Gå til innhold
Hundesonen.no

tiddelitei..

nevervika

Recommended Posts

Skrevet

...Her er jeg...

Til sakens kjerne:

Jeg er en 19 år gammel jente som for tiden er student. Jeg har hatt tre hunder før og ønsker veldig sterkt å få meg hund igjen siden jeg elsker å være ute i naturen på lange fjellturer og skiturer. Det er så trist å gjøre det alene.

Satser på å få meg hund på litt lengre sikt, siden jeg vil bruke litt tid på å finne den perfekte rase, oppdretter og så videre.

Har lite erfaring med hundesport, agility, lydighet og sånne ting. Mine tidligere hunder var godt oppdratt, men jeg har aldri vært involvert i noen klubb eller drevet prøver og konkurranser.

Den første hunden jeg hadde var en Groenendael som jeg hadde stor moro med å lære diverse tricks, han var veldig smart og kvikk.

Etter at han ble påkjørt av en bil som 5 - åring overtok jeg to hannhunder av blandingsrase (hovedsakelig grønlandshund, husky og noe annet ubestemmelig).

Jeg hadde mye gøyale skiturer med disse to.

Men da jeg etter noen år kom inn på skole sørpå fant jeg ut at det dessverre kom til å bli vanskelig å kombinere to svære polarhunder med studieliv, så jeg tok den tunge beslutningen å gi dem bort til en venn av familien som skulle til Svalbard. De er i hvert fall meget lykkelige der oppe.

Og jeg er hundeløs.

Men jeg ser frem til å snakke med alle de hyggelige og kompetente menneskene her inne som sikkert vil gi meg gode råd og verdifulle betraktninger i min prosess med å finne meg en ny hund.

PS: Jeg har også vært inne på canis en kort stund under navnet c.n., men jeg synes ikke jeg fikk den kunnskapen jeg lette etter i forumet der (selv om jeg sikkert kikker innom nå og da)

:roll: :D

Skrevet

Hei og velkommen :D

Fin presentasjon!

Lykke til med jakten på hund :D

(jeg selv må vente et år eller 2 før jeg kan tenke på å skaffe meg hund, og den dagen gleder jeg meg mer enn noe annet til)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
    • Takk. Ja har prøvd med en hund avgangen. Men da blir det konsert ved siden av på de andre hundene. Men prøvd flere ganger. Har dog ikke prøvd å ha kattungene i bur med hund løse. Men er redd kattungene da blir utrygge hvis de ikke kan klatre høyt eller gjemme seg. Og at hunden da skal bjeffe på kattungene utenfra.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...