Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg har overlevd min første bilulykke... Heldigvis uten en skramme. Kjørt skadefritt i 8 år, så kommer en idiot og ødelegger det. Attpåtil står han å skjeller meg ut: look what you did to my car! :no: Jeg kjørte altså på grønt lys, han kom ut av det blå fra høyre der det sto en kø med biler som skulle svinge til høyre... ÅÅÅ, min flaks altså, jeg skal jo lese til eksamen, så må jeg begynne med forsikringsstyr og bilreparasjon istedet :( Nå skulle jeg gjerne hatt en skulder :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..Kurs også jobb. Det går ganske fort, men må innrømme at det er egoistiske grunner til at jeg gruer meg. Blandt annet ryker nok spesialen og en annen utstilling, og jeg får ikke dratt på noe hundetreninger, går glipp av et kurs og sånt... Men selvsagt også emosjonelle grunner som ingen å støtte seg til, ingen å dele hva som har skjedd iløpet at dagen med og ikke minst fordi lillegull forandrer seg så utrolig på en hel mnd når han er så liten :( Det praktiske tror jeg skal gå greit nok i det minste.

Blæ. Men jeg har jo visst hele veien at dette kom, men ja. :(

Angående det emosjonelle... Har han mulighet til å Skype på kveldene der han er? Spis "middag" sammen over Skype, sett av litt tid til å skravle sammen der hver kveld og la barna se han. Send MMS til hverandre gjennom dagen med bilder av alt dere driver med, bilder av barna og bilder av hundene, så får dere på en måte deltatt litt i hverandres hverdag allikevel (litt som en EFIT?). En måned går FORT og det går nok bedre enn du tror :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg spist gourmetmiddag bestående av Barilla pasta med smeltet smør og egg :D.

Skal man spise pasta, MÅ det være Barilla. Alt annet er høgg :aww:

Kjenner at jeg selv som hundeeier blir irritert på folk som lar bikkja si stå ute i et boligfelt og bjeffe i timesvis.... Det blir jo liksom ikke noe enklere å ha hund her, når noen driver på slik. Og nå har den stått og bjeffa konstant en god stund. Typ lengste pauser 20 sekunder...
Festlig! Her i nabolaget er det en boxer, som står bundet i kjetting, som går akkurat til grensa til innkjørselen. Nå vet jeg om det, så jeg går bestandig over på andre siden av veien når jeg passerer, men du kan si det sånn at jeg tror det er noen som har fått seg noen ubehagelige overraskelser der. Den ruser nemlig frem og brøler både til folk og hunder :rolleyes:

Foenix sier hun gleder seg schempemasse til utstilling i helga, og har tatt ansvar for pelsstellet selv i dag:

72184_10152730887940136_1844012586_n.jpg

Coat texture and styling au natural, uten tilsatte kunstige stoffer.

Det ser ut som hun har tatt ansvar for munn- og tannhygienen også :lol: Hun er veldig søt da :ahappy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det, den husker jeg jo! :D

Jeg er litt usikker på det der gliset der, altså... :lol:

Ja, eller slitsomme, alt ettersom :lol:

*ler*

Ja, det er jo den diagnosen jeg har fått, irritert mage/tarm. Men det er jo en sånn diagnose man får når man ikke helt veit hva som er problemet, så jeg drømmer fortsatt om å finne ut hva som gjør magen min irritert..

Kan jeg foreslå.... ehhhhh.... mat? :aww:

Det finnes ikke bøtter med Plumbo for tenk, Plumbo løser opp plast. a036.gif

Sinkbøtte da vøtt.... eller badekaret :aww:.

