Gå til innhold
Hundesonen.no

Aptus Glyco Flex III - noen med erfaringer?


Recommended Posts

aldri hørt om engang. hva er det?

GlycoFlex er et videreutviklet glukosaminprodukt og kan anbefales som et komplement i forbindelse med artrosebehandling av hund og katt. GlycoFlex inneholder en kombinasjon av stoffer som bidrar til å forsyne leddene med næring. I tillegg til glukosamin inneholder GlycoFlex grønnleppet musling. ....sier produktbeskrivelsen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det på Ganzie for tida, i kombinasjon med cartrophen-kur, og jeg har merket stor bedring. Ganzie har også sart mage, men har ikke merket noe problemer i forbindelse med Glyco-Flex.

Carthropehn, som injeksjoner? Har lest litt om det og ja, skal høre litt med den andre veterinæren vår. Tok det lang tid før du synes du merket bedring?

Jeg har prøvd det da frøkena her har spondylose. Spiste det som godis hun;) Men,jeg holder meg eller til glukosamin i pulver form da det er mye rimeligere å merket ingen forskjell på de to produktene.

Den andre hunden min får Cosequin, det har fungert veldig fint hittil, men er jo svindyrt da. Glucosamin i pulverform..hvor får du det? Må uansett forsøke å finne noe de begge kan få, litt enklere for hundepassern.. Veterinæren som anbefalte Glyco-flex hevder at dette er mer effektivt enn Cosequin... men hvem vet om det stemmer, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carthropehn, som injeksjoner? Har lest litt om det og ja, skal høre litt med den andre veterinæren vår. Tok det lang tid før du synes du merket bedring?

Injeksjon, ja. Merket vel marginal bedring allerede på første sprøyta, og på sprøyte to var det stor bedring. Da vegret hun ikke lengre for å hoppe opp i møbler og sluttet å snuble i trappa.

Nå er hun ferdig med siste sprøyta og alle smerteytringer ved manipulasjon av hofta er borte, og hun hopper opp over alt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg har glemt gammel kunnskap her. En hund på 30 kilo skal ha ca 2 gram ren glucosamin daglig som tilskudd med leddproblemer. Det vil si at de aller fleste "tabletter som inneholder litt av hvert + glucosamin" har for lav konsentrasjon av glucosamin. Da må man gi mange tabletter daglig noe som fort blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Engelsk Setter på straks 10 år, men IBD (intestinal bowel disease), altså kronisk betennelse i tykktarm, så kosthold for han er viktig for at han skal fungere optimalt. Han har fått påvist artrose i ene skulder og ble satt på glycoflex. For han har det ikke hatt noen innvirkning på magen, og får det sammen med det hundeforet han tåler. Gir også en dersj dog vitality ( omega 3), og smerten han hadde i skulderen er borte. Han går ikke på noe medisiner, og er en glad og lykkelig gubbe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg har glemt gammel kunnskap her. En hund på 30 kilo skal ha ca 2 gram ren glucosamin daglig som tilskudd med leddproblemer. Det vil si at de aller fleste "tabletter som inneholder litt av hvert + glucosamin" har for lav konsentrasjon av glucosamin. Da må man gi mange tabletter daglig noe som fort blir dyrt.

Ser den ja, og det stemmer jo omtrent med mitt inntrykk også, at det fort kan være at man betaler mye..for lite.

Har en Engelsk Setter på straks 10 år, men IBD (intestinal bowel disease), altså kronisk betennelse i tykktarm, så kosthold for han er viktig for at han skal fungere optimalt. Han har fått påvist artrose i ene skulder og ble satt på glycoflex. For han har det ikke hatt noen innvirkning på magen, og får det sammen med det hundeforet han tåler. Gir også en dersj dog vitality ( omega 3), og smerten han hadde i skulderen er borte. Han går ikke på noe medisiner, og er en glad og lykkelig gubbe ;)

Jeg vil og ha en glad og lykkelig hund igjen.. DogVitality var faktisk et annet tips jeg fikk.. Godt å høre at hunden din tåler det - at magen ikke slår seg vrang! Det er det jeg frykter mest av alt etter at vi har stått ute med diare i to mnd i vinter før det løste seg. Så skal uansett vente til snøen forsvinner før jeg tilsetter noe.

Hvor lang tid tok det før du merket noen bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med cartrofen skal du merke noe på 2-3 sprøyte. Amiga fikk et halvt år ekstra å leve på det, før det sluttet å fungere (men hun var skikkelig dårlig lgså) Vi Ga bare vanlig glucosamin vi kjøpte i Sverige i stor boks. Altså pulver.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glucosamin i pulverform fåes vel i flere hundebutikker/dyrleger tror jeg? Jeg kjøpte nå på en butikk her i byen (Trondheim) www.hundsomhobby.no er hjemmesiden der;) Kostet 349,- for 250 gram.

Ligger nå ut på hjemmesiden deres også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glucosamin i pulverform fåes vel i flere hundebutikker/dyrleger tror jeg? Jeg kjøpte nå på en butikk her i byen (Trondheim) www.hundsomhobby.no er hjemmesiden der;) Kostet 349,- for 250 gram.

Ligger nå ut på hjemmesiden deres også!

sverige er ekstremt mye billigere på slike ting :P

for de som har muligheten til å svippe dit da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den ja, og det stemmer jo omtrent med mitt inntrykk også, at det fort kan være at man betaler mye..for lite.

Jeg vil og ha en glad og lykkelig hund igjen.. DogVitality var faktisk et annet tips jeg fikk.. Godt å høre at hunden din tåler det - at magen ikke slår seg vrang! Det er det jeg frykter mest av alt etter at vi har stått ute med diare i to mnd i vinter før det løste seg. Så skal uansett vente til snøen forsvinner før jeg tilsetter noe.

Hvor lang tid tok det før du merket noen bedring?

Rex begynnte på glycoflex i høst (september), og til jul var han totalt smertefri;) første virkning så jeg vel rundt 2 uker etter at kuren ble påbegynt. Nå gir jeg glycoflex sånn dann å vann når jeg kommer på det, men aldri mer enn 2 uker mellom liksom, dog vitality får han annen hver dag på foret sitt. Etter min mening syns jeg dog vitality har vært den beste omega3`en jeg har brukt, begge hundene får det, den ene får det fast pga artrosen, og den andre får det sånn nå å da. Engelsk settern går også på en desj hills J/D, blander d sammen med det tørrforet han tåler (cenaturio). Får han kun Hills J/D, så går det galt med magen, men det går bra om jeg mixer det med det andre foret. Litt styr, men det går, og hunden har det helt topp, og er uten medikamenter ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens. Høres jo i alle fall ut som flere har sett en viss effekt, så jeg vil tro vi skal teste det, så fort snøen blir borte.. orker ikke mer diare i snøen nå..

Ser forresten at det på amazon selges et meget likt produkt, med likt innhold, til myyye lavere pris. Så mulig vi shopper der om vi ser at det blir langtidsbruk..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...