Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til navn?


Bebop

Recommended Posts

Nå begynner det å nærme seg, og rundt den 25. januar blir forhåpentligvis ridgeback-tispa vår født.

Så var det navn, da. Det må ha to stavelser, og helst inneholde bokstaven A. Fra før av har vi Maja, så det må passe litt med dette navnet, men ikke være for likt. Og jeg liker menneskenavn. Wilma blir opptatt når en kollega får tispa si, ellers hadde det vært veldig aktuelt.

Forslag? Heder og ære samt evig takknemlighet til den som foreslår det navnet vi kommer til å velge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Bebop

navn? her kommer noen: kiara, kia, amy, emma, tinka, tia, karro, bella, sinna, dokka, vel det var ihvertfall noen.. kommer jeg på flere da? tenke :roll: enla, tinkbella, amma, emla, lala, kommer sikkert på flere.. må bare tenke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg, og rundt den 25. januar blir forhåpentligvis ridgeback-tispa vår født.  

Så var det navn, da. Det må ha to stavelser, og helst inneholde bokstaven A. Fra før av har vi Maja, så det må passe litt med dette navnet, men ikke være for likt. Og jeg liker menneskenavn. Wilma blir opptatt når en kollega får tispa si, ellers hadde det vært veldig aktuelt.

Forslag? Heder og ære samt evig takknemlighet til den som foreslår det navnet vi kommer til å velge.  :D

Hmm, siden det er en Ridgeback som vel ble brukt på løvejakt før i tiden tenkte jeg på Nala (Fra løvenes konge) Lett å si, 2 stavelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine forslag!

Favorittene så langt er: Frøya, Ylva, Tuva, Luna, Embla, Nora og Sara. Flere av de andre navnene er også flotte, men de forbindes med folk eller dyr jeg kjenner.

Flere? :D

Nå er det så nær forestående at jeg er nesten bansjuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en nettside jeg;)

http://www.babynames.com/

Gå inn på "Advanced Search".

Jeg synes selv det er fint med afrikanske navn på RRer, angrer litt på at vi ikke kaller Aro for Jelani til daglig. Det er i stamtavlen og betyr mighty...

Jeg synes også at afrikanske navn på RR er kjempefint! Jeg har vært inne på http://research.yale.edu/cgi-bin/swahili/m...owse/s/F/a0.htm og søkt litt. Den babynames-sida var jo super!

Diverse navn jeg har kommet over så langt, og som jeg liker ganske godt:

Iben (bare veldig fint!)

Balsam (for sjela)

Chili (litt artig, men passet ikke på en dobbis, så det passer kanskje ikke på RR'en heller...)

Binti (betyr datter, Swahili)

Aali (betyr førsteklasses, Swahili)

Dafina (betyr gave på Swahili, overraskende dyr gave eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...