Gå til innhold
Hundesonen.no

The Elegance of IPO


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kan vi dele erfaringer og filmer innen RIK/IPO Jeg starter med denne filmen som jeg synes er en grei film som forklarer hva IPO går ut på http://www.youtube.com/watch?v=ugI4P7sS8f4

For meg er IPO den ultimate hundesport. Som triatlon for folk, eller maratonkjøring og feltritt for hest. Man må være god i flere helt forskjellige grener, det holder ikke å fokusere på en ting, alle

Jeg får søren meg helt gåsehud av å se på. Tenk å ha en hund som har det drivet, det motet og den balansen og som er så sinnssykt førerorientert...

Guest Gråtass
Hvit gjeterhund som er BH, Sch 3 og IPO 3 :)

Litt OT; men om en hund er IPO3 og/eller SCHH 3 så faller BH tittelen litt bort, da det er påkrevd med godkjent ferdselsprøve fo å gå opp til IPO/SCHH prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT; men om en hund er IPO3 og/eller SCHH 3 så faller BH tittelen litt bort, da det er påkrevd med godkjent ferdselsprøve fo å gå opp til IPO/SCHH prøver.

Ok :D Jeg er ikke så inne i det IPO greiene ;)

Syns bare det var kjekt å få vise en Hvit en også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT; men om en hund er IPO3 og/eller SCHH 3 så faller BH tittelen litt bort, da det er påkrevd med godkjent ferdselsprøve fo å gå opp til IPO/SCHH prøver.

Fortsatt ot, men ser at det er oppdrettere som "reklamerer" også med BH-titler på hunder som allerede er SchH-titulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Fortsatt ot, men ser at det er oppdrettere som "reklamerer" også med BH-titler på hunder som allerede er SchH-titulert.

Random video ifra FCI NM IPO 2012 :)

Edit: og når det gjelder BH tittelen, så forsvinner ikke den ifra dogweb ettersom jeg vet, mens IPO 1 osv forsvinner hvis man har tatt en høyere "grad" :)

Jeg skjønner at jeg har forklart meg litt klønete. Selvfølgelig forsvinner ikke en BH tittel, da den er stambokberettiget. Men å skrive en tittelrekke som består av BH IPO1 IPO2 IPO3 er unødvendig, da de foregående er helt nødvendige for å oppnå en IPO3 tittel, om det ble litt klarere nå..

Det blir litt som om man får gjennomslag for titler i LP så er det helt naturlig at den høyeste oppnådde tittelen står, ikke hele veien dit man har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Ja, jeg er helt enig altså. Og synes de burde vært tatt bort om man oppnår SchH og tilsvarende titler.

Vel det er ikke jeg. :ike:

Da må den jo fjernes om man oppnår andre tittler som SL, FH RSP, RRP osv, Noe som blir helt feil. En Norsk hund i utlandet som skal stille på internasjonal prøve og heter BH RSP-RRP? :lol:

Go natta jenter.. :punk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ikke jeg. :ike:

Da må den jo fjernes om man oppnår andre tittler som SL, FH RSP, RRP osv, Noe som blir helt feil. En Norsk hund i utlandet som skal stille på internasjonal prøve og heter BH RSP-RRP? :lol:

Go natta jenter.. :punk:

RSP og RRP er ikke titler. Eneste tittel man kan oppnå i RSP og RRP er brukschampionat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...