Monab88 Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Siden sonenfolket er så kreative så tenkte jeg å spørre om litt navnehjelp. Det er snakk om en Berner sennen hannvalp fra Italia, så gjerne noe italiensk. Den kommer fra et I-kull, men trenger ikke nødvendigvis å ha et navn på den bokstaven. Helst ikke et typisk hundenavn, men noe litt mer uvanlig Fyr løs! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Illuminati - Illum for short 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Hverdagsnavn? Eller på papiret? Ah, eg tog an' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 il sasso. den lille steinen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 25. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Hverdagsnavn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Mye morsommere med stamtavlenavn - Il Duce! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Italo eller Italus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Ilario. Italiensk guttenavn som betyr "munter". Passer vel en Berner. Ellers ordet "hund" på forskjellige språk: Ilio. Inu. Imuj. Hentet herfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Mye morsommere med stamtavlenavn - Il Duce! helt enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Ivo. Italiensk guttenavn. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 25. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Han trenger forsåvidt et stamtavlenavn også, men det blir ikke noe helt tilfeldig, så det fikser vi selv Takker for tips så lang, men husk at det ikke trenger å begynne på I, tar gjerne i mot andre forslag også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Ellers ordet "hund" på forskjellige språk: Inu. Haha, Mona, pliiis ikke kall bikkja Inu. Det er jo verre enn å kalle en hund for Shiba eller Akita tilogmed! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Haha, Mona, pliiis ikke kall bikkja Inu. Det er jo verre enn å kalle en hund for Shiba eller Akita tilogmed! Hvorfor det? Folk kaller da hundene sine Nova. I hodet mitt er det et tollernavn, men jeg skjønner jo at ikke resten av hundeverdenen tenker sånn 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Hvorfor det? Folk kaller da hundene sine Nova. I hodet mitt er det et tollernavn, men jeg skjønner jo at ikke resten av hundeverdenen tenker sånn Hadde vært litt gøy å kalle en schæfer for Puddel da, eller en mops for Norsk Buhund Grå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Dante Dario Elio Enzo Fabio Luigi Orso Peppe Primo Terzo Vico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Gaius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Luigi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Siden du ikke sier noe mer om hvem og hva og stamtavle og slike essensielle ting: Incognito. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Hvorfor det? Folk kaller da hundene sine Nova. I hodet mitt er det et tollernavn, men jeg skjønner jo at ikke resten av hundeverdenen tenker sånn Hadde vært litt gøy å kalle en schæfer for Puddel da, eller en mops for Norsk Buhund Grå. Eller bare ha en stabyhoun som heter Malle ... 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Crixus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Fiore (blomst)/fiori -flertall (Campo dei Fiori er en plass i Roma) Bianca Ilaria Flavia Viola Bellini Orsetta Tristana (en veninne av meg heter det ) Vitalia Allora (o=å=) Donna (dame) Sorella (søster) Calma (rolig) Dolce (søt, [tsje]) Memoria (minne, trykk på o'en som uttales [å]) Steder og vei-navn fra Toscana-regionen og nordover: Siena Chianti Alba Chiari (uttales [kiari]) Imperia Chiavari (uttales også med [ki]) Ceva (uttales [tsjeva]) Crema Lana Rosolina Udine (u uttales [o]) Selva Romola Rufina (u=o) Antella Steder og gatenavn fra Roma sentrum og omegn: Sabina Paolina (o uttales [å]) Irsina Navona (o=å) Osv, osv. Men nå må jeg dra hjem fra jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Haha, Mona, pliiis ikke kall bikkja Inu. Det er jo verre enn å kalle en hund for Shiba eller Akita tilogmed! Personlig enig, selvom jeg har møtt på både Shiba/Chiba og Akita, og Nova for den saks skyld (på andre raser). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Jeg kjenner en (menneske) unge som heter Nova. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 30. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2013 Tusen takk for alle navneforslagene! Den skjønne gutten endte opp med navnet Mario 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 30. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2013 Jeg som tenkte å foreslå Beppe eller Grillo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts