Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange dyr har du?


roxie88
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fem hunder og to katter boende hjemme Vi håper på to kull i år, og da blir det nok en valp boende hjemme fra et av de kullene, og en/to satt ut på fôr. Itillegg så holder mannen nå på å bygge

1000, sånn ca. To hunder, én katt og 997 hybelkaniner.

2 hunder 3 katter 1 skorpion 1 bille og ørten larver 21 taranteller Et hundretalls terrarierenholdsarbeidere (springhaler og skrukketroll) + ca 100-150 kakerlakker som eddisene og skorpisen s

2 hunder

3 katter

1 skorpion

1 bille og ørten larver

21 taranteller

Et hundretalls terrarierenholdsarbeidere (springhaler og skrukketroll)

+ ca 100-150 kakerlakker som eddisene og skorpisen spiser.

Vi føler et felles ansvar for dyra, selv om jeg tar meg av alle andre enn kattene. Altså, jeg tar meg av dem jeg og da, og han lufter hundene rett som det er, men hundene er mine og det er han som er kattemennesket av oss. Jeg NEKTER å ta kattedoene altså, da spyr jeg. Og han nekter å gjøre noe annet med edderkoppene enn å se på dem :P

Hører stadig den med "Hva SKAL dere med alle de dyra?!", men det er jo sunt å ha en hobby jo... :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hund som er min:D:

1 hund som bor her mest, men er Ia sin. Det hender hun bor her også og det hender hunden hennes bor der hun bor når hu ikke bor her.

1/2 hund. Jeg står som deleier på Solo toller som bor hos eldstedatter. Det var naturlig da vi fikk henne, for da bodde jo begge hjemme hos meg og den første tiden etter at de flyttet hjemmefra, for da passet jeg henne mye, men nå er hun i realiteten ikke min og har ikke vært det på flere år.

Ingen undulater eller ørkenrotter. HURRAAAAAAAAAAAAAA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hunder

2 katter

1 hest

Vi deler på ansvaret, men det er jeg som går på trening, som har stallvakter og går på tur. Men han husker å slippe dem ut i hagen og gi dem mat hvis jeg er borte, og imponerer av og til med tur. Hesten derimot, pleier jeg å få noen andre til å ta dersom jeg er borte.

Hesten hadde jeg før vi ble sammen, hundene og kattene har vi gått til anskaffelse av sammen. Jeg tror jeg står som eier på alle papirene, men dersom vi skulle gått fra hverandre, er jeg usikker på hvordan fordelingen hadde blitt, med unntak av hesten, siden han er bittelittegranne redde hester.. :icon_confused:

Og, jeg kunne godt tenkt med en drøss til med dyr, ihvertfall en hund til, men noen andre i huset er ikke like enig.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hunder

3 katter

2 hester

2 marsvin

5 kaniner

De er vel i hovedsak mine hele gjengen, men jeg får mye hjelp med dem. :) Mangler en hund, og ønsker meg en ridehest til på sikt.

Bonden har et ukjent antall kuer. :aww:

Edit: glemte akvariet! Og så har jeg deltidsansvar for mellom 20 og 40 ungdyr når jeg er arbeidsfør. Og jeg hjelper med bondens kuer også da når jeg er i form. :)

Kan legge til 1 lånehund og et 20talls kaninunger. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har papillonen Khela, bor på gården med brodern som har en jämthund også deler vi på ansvaret for 15 alaska huskyer (venter et kull i april! :jump:) Også har jo pappa fjøset fult med kyr og kalver, da :wub: Er vel første gang på evigheter at huset ikke er fult av kaniner, katter, hester og hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vi har 6 katter, 2 hunder, 2 taranteller og x antall kakerlakker. Katter og hunder er mitt ansvar, tellaene deler vi ansvar for. Jeg kan ikke håndtere dem så mye jeg vil, så det blir naturlig mer på sambo der. Han må rense terraene den gangen i året det blir gjort, men oftest må jeg mase masse og true med å ta det selv før han gjør det. (Om jeg gjør det, betyr det at jeg klør meg til blods på hendene/armene osv i 3-4 uker etterpå, og det helvetet orker han ikke mer :P)


Kakerlakkene er også mitt ansvar, og det eneste gubben gjør der er å slippe nedi gulrot til dem om jeg ber han om det. Ellers er det jeg som må rense hos dem, plukke ved salg osv.

Pr nå føler jeg at vi har nok med hunder, for mange katter, en tella for lite og ca nok kakerlakker :P

Lyst på en hund til, på en måte, men vet det holder med to. Kattene ER det for mange av, men de blir her så lenge de lever uansett. Har de kommet i hus, så blir de her.
En tella til kommer det til å bli i løpet av våren, må bare bestemme meg for hvilken.
kakerlakkene avler seg jo selv :P

Fordommer og fordommer... Er vel ikke direkte så mye av det, annet enn "ååååå. åssen kan du oooorke å ha edderkopper i hus?? Også KAKERLAKKER da!!!!"
Samt en del "det er nok dyr nå vel...:" fra foreldre. Selv om mamma og pappa er skyld i at vi har 6 katter, og ikke bare 4 :P

Utover det så vet folk bedre enn å klage :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pr i dag bare 1 hund! Deler ansvaret med kjæresten.

På sikt vil jeg ha en hund til, hvor ansvaret ligger mer på meg. Katt er også på ønskelisten, hadde en før og skulle gjerne hatt igjen :)

Har aldri møtt noen fordommer med tanke på dyrene jeg har hatt, som har vært hund, katt, kanin, hamster og akvariefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har vi en katt som lever i troen at han er en Tiger, en hest (prinsen min, ute på leieavtale ettersom jeg er i studier og ikke har tiden som trengs for å trene en travhest akkurat nå), en skilpadde, ørten fisk, et australsk kjempepinnedyr, en hamster og tre taranteller :)

Jeg har hovedansvar for dyrene, men min datter har hamsteret og pinnedyret, samt fiskene som sitt "ansvar". Ettersom hun bare er 11 år, har jeg hovedansvaret... men når det er sagt, har jeg enda ikke trengt å gjøre noe med dyrene hun har. Hun er flink!

Jeg venter på valp igjen, det er altfor stille her etter unghunden vår gikk bort, så det gleder vi oss stort til :)

Og vel, når det kommer til fordommer... fikk du med deg tarantellene? :lol:

Dem er det mye rare fordommer og oppfatninger om, gitt! Enkelte hunderasers problemer med fordommer blir jo nesten barnemat i forhold :icon_confused:

Og det er samme greien med disse dyrene.... det er mangel på kunnskap som gjør at folk tror og mener... det er ikke basert på fakta.

Trist egentlig, for det er utrolig fasinerende vesner!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 hjemmeboende hunder + en valp som jeg håper ikke skal bli boende hjemme så altfor lenge til. I tillegg har jeg to hunder ute på foravtaler, Ja, så må jeg jo ikke glemme katten da...siameseren som regner seg som en av hundene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder, katter , papegøyer og en hest ( vi som leier Lene sin hest hun nevnte over her, herlig fyr :) )

Har en svært dyreglad mann som trør til så godt han kan, men er jeg som har hovedansvaret for dyrene her hjemme, og han som har hovedansvaret for hesten. Fungerer veldig bra . Mer dyr er allerede i vente, i slutten av måneden flytter det to papegøyer til inn i flokken her. Og vi håper jo på en sankt bernhard til med tiden :) Så blir det nok et par andunger her utover våren :) Ja fordommer ja..familiene våre tro vi mangler et par tre skruer tror jeg haha, kaller det for dyreparken 2 her. Men vi stortrives og kunne ikke hatt det på noen anna måte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...