Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har en non-stop sele i den "grønne størrelsen" som selges. Kun brukt noen få ganger. 400kr eller bud

Har også et non-stop magebelte som også kun er brukt noen få ganger til 400kr eller bud

Har også en y selen med feste på ryggen og under magen som også kun er brukt noen få ganger. 200kr Passer til hunder av på ca samme størrelse som en flat coated retriever.

Skrevet

Mon tro om Y-selen passer Pøbel? Har du bilde? Han er vanskelig å finne skikkelige seler til. Stor brystkasse, og de har en tendens til å gnage litt under armhulen.

Skrevet
Mon tro om Y-selen passer Pøbel? Har du bilde? Han er vanskelig å finne skikkelige seler til. Stor brystkasse, og de har en tendens til å gnage litt under armhulen.

Selen sitter bra på Ivo i hvert fall men er for stor for Lea(men så er hun tispe og betydelig mindre enn Ivo). Egentlig så har jeg ikke noe negativt å si om selen. Den ble kjøpt inn pga. festet under magen for jeg må gå med lina under magen på hunden når han går spor. Siden jeg fant ut at det enkleste ble bare halsbånd i sporet så trenger jeg ikke selen. Jeg har spesialsydde seler til trekking og da blir denne selen til overs siden den ikke passer på Lea :)

post-2805-0-58007200-1364744034_thumb.jp

Skrevet
Selen sitter bra på Ivo i hvert fall men er for stor for Lea(men så er hun tispe og betydelig mindre enn Ivo). Egentlig så har jeg ikke noe negativt å si om selen. Den ble kjøpt inn pga. festet under magen for jeg må gå med lina under magen på hunden når han går spor. Siden jeg fant ut at det enkleste ble bare halsbånd i sporet så trenger jeg ikke selen. Jeg har spesialsydde seler til trekking og da blir denne selen til overs siden den ikke passer på Lea :)

attachicon.gifbilde-1.JPG

Takk for svar - tror jeg står over. Ser ut som en type jeg har brukt tidligere som ikke satt no' særlig. :hmm: Rar flat med rar kroppsfasong jeg har!

Skrevet

Hvis det med farger og størrelse er standard så er grønn størrelse 8.

Jeg bruker den størrelsen på min hund, hun er en rottweilertispe på 33kg.

Skrevet
Hva vil den grønne størrelsen på non-stop selen si?

oooiii skjønne ikke hvorfor jeg ikke har fått med meg disse svarene men det er størrelse 8 :)

Hvilken str er det på den grønne non-stop selen? Vil den passe til en aussie tru?

Nei den vil bli for stor tror jeg. Eller kanskje for lang. Fra krysset som ligger på skudrene så er den 67cm lang sånn som den er innstilt nå men den kan stilles inn ca 6-7cm.

Hvis det med farger og størrelse er standard så er grønn størrelse 8.

Jeg bruker den størrelsen på min hund, hun er en rottweilertispe på 33kg.

Ja det er farge og størrelsen henger sammen ja :)

Bananen - det er helt greit :) Utrolig vanskelig å finne gode seler til disse dyrene :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Fortsatt til salgs.

Har også et petmate flybur til salgs: Vari Kennel, verdenskjent kvalitet, godkjent for flyfrakt, men

også fin i bil, på jakt, på tur, inne, til veterinæren osv.

Høyde: 58
Bredde: 55

Lengde: 81

Skrevet
Hvilken str er det på den grønne non-stop selen? Vil den passe til en aussie tru?

jeg bruker den grønne på min dalmatiner hannhund :-) bare for sammenligning.

• 2 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...