Har vi vært ute og raka plen - igjen. Vel - vi og vi var vel å ta hardt i, JEG raka, Willy lå i veien. Tror jeg har kjørt vekk 15 trillebårlass med gress og lauv til nå, og enda er jeg ikke ferdig. Sånn går det når ingen har slått gress eller raket i hagen på sikkert et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd min første bilulykke... Heldigvis uten en skramme. Kjørt skadefritt i 8 år, så kommer en idiot og ødelegger det. Attpåtil står han å skjeller meg ut: look what you did to my car! :no: Jeg kjørte altså på grønt lys, han kom ut av det blå fra høyre der det sto en kø med biler som skulle svinge til høyre... ÅÅÅ, min flaks altså, jeg skal jo lese til eksamen, så må jeg begynne med forsikringsstyr og bilreparasjon istedet :( Nå skulle jeg gjerne hatt en skulder :cry:

Neimen stakkar! :hug:

Jeg var i en lignende situasjon selv for et par år siden, og vet hvor ekkelt det kan være selv om ingen personer blir skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd min første bilulykke... Heldigvis uten en skramme. Kjørt skadefritt i 8 år, så kommer en idiot og ødelegger det. Attpåtil står han å skjeller meg ut: look what you did to my car! :no: Jeg kjørte altså på grønt lys, han kom ut av det blå fra høyre der det sto en kø med biler som skulle svinge til høyre... ÅÅÅ, min flaks altså, jeg skal jo lese til eksamen, så må jeg begynne med forsikringsstyr og bilreparasjon istedet :( Nå skulle jeg gjerne hatt en skulder :cry:

Du kan låne skuldra mi om du vil! Kjenner følelsen, er utrolig ekkelt å bli kjørt på. :(:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det betyr mye :ahappy:

Vet hvordan det er å ikke ha famillie i umiddelbar nærhet, selv om trangen ikke blir like stor som når har barn, så er det ikke alltid like lett å får hjelp via tlf.. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det emosjonelle... Har han mulighet til å Skype på kveldene der han er? Spis "middag" sammen over Skype, sett av litt tid til å skravle sammen der hver kveld og la barna se han. Send MMS til hverandre gjennom dagen med bilder av alt dere driver med, bilder av barna og bilder av hundene, så får dere på en måte deltatt litt i hverandres hverdag allikevel (litt som en EFIT?). En måned går FORT og det går nok bedre enn du tror :)

Så fryktelig ekkelt! Stor klem :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine hunder vet akkurat når klokka er ni, da er det nemlig på tide med kveldstur. Først sutrer de litt, så sier jeg hysj, så stirrer de litt, så sier jeg at de skal gå og legge seg, så ligger de med løftet hode og stirrer, samtidig som de sutrer nesten helt uhørlig.

Jeg gir meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg skikkelig smart!

Telefonen ringer og jeg tar den.

"Hallo! Dette er fra XXXX og vi har for tiden en undersøkelse pågående. Undersøkelsen vil ta ca seks til syv minutter og vi vil gjerne at du kan besvare noen spørsmål for oss" osv. Dama prata fort og uavbrutt og hadde lik stemme som "Tast 1, tast 2 " dama hos DNB.

Så jeg satt der og venta på å få noen tall jeg kunne trykke, for trodde jo dette her var automatisk.

"HALLO??!?!?" hører jeg.

"Å herregud, jeg trodde du var en maskin jeg" sier jeg. :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..Kurs også jobb. Det går ganske fort, men må innrømme at det er egoistiske grunner til at jeg gruer meg. Blandt annet ryker nok spesialen og en annen utstilling, og jeg får ikke dratt på noe hundetreninger, går glipp av et kurs og sånt... Men selvsagt også emosjonelle grunner som ingen å støtte seg til, ingen å dele hva som har skjedd iløpet at dagen med og ikke minst fordi lillegull forandrer seg så utrolig på en hel mnd når han er så liten :( Det praktiske tror jeg skal gå greit nok i det minste.

Blæ. Men jeg har jo visst hele veien at dette kom, men ja. :(

Men du, jeg forstår deg godt. Du er vant til å ha han å dele de hverdagslige tingene med. Så den ser jeg altså :)

Det blir ikke helt det samme, men bare å skravle meg i senk om du er ensom en dag. Litt langt å bare hive seg på to hjul i svingene, men bare å ringe eller bombardere meg med bilder og skravl på face osv. Jeg kan sikkert komme på besøk en dag en av helgene også om det ikke kræsjer med andre ting :)

Det med hundetreninger og kurs blir værre.. Hadde du bodd litt nærmere så kunne jeg ha hjulpet deg litt med ungene. Kanskje noen andre har mulighet som bor litt nærmere deg?

:flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man spise pasta, MÅ det være Barilla. Alt annet er høgg :aww:

Nemlig :aww:.

Har jeg børstet halve Willy - og herregud som mye dritt det var i den pelsen. Det hjelper selvsagt ikke at han ruller seg i tørt gress som fortsatt har masse frøkapsler igjen etter vinteren, samtidig som vinden lager haugevis med nisseknuter... Seig blir pelsen også av alt støv og dritt langs veiene *sukk*. Nei - får vel gyve på og ta resten også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier oss fornøyd med 5 timer ute i dag, jeg er drit sliten så tror jeg bare skal legge meg, sovne til en film feks høres perfekt ut i dag. Varga har vært hjemme alene igjen, ingenting ødelagt men mye rot, hun har nok ikke vært rolig dog var hun mye mindre stressa da jeg kom hjem enn på tirsdag. Men hun er helt forferdelig hoven i begge øynene i dag og skikkelig rød og irritert, men ikke noe puss. Lurer på om hun kanskje kan ha en alergisk reaksjon på angstdemperen... Ser ikke noe bra ut hvertfall. Skal heldigvis ikke bort igjen før på tirsdag nå så da håper jeg at ting begynner og roe seg litt.

Også skal vi ha treningspause til søndag nå. 5 lp økter på 4 dager i tillegg til tur er nok for en feilprodusert malle, selv om hun har vært flink. Og må jo prøve og ikke få henne til og hate trening før stevnet på onsdag :P Så to dager med løping i skogen, trening søndag og mandag, fri tirsdag og lp1 på onsdag tror jeg er en fin plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget en middag til mannen, så da gjenstår bare to middager, så er jeg jammen klar for avreise.

Bag pakket, pass klart, og middag til gubben som blir igjen alene hjemme. Da overlever vi hele gjengen, tror jeg.

Nå ringte svigerfar og lurte på om jeg hadde tenkt til å kjøre på piggdekk hele sommeren. Det fikk meg til å innse at jeg kanskje burde legge om dekk. Da er det bare å tute avgårde for å gjøre det med en gang!

Hva for noe spennede skal du da?

Neei, jeg tenkte at siden det skal bli hennes hund (om hun vil ha da, når hun er rundt 4-5 år) så er det litt lettere med en litt mindre rase, både med tanke på stell, trening og utstililng :aww: En Sheltie hadde jo passet bra inn her!

Slår et slag for sheltie altså :bananas::bananas:

Det er det vel ikke? Jeg sjekker med ujevne mellomrom høstens utstillinger, jeg, utålmodig og klar for å ta en avgjørelse på om vi skal hit eller dit :whistle:

Foenix sier hun gleder seg schempemasse til utstilling i helga, og har tatt ansvar for pelsstellet selv i dag:

72184_10152730887940136_1844012586_n.jpg

Coat texture and styling au natural, uten tilsatte kunstige stoffer.

hihi herlig hun sørger jo bare for fin pels :D Krever litt gjørme behandling det :D

Vuderer jeg og være vill/gal å melde på Tindra på Lp 26 mai..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra utstillingsmøte, alltid veldig koselig :D

Nå er gutta boys på besøk, altså Chico og Iver. Det var kjempestas syntes Luna, som faktisk digget å løpeleke med Iver i hagen! Nå passer hun på at gutta skjønner at tyggebeinet (som hun ikke har brydd seg om den siste uken) er hennes :P Driver og veiver det rundt foran dem... og de kunne ikke brydd seg mindre.

