Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv ønskes kjøpt - Til liten hund


Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe kløv til Milo, så da tenkte jeg å spare litt penger og eventuelt kjøpe brukt. Siden jeg ikke vet om han vil gå med det eller hvor mye den egentlig kommer til å bli brukt... (Iallefall ikke oppe på fjellet i 3 dager, opplegg :P )

Er det noen som selger en kløv som passer til en dvergpinscher på 5,5 - 6 kg? Eventuelt vet om en rimelig en? :)

Rygg(Manke - halerot): 28 cm
Brystomkrets: 48 cm

Høyde: litt usikker, men tror han er rundt 25 cm, om jeg ikke husker helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er ikke så dyre, og finnes i små størrelser :-)

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW291_var&mid=&ug=

Eller, 700 kr er jo litt penger da, men lite i forhold til mange andre kløv.

Den har jeg sett på, men synes det er litt kjipt å bruke 700,- på en kløv om det blir slik at han ikke vil ha den på. Selv om den er rimelig i forhold til en god del andre, og ser veldig god ut. :)

Skulle til å tipse om ruffwear sine kløver. Vet en del som bruker dem til sine DP. Du kan jo høre på pinscherforumet om noen der har en å selge brukt :)

Pinscherforumet hadde jeg nesten glemt - igjen! Skal spørre der og, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pent brukt ruffwear kløv i den minste str som du godt kan få kjøpt:) Brukt på papillon.

Er det XXS? Så på størrelsene på de, og det kan kanskje bli litt knapt? De er 30 - 48, og DP'en min er 48cm rundt brystet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det XXS? Så på størrelsene på de, og det kan kanskje bli litt knapt? De er 30 - 48, og DP'en min er 48cm rundt brystet :)
Du burde dra en plass å prøve. Min DP er litt i største laget til xxs, men XS var alt for stor.. Kløvveskene som ble for store rett og slett, pluss at det meste var strammet inn nesten helt. Jeg harfortsatt ikke kjøpt kløv. Jeg venter og venter på å komme over noe som er i ok størrelse, og er billig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra en plass å prøve. Min DP er litt i største laget til xxs, men XS var alt for stor.. Kløvveskene som ble for store rett og slett, pluss at det meste var strammet inn nesten helt. Jeg harfortsatt ikke kjøpt kløv. Jeg venter og venter på å komme over noe som er i ok størrelse, og er billig!

Er veldig vanskelig å få prøvd kløv på han når jeg bor i Kristiansund, vi har bare én dyrebutikk her(Tropehagen Zoo), og de har bare kløv til store hunder. Tviler litt på at de vil ta inn kløv for at jeg kan prøve heller, i tilfelle den ikke passer. Hmm...

Hvor stor er din DP? Min er forholdsvis stor, iallefall i forhold til de andre DP'ene jeg møter når vi er ute og går tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanskelig å få prøvd kløv på han når jeg bor i Kristiansund, vi har bare én dyrebutikk her(Tropehagen Zoo), og de har bare kløv til store hunder. Tviler litt på at de vil ta inn kløv for at jeg kan prøve heller, i tilfelle den ikke passer. Hmm...

Hvor stor er din DP? Min er forholdsvis stor, iallefall i forhold til de andre DP'ene jeg møter når vi er ute og går tur. :)

Skjønner det. sliter veldig med det selv vi. Gå over hunden med målebånd en gang til tror jeg, for hvis han er 25 cm høy, da er han blant de minste, og ikke de store ;p Men det kan også være typisk at også de litt lave dp guttene har dype brystkasser, men tipper at din er mer rundt 30 cm jeg :)

Min er 31 cm fra nakke til halerot.

usikker på bryst, men er rundt 47 cm.

Høyde 34 cm.

Veier rundt 6,5 kg.

red. legger til at du kan gå innpå her; der har vi hatt en liten runde på ruffwear kløv og størrelse-

http://hundesonen.no/forum/topic/60831-smaatrollene-dvergpinschere/page-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. sliter veldig med det selv vi. Gå over hunden med målebånd en gang til tror jeg, for hvis han er 25 cm høy, da er han blant de minste, og ikke de store ;p Men det kan også være typisk at også de litt lave dp guttene har dype brystkasser, men tipper at din er mer rundt 30 cm jeg :)

Min er 31 cm fra nakke til halerot.

usikker på bryst, men er rundt 47 cm.

Høyde 34 cm.

Veier rundt 6,5 kg.

red. legger til at du kan gå innpå her; der har vi hatt en liten runde på ruffwear kløv og størrelse-

http://hundesonen.no/forum/topic/60831-smaatrollene-dvergpinschere/page-3

Så nå at jeg hadde skrevet feil på høyde, skulle stå 35 der :P

Skal sjekke den tråden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp er 35 cm og har dyp kasse. Men måtte ha str xxs pga kort rygg. Så jeg har rett og slett sydd ut reimene. Klippet de av midt på ca, sydd inn mer reim og voila fikk vi en passende kløv. Han har siste året blitt enda kraftigere over ryggen, så må gjøre operasjonen på nytt. Men kløv er supergøy her i gården og anbefales virkelig. Han elsker å jobbe og bruke kroppen sin.

Og det geniale er at det er krok/feste til bånd på kløven slik at det ikke er nødvendig med halsbånd i tillegg.

Løp og kjøp, det er en investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp er 35 cm og har dyp kasse. Men måtte ha str xxs pga kort rygg. Så jeg har rett og slett sydd ut reimene. Klippet de av midt på ca, sydd inn mer reim og voila fikk vi en passende kløv. Han har siste året blitt enda kraftigere over ryggen, så må gjøre operasjonen på nytt. Men kløv er supergøy her i gården og anbefales virkelig. Han elsker å jobbe og bruke kroppen sin.

Og det geniale er at det er krok/feste til bånd på kløven slik at det ikke er nødvendig med halsbånd i tillegg.

Løp og kjøp, det er en investering.

Å sy ut selv høres ut som en god idé! Jeg venter jo på å få symaskin nå, så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...