de jeg kjenner som har tre bikkjer sier at det ikke er så stor forskjell fra to til tre. Var større overgang fra en til to. Og den på 9,5 er vel ikke like aktiv som 3åringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hunder, det er en for mye eller? Jeg har så lyst på en valp fra et Bc-kull som kommer til høsten!! Det hadde blitt en perfekt hundetype for meg! Men jeg har jo to allerede... Ei på 9,5 og en på 3 på det tidspunktet...

Det tror jeg du fikser helt superbra. :) Om magefølelsen elsker valpen, så kjør på. Det blir slitsomt en stund, men så finner dere rutinene og plutselig kan du ikke se for deg livet uten tre.

Forsinket GRATTIS med dagen, Siri Eveline! Kjipt å føle at man blir glemt, men som regel så handler det ikke om deg men at folk er opptatt med sine egne ting. Ikke det at det gjør det greit altså, men du trenger garantert ikke å ta det personlig!

Håper du hadde en super dag og at denne følger i samme slaget!

GRATTIS til Ozzy også!

Å male med tissen gir meg mange sinnsykt bra visuals. Jeg snøftelo litt da jeg leste. Takk for den, Pippin & Symra! :lol:

Marie, bare :hug: . Jeg vet så godt hvor du er akkurat nå. Hold ut! Det blir så mye bedre! Tenk bare på det, for jeg vet at de fine stundene er så herlige allerede nå, de kommer oftere og oftere framover og helt utrolig nok så blir de så mye bedre de også. Jenta di er helt nydelig, og jeg elsker den lille knappenesa hennes. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hunder, det er en for mye eller? Jeg har så lyst på en valp fra et Bc-kull som kommer til høsten!! Det hadde blitt en perfekt hundetype for meg! Men jeg har jo to allerede... Ei på 9,5 og en på 3 på det tidspunktet...

Synes det høres perfekt ut! Men ikke hør på meg, hundesamler blir snart mitt mellomnavn..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...