Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruk av andres bilder?


Taz
 Share

Recommended Posts

Helt sikkert postet denne tråden feil. :icon_redface:

Men altså, er det ikke normalt at en nettbutikk spør om å bruke bilder av produkter de selger?
Altså når bildet ikke kommer fra produsenten av produktet, men private bilder.

Ene bildet her er jo av Khal, altså mitt bilde, og er ikke de andre 3 av Casper til Lola?
Det er jo supert at de syns selen sitter så pass bra på bikkja at de vil bruke bildet, og bildet er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, men det er jo fortsatt mitt bilde. :icon_confused:
http://www.petworld.no/no/artiklar/non-stop-free-motion-sele-2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akk, disse arbeidsuhellene altså. Der går man rundt på jobb, og så snubler man helt uvitende i et bilde på internett og går rett på snørra! Og idét man flyr med hodet rett mot veggen så sneier nesa bo

Beklager at jeg ikke har oppdatert dere her inne, men jeg ville snakke med en advokat før jeg gjorde noe videre i saken. Men mail med erstatningskrav er sendt til Petworld, så får vi se hvor seriøs

Jeg bryr meg fordi hvis man ikke gjør det så kommer de til å gjøre det samme igjen og igjen og igjen, de får jo ikke konsekvenser for det. En nettbutikk burde vite bedre enn å bare plukke bilder fra

Helt sikkert postet denne tråden feil. :icon_redface:

Men altså, er det ikke normalt at en nettbutikk spør om å bruke bilder av produkter de selger?

Altså når bildet ikke kommer fra produsenten av produktet, men private bilder.

Ene bildet her er jo av Khal, altså mitt bilde, og er ikke de andre 3 av Casper til Lola?

Det er jo supert at de syns selen sitter så pass bra på bikkja at de vil bruke bildet, og bildet er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, men det er jo fortsatt mitt bilde. :icon_confused:

http://www.petworld.no/no/artiklar/non-stop-free-motion-sele-2.html

ååh,politianmeld de med en gang :D:aww: evnt si ifra først :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smekk de hardt på hånda, de som eier petworld.no eier også en av norges største valpefabrikker på labrador og cairn terrier (ALLTID et valpekull, året rundt. Vi snakker KONSTANT annonse på finn.no 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, 365 dager i året). De penga de tjener blir jeg kvalm av, og det overrasker ikke at de bruker andres bilder for å tjene penger for eget salg. Måten de utnytter hunders liv på for å tjene peng til seg selv, er rett og slett avskyelig i mine øyne.

De er utestengt fra NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh,politianmeld de med en gang :D:aww: evnt si ifra først :aww:

Jaja, her blir det full politianmeldelse med gang altså. :lol:

Tenker vel mer at det kanskje er litt frekt å bruke bilder uten å spørre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smekk de hardt på hånda, de som eier petworld.no eier også en av norges største valpefabrikker på labrador og cairn terrier (ALLTID et valpekull, året rundt. Vi snakker KONSTANT annonse på finn.no 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, 365 dager i året). De penga de tjener blir jeg kvalm av, og det overrasker ikke at de bruker andres bilder for å tjene penger for eget salg. Måten de utnytter hunders liv på for å tjene peng til seg selv, er rett og slett avskyelig i mine øyne.

De er utestengt fra NKK.

:|:shocked: Seriøst? Visste jeg ikke. *notere ned*

Det har liggi der dritlenge, lola har vel tatt det opp før? Anmeld!

Ikke sett det før jeg, ble mildt sagt litt overraska. Men anmelde er vel kanskje å dra den litt langt?

Jeg ville lagret bevis, og sendt de en heftig faktura!

Print screen er tatt, men faktura?

Hvordan håndterer man egentlig sånne saker? Bare sende en mail å gjøre de oppmerksom på at det er mitt bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å kun sende de en e-post og de fjerner, så vet jo ikke rette instanser at dette har skjedd - dermed bruker de bare nye bilder fra andre uten lov. De sender e-post til de og det gjentar seg(sikkert i årevis uten at de som eier bildene vet om det) - de blir aldri stilt til ansvar og kan bare holde på

Endret av AnetteH
slettet deler av innlegg pga oppfordring til lovbrudd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|:shocked: Seriøst? Visste jeg ikke. *notere ned*

Ikke sett det før jeg, ble mildt sagt litt overraska. Men anmelde er vel kanskje å dra den litt langt?

Print screen er tatt, men faktura?

Hvordan håndterer man egentlig sånne saker? Bare sende en mail å gjøre de oppmerksom på at det er mitt bilde?

Hvis noen hadde vært så frekke å bruke mitt bilde uten tillatelse for å reklamere for sine produkter, så ville jeg krevd betaling for det, ja. Hvis de hadde spurt meg om de kunne fått bruke mitt bilde på forhånd, hadde jeg nok vært mye mer behjelpelig.

Dette går under åndsverkloven, men husker ikke akkurat paragraf.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, nå har jeg sendt de mail, kanskje jeg ikke burde gjort det? :frantics:
Burde jeg ha ventet?

*føle jeg har gjort noe feil nå*

Har selvsagt tatt printscreen av bildet og siden.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å kun sende de en e-post og de fjerner, så vet jo ikke rette instanser at dette har skjedd - dermed bruker de bare nye bilder fra andre uten lov. De sender e-post til de og det gjentar seg(sikkert i årevis uten at de som eier bildene vet om det) - de blir aldri stilt til ansvar og kan bare holde på

På slike kunne jeg tenkt meg å vært medlem av Anonymous, eller hatt samme kompetansen - tror det er eneste løsningen dessverre - for med kun lovlige midler, så sniker de seg unna og fortsetter utnyttelsen av andre og tjener gode penger på sin råttenskap

Hva gjør man da?? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|:shocked: Seriøst? Visste jeg ikke. *notere ned*

Joda, de har siden jeg holdt på å kjøpe hund i 2008 fra nettopp "hollerudhagen" som de kalte seg da - drevet med valpefabrikk i Tyristrand. Etter de ble utestengt fra NKK gikk de fra hollerudhagen, hadde en liten tur innom Norske Hunders Landsforening (NHL) med kennelnavnet "Hagen Zoo" før de egentlig ikke har noe kennelnavn nå lenger. Avler Labrador i all hovedsak, en del Carin Terrier, var også innom mops og fransk bulldog med "Hagen Zoo" oppdrettet.

Hver eneste gang jeg tar et tilfeldig søk på labrador på finn.no har de en annonse inne. Også i kveld.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40893773&searchQuery=labrador

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte og en mail nå. De kan godt bruke bildene mine, men da vil jeg ha noe for det og.

Jeg også, men hvis det KarpeSkrotum skriver stemmer, så sletter de sikkert bare bildene våre og finner noen andre sine heller.

Så slipper de å betale eller gjøre noe mer med den saken.

Kanger: :shocked::hmm:Får ikke mye lyst å handle mer hos petworld. Ikke at jeg handler så ofte der da, har vel kanskje bare gjort det 1 gang tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...