Guest Michellus Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Slenger ut belgerne! GCH Sans Brancos Stunned At Kindred GCH Hillside Special And Hamazing GCH How Sweet It Is De Burr Oak PT Jeg har virkelig ikke peiling på utstilling kjenner jeg Men sånn med en gang i forhold til standarden synes jeg kanskje groenendaelen er en smuuuule for lang og mallen er litt steil i fronten + at den står litt rart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Slenger ut belgerne! GCH Sans Brancos Stunned At Kindred GCH Hillside Special And Hamazing GCH How Sweet It Is De Burr Oak PT Jeg har virkelig ikke peiling på utstilling kjenner jeg Men sånn med en gang i forhold til standarden synes jeg kanskje groenendaelen er en smuuuule for lang og mallen er litt steil i fronten + at den står litt rart? Savnar litt hals/nakke på gronnisen. Pluss at den virker veldig "tung" i kroppen. Kan være pelsen som gjør det, eller vinklingen til fotografen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Min rase går i dag. Merker jeg mister helt troen på noe raseavl etter jeg ser dømmingen av enkelte raser... Fy så mye fælt det er på denne utstillinga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Mine raser har jo folk lagt inn bilder av allerede,men fytti for noen stygge sheltier og Lundehunden stod ikke litt pent en gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Skjønner ikke helt hvordan ting foregår der, siden det var 2 hannhunder og 3 tisper i ringen tilslutt Synes hannhunden som ble BIR så veldig ok ut, bortsett fra at han var litt fransk. Tispa kunne vært en hannhund, litt maskulin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Jeg ser på bedømmelse av afghansk mynde nå. Ops, jeg mener irsk setter. Sett bort i fra den latterlige mengden pels og spanielørene, så synes jeg at det er så mange mindre pene hoder. De har mistet det vakre setterhodet og de ser slik ut: Ja, og så klipper og barberer de alle veier. Skjønner ikke greien. Ser at dette ble en litt negativ tråd. Vi er visst ikke så glad i amerikanske hunder. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Når går finalene? Norsk tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Finner fortsatt ikke bilder jeg. BIR Grand Danois Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Finner fortsatt ikke bilder jeg. Det er ikke så rart for det ser ikke ut til at det har kommet noen bilder av dagens BIR-hunder enda. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Helt ok i forhold til mye annet der. Kunne ønsket bedre hode, front, poter og ikke minst er den knapt vinklet bak. Også klarer den helt sikkert bevege halen sjæl 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Tror det er samme som i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Hva er best of variety? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR GCH Yutori's Shades Of Autumn Så ikke så ille ut egentlig, googla litt andre bilder av ham, syns han så ut som en fin lapphund Også heter'n visst Leif BIM Ch Yutori's Winter Solstice Så også fin ut, ikke på dette bildet, men på noen andre bilder jeg fant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Dømt av Norske Espen Engh. BIR greyhound er svenskoppdrettet. GCH Epic Impassioned. Flott tispe med passelige vinkler og fine linjer. BIM. GCH Southwestern Lord Henry. Usikker på om det er bildet som er rart, men syns hodet var veldig lite på han. Hans kraftige kropp og det lille hodet ble litt kræsj i mine øyne og ødela helheten. Fikk ikke sett videoen av bedømmingen så vet ikke om dette var et uheldig bilde. Kunne kanskje sett en bedre underlinje på han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR berner: Taplacs Invincible Vinny Ikke det beste bildet av han, men ut ifra andre bilder jeg har sett så ser han flott ut. Kanskje ikke den beste fronten, men ellers veldig bra. Har ikke orket å se video fra rasebedømmelsen enda. Faren hans er forøvrig svenskoppdrettet Edit: BIM tispen, som har norskoppdrettet far Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR irsk rød og hvit setter: Bildet er fra da hunden vant for to år siden. Min hund er halvgrandonkel til denne hunden for å være helt nøyaktig. Jeg så på bedømmelsen og synes at hundene jevnt over så fine ut(ingen av dem lignet på afghanske mynder), og selv om denne hunden ikke var min favoritt så var den en grei representant for rasen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Hva synes du? Litt lite hode? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Den så da ut som en setter Hvorfor er ikke de så ekstreme som de andre? Den var til Bones To innlegg etterhverandre er slått sammen, mod. Kaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Den så da ut som en setter Hvorfor er ikke de så ekstreme som de andre? Jeg antar at man kan forklare det med at rasen ikke har vært stilt på utstilling i så mange år sammenlignet med de andre, og har heller ikke vært godkjent i den amerikanske kennelklubben i mange år heller(http://www.akc.org/press_center/article.cfm?article_id=3695). De har ikke fått tid til å ødelegge den. Ser man på stamtavlen til hunden som vant så skal man ikke mange ledd bakover(besteforeldre) før man finner jaktchampions. Før rasen ble godkjent på utstilling(og det er jo ikke så lenge siden(1980-årene tror jeg) sammenlignet med de andre), så var jo denne rasen en jakthund, og er jo i all hovedsak det fremdeles i sitt hjemland. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Takk, Kaja Tapatalk bare ødelegger innlegget om jeg redigerer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Latterlige bakbeinsvinkler, alt for bredt hode MED rynker (!!) - tro om noen aspirerer etter å gjøre labradoren til shar pei? - og en del for kraftig kropp ifht lengden på beina (men den var ikke OVERDREVENT "tjukk" heller da, har sett verre). Her var helheten verst. Den svarte fargen forverrer helhetsinntrykket her (svarte hunder + blitz er bare nei-nei ) - men denne hunden er ikke alt for kraftig heldigvis. Dårlig underlinje, liker bare ikke når labradoren mangler "opptrukket buk". Bakbeinsvinklene er FÆLE igjen, hva skjer med bakbeina på labbene? Vanskelig å si noe om ansiktet pga bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR irsk setter: Ugh! Enough said. Edit: Synes at labbisene så direkte feite ut jeg. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Så mange rare hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 amstaff Hahahahahahahahahahah!!!! Bedlis X Dachs? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR irsk setter: Ugh! Enough said. Edit: Synes at labbisene så direkte feite ut jeg. Får lyst til å grine Fine fine setterne, egentlig. Hva er det med bakbeina? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts