Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinterdekk til sykkel


Poter
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte mine på xxl.

http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykkeldeler/Sykkeldekk/Piggdekk-sykkel-26%C2%B4%C2%B4-Extreme-294-pigger/p/1029351_1_Style

Piggene sitter godt og i lav fart har jeg faktisk følt meg tilnærmet trygg på stålis. :) Mine første piggdekk, så har dog ikke noe å sammenligne med.

Takk for tips! Det eneste jeg har fått råd om er å bruke penger på piggdekkene da man betaler for kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt pigdekk i 4 år nå,er så fornøyd at! De er helt fine enda da er ikke så lange avstander jeg sykkler akkorat. Stort sett til jobb 10 minutter pr vei. Litt ellers men,ikke så mye etter at bisken her sliter med ryggen blir det jo ikke med hun eller. Jeg har nokian med 3 rader med pigger best ha så mye pigger som mulig føler jeg! Er ikke nå racer sykkelist akkorat men,føler meg veldig trygg på snø/is å har aldri falt av! Eneste på sørpe føre er det håpløst men,det sier jo seg selv får jo ingen feste så da går jeg. Det er genialt så kommer alltid til ha det;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Takk for tips! Det eneste jeg har fått råd om er å bruke penger på piggdekkene da man betaler for kvalitet.

Nå står det ofte "lur meg" i panna når jeg skal handle ting som har dekk under seg, men jeg ble fortalt (i en ren sykkelbutikk) at det lønnet seg å bytte dekkene hvert 3-4 år minst uansett siden gummien ble hard, så da skilte det å velge dyrt og billig hvor mye du trodde du kom til å bruke dekkene. De dyre holdt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alt annet vinterføre enn blank is syns jeg brede terrengdekk er bedre enn pigg. Piggdekkene er smalere og glipper lett om du svinger og krenger litt. Råder deg til å kjøpe hos Bikeshop,Cyclecomponents eller noen som vet hva de selger :)

Hm, har ingen av de butikkene her i Tromsø, så vidt jeg vet. Brede terrengdekk... hmm... hvor bor du? Skulle ha visst hva de fleste her i byen bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...