Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønsker meg en Greyhound!


MiraTheManchesterTerrier
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes det er litt dumt å skjære alle løpstrenere under en kam og si at de ikke har det bra, noe jeg syntes er antydet.

Vet om flere trener som er kjempe flinke med hundene sine og gjør ALT for at de skal ha det godt og god helse.

Det er selvfølgelig noen som ødelegger for de andre, og det er trist.

De fleste av oss ser vel for seg en tynn, møkkete og redd ex racer som er glemt pga den ikke kan løpe lenger, men dette er heldigvis ikke noe som er veldig vanlig når det gjelder ex racere.

Man kan også ringe trenere i England og høre etter om de har en racer som skal pensjoneres som de kanskje vil adoptere bort til Norge, mange blir nok glad for det, for finner de ikke hjem til dem, så må de ofte avlives :(

Ei jeg kjenner gjorde dette og har ei flott tispe hjemme hos seg, eieren ble så glad for at hun adopterte at han betalte alle kostnader til Norge, det kaller man snilt.

Hun sender bilder med jevne mellomrom til ex eier og han er sååå glad for å få oppdatering fra sin ex racer, selvom han eier over 30 racehunder som er i trening til løp ;)

Men, du vet jo litt mer hva du får når du kjøper deg en valp her eller i Sverige, skal man adoptere så må man være flinke til å stille de riktige spørsmålene, få bilder og videoer, og vurdere hvor seriøs eier/trener virker :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner gjorde dette og har ei flott tispe hjemme hos seg, eieren ble så glad for at hun adopterte at han betalte alle kostnader til Norge, det kaller man snilt.

Hun sender bilder med jevne mellomrom til ex eier og han er sååå glad for å få oppdatering fra sin ex racer, selvom han eier over 30 racehunder som er i trening til løp ;)

Åååå, solskinnshistorie :wub::wub::wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner gjorde dette og har ei flott tispe hjemme hos seg, eieren ble så glad for at hun adopterte at han betalte alle kostnader til Norge, det kaller man snilt.

Hun sender bilder med jevne mellomrom til ex eier og han er sååå glad for å få oppdatering fra sin ex racer, selvom han eier over 30 racehunder som er i trening til løp ;)

Det er veldig fint altså, men jeg ville vell egentlig ikke kalt det snillt? Man kjøper en hund og har ansvaret for den når den ikke kan løpe mere så vil man kvitte seg med den, ofte avliver man fordi det ikke finnes nok interesserte. Skulle bare mangle at de tok såpass ansvar for bikkjene sine og ga de en fair sjanse til og få et godt liv etter banen, synes jeg.

Og jeg må ærlig talt si at jeg sliter med og synes at dette er gode hundefolk, selv om de fleste sikkert tar vare på hundene sine så lenge de løper så er det noe som skurrer når man bare kan kvitte seg med (på den ene eller andre måten) så mange hunder med samvittigheten i behold. Selv om jeg ikke tviler på at hundene kan ha det fint mens de er i slaget så er det ærlig talt noe jeg sliter med og støtte, og jeg hadde hvertfall ikke betalt for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint altså, men jeg ville vell egentlig ikke kalt det snillt? Man kjøper en hund og har ansvaret for den når den ikke kan løpe mere så vil man kvitte seg med den, ofte avliver man fordi det ikke finnes nok interesserte. Skulle bare mangle at de tok såpass ansvar for bikkjene sine og ga de en fair sjanse til og få et godt liv etter banen, synes jeg.

Og jeg må ærlig talt si at jeg sliter med og synes at dette er gode hundefolk, selv om de fleste sikkert tar vare på hundene sine så lenge de løper så er det noe som skurrer når man bare kan kvitte seg med (på den ene eller andre måten) så mange hunder med samvittigheten i behold. Selv om jeg ikke tviler på at hundene kan ha det fint mens de er i slaget så er det ærlig talt noe jeg sliter med og støtte, og

jeg hadde hvertfall ikke betalt for det.

Nei vel, deg om det, jeg syntes det var bra gjort istedenfor å avlive.

Det er liksom sånn det er i veddeløpsporten, både for hunder og hester, eiere og trenere kan ikke sitte med hest/hund som ikke kan løpe, ergo de blir solgt/omplassert eller avlivet.

Mange som driver vanlig hundesport her hjemme driver også med dette.

Hobbyeiere av dyr har ofte vanskeligheter å skjønne det, men det er sånn livet dems er, noen mistrives faktisk hvis de ikke får trent til løp og starte løp, det er det de er avlet og trent opp til, og utrolig mange har naturlig "løpshue"

Selvfølgelig skal det bare mangle at han gjør noe vettugdt med hunden etter endt karriere, men hadde du vært i det miljøet litt så hadde du også vist om hvor mange som ikke har følelser for hundene sin, derfor syntes jeg den historien var fin.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint altså, men jeg ville vell egentlig ikke kalt det snillt? Man kjøper en hund og har ansvaret for den når den ikke kan løpe mere så vil man kvitte seg med den, ofte avliver man fordi det ikke finnes nok interesserte. Skulle bare mangle at de tok såpass ansvar for bikkjene sine og ga de en fair sjanse til og få et godt liv etter banen, synes jeg.