Lurer på hvor dårlig plass det blir i senga i natt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd min første bilulykke... Heldigvis uten en skramme. Kjørt skadefritt i 8 år, så kommer en idiot og ødelegger det. Attpåtil står han å skjeller meg ut: look what you did to my car! :no: Jeg kjørte altså på grønt lys, han kom ut av det blå fra høyre der det sto en kø med biler som skulle svinge til høyre... ÅÅÅ, min flaks altså, jeg skal jo lese til eksamen, så må jeg begynne med forsikringsstyr og bilreparasjon istedet :( Nå skulle jeg gjerne hatt en skulder :cry:
*finner frem to skuldre*. Håper det går bra med deg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som hun har tatt ansvar for munn- og tannhygienen også :lol: Hun er veldig søt da :ahappy:

Hun vet hvor ekkel jeg synes vom-ånden kan være når hun kommer og raper takk for maten, så den tar bare ansvar for dommerne som skal sjekke tenner, den der :D

3 stk tryner som alle tenker IDIOT samtidig :lol:

601794_10152764213175072_1323484890_n.jp

Jeg er mest imponert over at du får alle tre i karet. Her klarer jo knapt en av dem å snu seg når jeg har fått de oppi...

hihi herlig hun sørger jo bare for fin pels :D Krever litt gjørme behandling det :D

Også får hun skjult at hun ikke er symmetrisk tegnet :D

Vuderer jeg og være vill/gal å melde på Tindra på Lp 26 mai..

Hvis det er bernerklubben i Oslo, så er selvfølgelig svaret ja.

Mmm, jeg kjøpte en ukjent pose det sto COOKIES på på butikken, tenkte å ha som belønning innimellom eksamenslesingsslagene i kveld. Vel hjemme åpner jeg posen, og synes cookiesene er litt rare. Det viser seg å være deig. Så her sitter jeg, i all min elendighet med pensum og FERSKE cookies. Jeg skulle bare hatt et glass kald melk til, så hadde dette vært perfekt.

Klikk og belønn for hvert kapittel, funker som gull.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det emosjonelle... Har han mulighet til å Skype på kveldene der han er? Spis "middag" sammen over Skype, sett av litt tid til å skravle sammen der hver kveld og la barna se han. Send MMS til hverandre gjennom dagen med bilder av alt dere driver med, bilder av barna og bilder av hundene, så får dere på en måte deltatt litt i hverandres hverdag allikevel (litt som en EFIT?). En måned går FORT og det går nok bedre enn du tror :)

Ja, er det som gjør det hele litt hardt... De 14 første dagene er han bare å få tak i hver 2 dag, og da bare på formiddagen i noen timer :( Så når det er jobb, så er den første uken sånn at det gjør det hele vanskelig også, da han er på jobben mens Sophia er hjemme. Går seg nok til tror jeg!

Men du, jeg forstår deg godt. Du er vant til å ha han å dele de hverdagslige tingene med. Så den ser jeg altså :)

Det blir ikke helt det samme, men bare å skravle meg i senk om du er ensom en dag. Litt langt å bare hive seg på to hjul i svingene, men bare å ringe eller bombardere meg med bilder og skravl på face osv. Jeg kan sikkert komme på besøk en dag en av helgene også om det ikke kræsjer med andre ting :)

Det med hundetreninger og kurs blir værre.. Hadde du bodd litt nærmere så kunne jeg ha hjulpet deg litt med ungene. Kanskje noen andre har mulighet som bor litt nærmere deg?

:flowers:

Takk Marianne :heart: Jeg blir sikkert å skravle fælt nå altså, så du er advardt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest imponert over at du får alle tre i karet. Her klarer jo knapt en av dem å snu seg når jeg har fått de oppi...

Shy er så liten spirrevipp at det gikk veldig bra :P

Også orket jeg ikke vente da Blaze hadde kur så de to andre fikk badet imens vi ventet på det ettersom jeg ikke måtte på do :lol:

...har jeg sendt mail på ett kull i Finland som kan være aktuelt til Lykke/Shy. Alle HD/AD/PL UA. (3 stk i kullet) alle Finske Koraden med fin sum 154p på hannhund. Hannhund i kl.3 AG, BH og kl.2 lp. Håper det ikke dukker opp noe som jeg ikke liker *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...