Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Dere får sende røyksignal om dere trenger matforsendelser, så skal vi droppe i fallskjerm til dere :D

No bur ikkje vi i Vaksdal lengre då, men vegen var no stengd fleire gongar pga ras dei tre åra vi budde der òg :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg har ikke tid til å spille noe. Har ikke noe spille app på tlf eller :P

Mannen min er hjemme igjen :D Mer sonentid til meg :aww:

Må dele noe. Sånne dør til dør tiggere/selgere er skumle... Mens jeg var alene med ungene kom det en sånn på døren her, med sånn ark og var medisinstudent fra et eller annet land og det feilet han et eller annet... Hundene var nedi kjelleren og lå til tørk etter å ha lekt litt ute, så jeg og Jaran var alene i huset. Sa at desverre jeg hadde ikke noe penger i huset og da ble tonen en helt annen og hele holdningen ble agressiv og han ville ikke forlate og holdt en hånd på døren, Jaran begynte å lage lyd så jeg sa jeg var alene med babyen og MÅTTE gå. (Jeg er et fehodet. Hvem i all verden sier til sånne på døren at man er aleine med ungen?! ) ser ut vinduet og ser det står en bil rett før søppelstativet vårt, og han fyren driver og går frem og tilbake på veien og kjenner jeg blir dritredd... Vi har ikke nære naboer og det er ca 200 meter til naboene på begge sider. Bestemte meg raskt for at greit, eneste å gjøre er faktisk å gå ned i kjelleren, og slippe hundene ut. Går ut veranda døren, og slipper hundene bare rett ut i hagen, de kan grensene veldig godt. Lyra klikker helt når hun ser det står noen på HENNES VEI og Arya slenger seg jo selvsagt på, ingen av de ser ut som Lassie når de står der og forteller mannen om hva de synes om at han står der på deres vei :aww: De to andre bjeffer ikke, men trekker seg inntill meg når jeg knipser på dem og står og stirrer. Mannen kom seg fort inn passasjersiden på bilen og avgårde da :ahappy: Jeg skal oppriktig ALDRI bo uten hund.. Etterpå tok jeg med meg Jaran og Lyra i bånd og over til naboen som har bilverksted der begge jobber hjemmefra og spurte om de hadde vært der også og fortalte om opplevelsen. De hadde vært der også, men dratt derfra med engang mannen hadde sagt de ikke skulle ha noe, og om jeg var alene hjemme igjen og noe lignende skjedde var det bare å ringe over til dem så skulle han mannen komme raskt.. Var viktig å vise at her i bygda passet alle på hverandre og holdt utkikk til hverandre også :ahappy: Veldig hyggelig synes jeg, føltes litt bedre ut når jeg må være alene over litt lengre perioder! Vi ringte itillegg politiet, som var glad for å få tipset fordi igår hadde de opptrådd agressivt hos folk på den andre siden av elven her og skremt en eldre dame skikkelig...

Åh fy så ekkelt! Men veldig flinke hunder og greie naboer. Sånt liker. Savner stor svart hund veeeldig i slike situasjoner. Hadde en fyr på døra i aremark som skulle selge tegninger, men han tok pent nei for et nei da jeg stod og tvihold i halsbåndet på Snusern. Han skjønte jo ikke at hun antakeligvis bare skulle gi han en diger nuss. :aww: Han var ikke truende da, men kahlo var hele tiden ved min side.

Her tar jeg med lukisen i gangen om det erskumsel folk på døra, men den eneste skumle mannen som har vært her er mannen fra fiskebilen, og han finnes egentlig ikke skummel, bare ser litt skummel ut. :lol:

Soool her i dag, og masse vind. Men sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten første gangen jeg har vært hos tannlege med massasje i tannlegestolen :lol:

Hørtes både litt wierd og litt avslappende ut :P

Frisøren min har sånn, så når man sitter og får massert hodebunn, og får massasje på ryggen, blir man lett litt døsen :lol:

Sånn apropos ekle dørselgere: her omkring har de som vanligvis sitter å tigger på gata begynt å ringe på dører. For et par dager siden stod det en å ristet på pappkruset sitt på utsiden av døra her. Og da blir min tanke at det er noe organisert bak det. Jeg bor over fire kilometer fra byen og ikke pokker om jeg tror de spasserer den strekningen for å tigge. Da er det noen som kjører dem rundt. Jeg kjenner jeg blir ordentlig provosert av dem :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best...service...ever!!!