Og jeg må ærlig talt si at jeg sliter med og synes at dette er gode hundefolk, selv om de fleste sikkert tar vare på hundene sine så lenge de løper så er det noe som skurrer når man bare kan kvitte seg med (på den ene eller andre måten) så mange hunder med samvittigheten i behold. Selv om jeg ikke tviler på at hundene kan ha det fint mens de er i slaget så er det ærlig talt noe jeg sliter med og støtte, og jeg hadde hvertfall ikke betalt for det.

Det er vel det samme med mange "brukshunder" eller løpsdyr der. Det samme med travere og galopphester også. Noen eiere/trenere tar vare på dyra resten av livet deres, jeg har inntrykk av at storparten sender dem til slakt, selger de billig til naive ungdommer osv. Pensjonerte politihunder blir også omplassert, ikke alle som har kapasitet til å ta seg av den hunden hjemme lengre når den ikke duger i tjeneste, og de kanskje skal ha seg en ny hund.

Dyrene er ikke anskaffet med det formål å ha en venn og et familiemedlem, det er et bruksdyr og når bruksverdien er oppbrukt så har man ingen grunn til å beholde dem, ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det samme med mange "brukshunder" eller løpsdyr der. Det samme med travere og galopphester også. Noen eiere/trenere tar vare på dyra resten av livet deres, jeg har inntrykk av at storparten sender dem til slakt, selger de billig til naive ungdommer osv. Pensjonerte politihunder blir også omplassert, ikke alle som har kapasitet til å ta seg av den hunden hjemme lengre når den ikke duger i tjeneste, og de kanskje skal ha seg en ny hund.

Dyrene er ikke anskaffet med det formål å ha en venn og et familiemedlem, det er et bruksdyr og når bruksverdien er oppbrukt så har man ingen grunn til å beholde dem, ganske enkelt.

Det forstår jeg, men jeg synes ikke det blir bedre av den grunn. En ting er politi hunder og dyr som ales opp til mat(som vi jo må ha) men en sport/hobby. Det sier litt om dem som klarer og holde på slik synes jeg, om hvor mye verdt et liv er for dem, og hvor mye pengene teller.

Nei vel, deg om det, jeg syntes det var bra gjort istedenfor å avlive.

Det er liksom sånn det er i veddeløpsporten, både for hunder og hester, eiere og trenere kan ikke sitte med hest/hund som ikke kan løpe, ergo de blir solgt/omplassert eller avlivet.

Mange som driver vanlig hundesport her hjemme driver også med dette.

Hobbyeiere av dyr har ofte vanskeligheter å skjønne det, men det er sånn livet dems er, noen mistrives faktisk hvis de ikke får trent til løp og starte løp, det er det de er avlet og trent opp til, og utrolig mange har naturlig "løpshue"

Selvfølgelig skal det bare mangle at han gjør noe vettugdt med hunden etter endt karriere, men hadde du vært i det miljøet litt så hadde du også vist om hvor mange som ikke har følelser for hundene sin, derfor syntes jeg den historien var fin.

Selvfølgelig er det bra, men jeg synes det bare skulle mangle jeg da. Jeg har ingen problemer med at folk bruker hester eller hunder til veddeløp eller andre ting, men så lenge det er snakk om levende dyr så synes jeg at man skylder individene og ikke ta på seg mer enn man klarer. Det betyr ikke at jeg mener at alle må sitte med hundene sine til de dør av alderdom, men at man faktisk tar høyde for at hunden skal bort etterpå og gjør det man kan for at det blir bra. En ting er og avlive dyr til mat liksom men og ale opp dyr for noen få år med veddeløp også bare kaste de eller avlive synes jeg er forkastelig. Det er veddeløp liksom, ikke noe livsviktig. Men ja, jeg vet at det skjer uansett hva jeg synes og jeg sover om natten fordi jeg, men, det som er galt i en normal verden blir ikke en heltedåd i et annet miljø, bare fordi alle ikke gjør det. Det er faktisk et minimum av hva jeg forventer at man prøver når man først skal drive med en slik sport som innbefatter levende dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for mye bruk og kast mentalitet i miljøet, og de måtene mange kvitter seg med hundene på er helt barbariske og grusomme. Man kan finne så mye stoff om dette hvis man vil, men jeg advarer mot fæle bilder. Det finnes mange seriøse som tar godt vare på dyra og som omplasserer etterpå, det er slik det SKAL være, dessverre når det er penger involvert, så kommer det mange useriøse til som ikke bryr seg om dyrene. Derfor er jeg imot gambling på hunder. Hester er i litt større liga, det kreves mye mer å ha en stor hest og trene den enn en liten hund, som ikke koster like mye og man lett kan kvitte seg meg hvis det ikke går.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...