Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
BamsesBollar.se har alt du ikke visste at du desperat trengte med rasemotiv på.

Jeg har nettopp fått grytekluter i posten som skal være gavepremie fra kennel Latruda på spesialen. Kjempefine! Også legger hun alltid ved godteri - en liten haribopose, en minirull med mentos, eller noe sånt. Mmm, grunn god nok til å handle der :D

Jeg har vært instruktør på kurs i Oslo i dag, og jeg kunne vri opp klærne underveis. Da jeg dro hjemmefra, var det nemlig vårlig og fint, og jeg hadde en liste med ørten punkt jeg skulle få unna i vår hovedstad.. Og jeg var innom IKEA - fantastisk sted som dekker alle behov; jeg måtte tisse og jeg var sulten, og jeg trengte et par rammer. Så satt jeg i bilen i halvannen time for å lese mellom to avtaler, tisset en gang til, snek til meg gratis refill av brus (det står ikke noe sted at jeg må drikke med en gang...) og dro på kurs. Thank you, IKEA! Kafeen var litt for bråkete til at jeg fikk lesero der...

Takker! :D Alt for mye rart der man ikke visste man trengte! :D Men så har jeg funnet masse slike deksler nå, med både HP motiv og andre kule ting, så får jo ikke bestemt meg... :P Må ta og se mer når jeg kommer hjem og har et raskere internett...

Og nå er jeg våken av en eller annen idiotisk grunn, og kommer vel til å bli stuptrøtt senere idag.... :getlost: Får vel se om jeg får noen flere timer på øyet etter hvert...

Skrevet

Linda takler dårlig å ha blitt operert, stresser som et lite hel**** og må tvinges til å ligge i ro. Blir lite nattesøvn av dette og mange spørsmål rundt om det beste for henne hadde vært å slippe.

Om 2 uker er hun frisk ( :sweat:)og vi vet nå at hun aldri skal gjennom en operasjon til!

Skrevet

Æsj, bestilte meg flybillett hjem til Kristiansund for under 3 timer siden, og allerede angrer jeg noe så enormt at jeg har mest lyst til å avbestille flybilletten og late som jeg har "glemt" bursdagen til mamma som er i morgen...

Ingen som vet at jeg kommer oppover heller, siden turen min oppover blir min bursdagsgave til mamma, og jeg har ingen planer om å fortelle noe som helst før jeg går inn døra. Så å avbestille flybilletten hadde sånn sett ikke ført til noen skuffelse for noen heller. :aww:

Skrevet
Jooo, men det var hvis den ble grå. :P

Stemmer det.. Men det er ikke noe galt med ei skikkelig rød tispe heller? :P

.. Oppe, og spenningen er stor i heimen, i dag er det Justin Bieber-dag.. hehe

Skrevet

Akkurat nå prøver jeg sovne. Er FULLSTENDIG utslitt. Først fikk jeg ikke sove så fikk Lottis magevondt, føles ut som hun har doet konstant siste 2-3 timene (flinke tøtto løper hylende mot ytterdøren) Nå er hun sperret inne på kjøkkenet med de to andre. La ut aviser og pads, ikke den beste løsningen men jeg MÅ ha søvn! :yawn: hun har hvertfall roet seg nå oppå varmeputen jeg la frem til henne :)

Skrevet

..på jobb igjen, etter jobb skal jeg prøveri knabstruper vallak og hjem til foreldrene og ordne med syke-Oscar.. håper han er bedre i dag.. :/

• Like 2
Skrevet

Ohh! Heldiggris :lol:

Utfra det jeg så på TV i går, er jeg veldig glad for at jeg ikke har en belieber-tenåringsdatter i huset. Men dere før kose dere - og lykke til :P

Skrevet
Stemmer det.. Men det er ikke noe galt med ei skikkelig rød tispe heller? :P

Kommer ikke unna Bieber du heller nei :P

*ser for seg datterbarnet med stjerner i øynene i kveld*

Og du, denne er til deg :hug:

Bare fordi jeg har lyst :)

Skrevet

Var på visning i går på et hus vi fikk lyst på, og 0800 i dag tikket det inn bud på 110 000 kr over takst :lol: Flere enn oss som vil gitt :P Jeje, vi avventer uansett i et par timer til og ser hva som skjer :)

• Like 1
Skrevet
Ohh! Heldiggris :lol:

Utfra det jeg så på TV i går, er jeg veldig glad for at jeg ikke har en belieber-tenåringsdatter i huset. Men dere før kose dere - og lykke til :P