Bestilte awesome awesome greier til bikkja fra The Boeing Store i USA 12 April. Natt til 16 April ble pakken sendt fra USA og i går, 17 April 19:00 kom pakken PÅ DØRA i Tromsø!! Holy crap! For 20USD i frakt, får du OVERNIGHT delivery PÅ DØRA?! Det er jo gitt for penga. Skal defo bestille mer derfra!

Bikkjeting der? Jeg freste inn på google, søkte og kom inn på en flytingside :no: Stemmer det? Eller har du en lur link å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr er jeg oppgitt over "valpekjøpere"

"Vi er veldig interessert i en valp" blabla bla

flere mailer fram og tilbake både før og etter valpene er født, der de legger ut i det vide og det brede, jeg spør og forklarer osv osv

Og plutselig kommer det: "vi skal ikke ha valp før til sommeren eller høsten- lykke til med kullet"

Sitter igjen med haka i bordet og lurer veldig på hva galt jeg skrev :icon_confused::blink:

Det er ikke nødt til å være noe du skreiv, jeg har nettopp gjort det samme mot Leahs oppdretter. Jeg skulle egentlig ikke ha valp fra det kullet hun har nå, mest fordi Nora bare er 4,5 år og jeg ikke ville pensjonere henne enda. Tispa i dette kullet er veldig bra, hannen hun valgte ser veldig bra ut (jeg har jo ikke møtt han, så jeg har bare det som skrives om han å vurdere han på), så jeg kom til at jeg ikke trengte å pensjonere Nora bare fordi jeg får en hund til, så jeg var brått litt interessert. Kullet blir født, bare 2 tisper, der den ene tispa dør etter noen dager. Oppdretter tenkte å beholde tispa, vi snakker frem og tilbake om en evt avtale om at om jeg får henne, så kan oppdretter ha første kull på henne, jeg kikker og vurderer brått en av hannene, kommer frem til at jeg vil ha tispe (det er enklere når man har to tisper i hus fra før av), oppdretter lurer på hvor god tid hun på seg til å bestemme om hun vil la henne flytte hit mot at hun får et kull på henne, jeg sier frem til uke 6-7, og brått bestemmer jeg meg for at jeg heller vil ha kull på Leah og beholde en valp etter henne et år før jeg egentlig hadde tenkt (jeg hadde tenkt å beholde en valp etter henne uansett altså :P ).

Masse blablabla, poenget er at avgjørelsen ikke har noe som helst med kullet til oppdretteren å gjøre, det er bra det, og jeg lurer fortsatt litt på om det egentlig var den lureste avgjørelsen. Greia er at jeg liker Leah. Eller mer enn det, jeg digger Leah. Jeg liker tispa som har valper nå også, men jeg kjenner Leah bedre, og som sagt, jeg digger den bikkja. Eneste feilen med henne, er at hun er datteren min sin. Så jeg kom frem til at jeg ønsket meg en datter (eller sønn, jeg er åpen for at favoritten kan være en hannhund) av henne mer enn jeg ønsket meg ny hund nå. Som aspirerende oppdretter er det også lurere å beholde noe hjemme (planen var å sette ut valp etter henne på fôr) og evt fått merittert den, jeg har hørt at det er kult å konkurrere med egenoppdrettet hund, og tanken på det tente meg.

Det kom sikkert som en overraskelse på oppdretteren, og kanskje tenker hun det samme som du gjør - hva var det jeg skreiv? Men det var ikke noe hun skreiv, det var ikke noe med kullet hennes som gjorde at jeg ombestemte meg, det var bare en erkjennelse om at jeg heller ville ha et avkom av Leah, fordi jeg tror det passer meg bedre.

