Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til navn?

Bebop

Recommended Posts

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvorfor i all verden får jeg ikke endret skrivefeilen min?

Har du funnet ut av det?

Det er en "Redigere"-knapp nede til høyre på innlegget ditt...

Skrevet

Der gikk det jaggu å redigere. Tidligere hoppa den bare tilbake til innlegget uten å ta endringene. :)

Skrevet

Der gikk det jaggu å redigere. Tidligere hoppa den bare tilbake til innlegget uten å ta endringene. :)

Det har lagt en feil på å gjøre dt til det (for å unngå sms-språk) som har "rettet" alle "dt" på slutten av ord en stund, denne er nå endret ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Vet ikke om jeg skal starte en ny tråd eller bare fortsette på denne? :( Så jeg prøver... ;)

Jeg får mest sansynlig en Korthåret collie valp om ca 5uker, Jeg trenger derfor noen forslag jeg også... Men i motsettning til tråd-starteren så er jeg ikke så gla i "menneskenavn", noen som har noen andre forslag? Det er A-kull, så det må helst begynne på A

:unsure:

Skrevet

Vet ikke om jeg skal starte en ny tråd eller bare fortsette på denne? :( Så jeg prøver... ;)

Jeg får mest sansynlig en Korthåret collie valp om ca 5uker, Jeg trenger derfor noen forslag jeg også... Men i motsettning til tråd-starteren så er jeg ikke så gla i "menneskenavn", noen som har noen andre forslag? Det er A-kull, så det må helst begynne på A

Arfa, Alva, Amber, Ally, Aida, Alda, Amorella...

Tispe eller hann forrsten? Slenger med noen guttenavn for sikkerhets skyld :P

Abel, Aro, Arco, Atrix, Amor, Atli...

Jaja, kommer sikkert på fler senere :P

Skrevet

Vet ikke om jeg skal starte en ny tråd eller bare fortsette på denne? ;) Så jeg prøver... :D

ask? :P Atleta? Atlantis? Alfa? Aro? Astro? Atom? Atomick? Anti? Anki? A kiss for life?

her er både tispe og hannhund navn.. :P

Skrevet

Vet ikke om jeg skal starte en ny tråd eller bare fortsette på denne? ;) Så jeg prøver... :D

Fra hvilken kennel? Kjenner en som også får korthåret collie valp om ca. 5 uker nemlig :P

Skrevet

Synes Aro er veldig fint da *hihi*

Men viss du går inn på den siden som er nevnt over her så gå inn på A og se. Er så mangen utenlanske navn som ikke høres ut som "menneskenavn" så du finner kanskje ett der :D

Skrevet

Fra hvilken kennel? Kjenner en som også får korthåret collie valp om ca. 5 uker nemlig ;)

Hun får fra Synnøve.. Kennel Feetfire.. Og ja det er Tispe valp..

Lise: All Embracing.. Jeg synes det er så nydelig jeg :D Eller Amazing Grace... Og du vet jeg også liker Ashanti

• 2 weeks later...
Skrevet

dette med navn er morro, jeg klarer ikke å bestemme meg for hva den neste hunden min skal hete nei... det er vanskelig altså,

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...