Kommer ikke unna Bieber du heller nei :P

*ser for seg datterbarnet med stjerner i øynene i kveld*

Altså, jeg skal ikke på konsert :) Det er 4 venninner som drar, og en mamma som leverer og henter, så jeg tipper det går bra. De har blitt proppa full av formaninger om å oppføre seg, holde sammen, avtale møtested, faktisk møte opp på det møtestedet, kle seg godt så de ikke fryser i køen (og apropos det, ser på nyhetene nå at folk alt står i kø - datterbarnet er på skolen - men i følge mail vi fikk i forkant, så skulle det liksom disse fjortisene bli bortvist fra plassen hvis de stilte seg i kø før kl. 10. Oslo ligger tydeligvis minst en time foran Kløfta *himle*). Men ja, det er nok helt klart stjerner i øynene, i hele dag faktisk :lol:

Og du, denne er til deg :hug:

Bare fordi jeg har lyst :)

Takk :hug:

Skrevet
Altså, jeg skal ikke på konsert :) Det er 4 venninner som drar, og en mamma som leverer og henter, så jeg tipper det går bra. De har blitt proppa full av formaninger om å oppføre seg, holde sammen, avtale møtested, faktisk møte opp på det møtestedet, kle seg godt så de ikke fryser i køen (og apropos det, ser på nyhetene nå at folk alt står i kø - datterbarnet er på skolen - men i følge mail vi fikk i forkant, så skulle det liksom disse fjortisene bli bortvist fra plassen hvis de stilte seg i kø før kl. 10. Oslo ligger tydeligvis minst en time foran Kløfta *himle*). Men ja, det er nok helt klart stjerner i øynene, i hele dag faktisk :lol:

Takk :hug:

Da så, jeg så for meg Tone stå rett bak datterbarnet med venner som hyler og skriker jeg :D

Kø alt nå ja, jeg er ikke overrasket :P

Skrevet
Den leken varte omtrent 3,5 min her i huset, noe sier meg at den ikke er laget for litt større hunder :P

Jeg tenkte å si det igår, men var for sliten :lol: Den røk i sømmen første drakampen vi hadde.

• Like 1
Skrevet
Jeg klarte level 65 på candy crush!!! :D :D

Dagen er reddet!

lol...

Er du ledig 4.mai ?

Jeg har meldt på til k-test og tør ikke dra alene :|

Skrevet

... prøvde jeg å se på Geo sin MH, men videoen vil ikke starte hos meg, blir bare hvitt..? Jaja.

Samboern ble litt stressa nå fordi jeg ringte kommunen angående noen store trær i bymarka som vi gjerne vil hogge, pga sola. Mannen på kommunen ba om adressen vår, den fikk han jo, og han fortalte humrende at plena vår går over grensa til marka. Men atte.. Det er det jo ikke vi som har gjort, er jo bare halvannet år siden vi kjøpte. Er det noen grunn til å tro at de skal komme med bøter eller noe for dette?

Trærne måtte vi forøvrig la stå i fred. Litt kjipt, men nå vet jeg iallefall det.

Skrevet (endret)
Da så, jeg så for meg Tone stå rett bak datterbarnet med venner som hyler og skriker jeg :D

Kø alt nå ja, jeg er ikke overrasket :P

haha.. Nei, jeg følte ikke noe behov for å se Justin Bieber må jeg innrømme. Jeg tror ikke datterbarnet hadde noe behov for å ha med seg moren sin på Justin Bieber heller ;)

Og jeg er overrasket over at det er kø før ti, når arrangøren skriver i en mail:

Når burde vi ankomme arenaen?

Det vil ikke finnes mulighet før kl. 10 den dagen du har billett. Alle som møter opp før eller som ikke har billett til dagen de møter opp på vil bli vist bort fra plassen. Du som har sitteplasser behøver IKKE å komme før dørene åpner, da du har en reservert plass som er kun til deg.

Det finnes ikke mulighet før kl. 10 betyr tydeligvis at det ikke finnes mulighet før kl. 10 så sant du ikke kommer før da :P

Endret av 2ne
Skrevet

Er det for tidligt at ligge en ansøgning/annonce på finn.no om bolig nu, når jeg ikke starter studie før til august?

Skrevet
Er det for tidligt at ligge en ansøgning/annonce på finn.no om bolig nu, når jeg ikke starter studie før til august?

jeg ville begynt nå, er mange som nå ser etter folk til høsten fordi de vet at de som bor der skal flytte ol.

• Like 1
Skrevet
jeg ville begynt nå, er mange som nå ser etter folk til høsten fordi de vet at de som bor der skal flytte ol.

Super, så ved jeg hvad jeg skal i dag... lave annonce og stå på rulleski... :) Kan man godt søge bolig med hundetilladelse, selvom Pajko ikke kommer med til Norge i første omgang?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...