Det trenger ikke å være noe mer enn det for dine valpekjøpere heller. At de har kommet frem til at det passer bedre med valp til sommeren/høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*humre humre*

Den er kanskje for noget "spesielt interesserte" :Phttp://www.boeingstore.com/Pets-Accessories/b/5658271011?ie=UTF8&title=Pets

(Boeing 737 i forskjellige varianter er det flyet som er mest brukt innad i Norge)

Definitivt *ler* Du må bare ikke tulle slik med shoppinggale damer som kjeder seg! Nå trodde jeg dette var en hundebutikk jeg ikke hadde sett før *skuffa*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt *ler* Du må bare ikke tulle slik med shoppinggale damer som kjeder seg! Nå trodde jeg dette var en hundebutikk jeg ikke hadde sett før *skuffa*

Men god service, det skal de ha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er jeg irritert på Argus Øyeklinikk og jeg klarer ikke å slippe det. I forrige uke skiftet de navn på selskapet sitt og slo seg konkurs! Og startet opp et nytt selskap som heter... Argus Øyeklinikk! Samme nettsider, bare klinikken i Bergen som ikke drives lenger, men nå uten forpliktelser til gamle kunder. :gaah: Optikeren som hadde jobbet i Bergen jobber også på en optikerbutikk her og kunne ta etterkontroll på meg, men da måtte jeg betale, noe jeg tross alt allerede har gjort siden det var en pakkeløsning. Nye Argus og optikeren har tilgang til journalen min.....

Livstidsgarantien på operasjonen er borte, krav til konkursboet for utgifter til etterkontroll vil ikke føre frem, da det bare er utgifter påløpt frem til konkursdato.... :sint_01::twisted:

Jeg er seriøst så sur at de har merket det på jobb i dag og da fikk jeg kommentar om at her må det være noe spesielt for det pleier ikke å være mulig å merke på meg at jeg lar noe irritere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*humre humre*

Den er kanskje for noget "spesielt interesserte" :Phttp://www.boeingstore.com/Pets-Accessories/b/5658271011?ie=UTF8&title=Pets

(Boeing 737 i forskjellige varianter er det flyet som er mest brukt innad i Norge)

Så kult! Det må jeg ha!! Pappa kommer til å elske det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Definitivt *ler* Du må bare ikke tulle slik med shoppinggale damer som kjeder seg! Nå trodde jeg dette var en hundebutikk jeg ikke hadde sett før *skuffa*
Sjekket ut dx.com? De har en del hundeutstyr :) ...Den følelsen når man kommer inn på stua på gamlehjemmet, og alle sitter å dupper i stolen i det ene sekundet, og er fulle av liv i det andre! Følte Vegas gjorde rommet fra grått og trist til livlig og fargelagt :wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg egentlig ha lest et høringsforslag og lagt fram hovedinnholdet på et møte som begynner om en halv time, men jeg tror faktisk ikke jeg orker. Jeg har gjort veldig mye i dag altså, nå har jeg glava i hodet, er kaffetørst og hører at kollegene sitter på pauserommet og ler. *Poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39,5 i feber og hodet holder på å eksplodere... Fra å aldri være syk, så er dette tredje gangen jeg ligger med feber de siste 6 månedene :icon_confused: Hva er det som skjer?

Nå skal jeg høre om mamma kan komme innom med nesespray, og ta med seg en av hundene. Ingen er som mamma når man er syk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, jeg driver med dyremishandling.

X'en har en tendens til å overdrive varslingen sin, og nå pusser naboen opp, så når de med ujevne mellomrom starter opp et eller annet verktøy med høy motorlyd må X'en si fra. Og det er unødvendig.

Hun har aldri hørt på mine verbale kommandoer når jeg ber henne ti, og da hun var valp drev hun med demonstrativ bjeffing for å få oppmerksomhet. Siden kjeft ikke hjalp - det ga jo oppmerksomhet, begynte jeg med spruteflaske. En sprut i fjeset, og hun ble paff og holdt kjeft.

Så nå holder det å bare løfte ei flaske eller holde vannkruset i hennes retning - hun vet at jeg ikke er redd for å hive vannet på henne, så da tier hun.

I stad dro Foenix seg med på bjeffekoret også, så når jeg hadde fått X'en til å tie ved å rette vannkurset mitt mot henne, gjorde jeg automatisk det samme mot Foenix som satt ved siden av meg i sofaen og bjeffet.

Vel, Foenix vet jo ikke hva det betyr, jeg har jo ikke brukt den metoden på henne. Så hun drakk av kruset i stedet, hun!

Hun sluttet å bjeffe, da...

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer har full sympati for overgangsalder og hetetokter. :aww:

Henta ut T i dag på apotektet, og han som jobbet der var rimelig fersk og talentløs. Jeg måtte tyde resepten for han (den er ikke så ille skrevet...) og forklare han en hel masse. Og farmasøyten måtte virkelig gå i sømmene for å se at han gjorde alt riktig. Ikke forstod han alt hva jeg sa heller Egentlig litt skremmende med tanke på hvilken jobb han har, så godt det er noen som gjennomgår alt han gjør skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tid til å spille noe. Har ikke noe spille app på tlf eller :P

Mannen min er hjemme igjen :D Mer sonentid til meg :aww:

Må dele noe. Sånne dør til dør tiggere/selgere er skumle... Mens jeg var alene med ungene kom det en sånn på døren her, med sånn ark og var medisinstudent fra et eller annet land og det feilet han et eller annet... Hundene var nedi kjelleren og lå til tørk etter å ha lekt litt ute, så jeg og Jaran var alene i huset. Sa at desverre jeg hadde ikke noe penger i huset og da ble tonen en helt annen og hele holdningen ble agressiv og han ville ikke forlate og holdt en hånd på døren, Jaran begynte å lage lyd så jeg sa jeg var alene med babyen og MÅTTE gå. (Jeg er et fehodet. Hvem i all verden sier til sånne på døren at man er aleine med ungen?! ) ser ut vinduet og ser det står en bil rett før søppelstativet vårt, og han fyren driver og går frem og tilbake på veien og kjenner jeg blir dritredd... Vi har ikke nære naboer og det er ca 200 meter til naboene på begge sider. Bestemte meg raskt for at greit, eneste å gjøre er faktisk å gå ned i kjelleren, og slippe hundene ut. Går ut veranda døren, og slipper hundene bare rett ut i hagen, de kan grensene veldig godt. Lyra klikker helt når hun ser det står noen på HENNES VEI og Arya slenger seg jo selvsagt på, ingen av de ser ut som Lassie når de står der og forteller mannen om hva de synes om at han står der på deres vei :aww: De to andre bjeffer ikke, men trekker seg inntill meg når jeg knipser på dem og står og stirrer. Mannen kom seg fort inn passasjersiden på bilen og avgårde da :ahappy: Jeg skal oppriktig ALDRI bo uten hund.. Etterpå tok jeg med meg Jaran og Lyra i bånd og over til naboen som har bilverksted der begge jobber hjemmefra og spurte om de hadde vært der også og fortalte om opplevelsen. De hadde vært der også, men dratt derfra med engang mannen hadde sagt de ikke skulle ha noe, og om jeg var alene hjemme igjen og noe lignende skjedde var det bare å ringe over til dem så skulle han mannen komme raskt.. Var viktig å vise at her i bygda passet alle på hverandre og holdt utkikk til hverandre også :ahappy: Veldig hyggelig synes jeg, føltes litt bedre ut når jeg må være alene over litt lengre perioder! Vi ringte itillegg politiet, som var glad for å få tipset fordi igår hadde de opptrådd agressivt hos folk på den andre siden av elven her og skremt en eldre dame skikkelig...

Fyfaen!! Jeg hadde blitt bra skeptisk jeg også! Jeg er veldig glad hundene mine HØRES større ut enn de er enkelte ganger, og at jeg alltid sjekker vinduet på soverommet når jeg er usikker på hvem som ringer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...