IngeborgOgMira Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Heisann! Eg er på leit etter ny sele til hunden (Border collie). Selen skal brukast til vanlige turar rundt i bygda, turar med mykje oppover bakke og turar i terreng. Tips til sele som ligg bra og som fordeler trykk godt? Legg gjerne med link! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Jeg liker godt denne til den bruken du skisserer: http://abfritid.no/produkt/hund/seler/jgarens-kombisele-49-cm-fuglehund Men det kommer an på hunden din om den spesifikke selen passer eller ei. Min hund er veldig smal i brystet og kan dermed ikke bruke hva som helst. Men den der sitter godt og er allsidig uten å være "heavy shit".. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IngeborgOgMira Skrevet 6. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Takk for tips Den selen selger vi der som eg jobber som ekstra hjelp så er jo enkelt og prøve den og sjå om den passe Har sett litt på dei selane og kanskje eg skal prøve ein slik Om andre har tips så er da bare til og komma med dei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Skal hunden trekke? Hvis ikke er jeg veldig fornøyd med Rogz H-sele som tursele. Til trekk bruker vi webmaster (når hundene ikke trekker hele tiden, men innimellom) eller non-stop (når hundene trekker... non-stop ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IngeborgOgMira Skrevet 6. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Har ingen planer om at hunden skal trekke Skal søke opp dei du har nevnt og sjå på dei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IngeborgOgMira Skrevet 6. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 http://www.dyresjappa.no/products/hurtta-ysele Nokon som har erfaring med denna sele?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 http://www.dyresjappa.no/products/hurtta-ysele Nokon som har erfaring med denna sele?? Jeg har den og er veldig fornøyd med den. Den er slitesterk og jeg bruker den mye. Eneste jeg synes er dumt med den er at festet til kobbelet godt kunne vært litt lenger bak. Hunden min er ganske dyp i brystet, men synes likevel at den sitter godt på min hund. I tillegg er jeg ganske glad i Julius K-9 selen. Sitter godt og er slitesterk den også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Jeg synes de sitter dårlig på en del hunder, ofte for tett under albuen når størrelsen ellers er riktig. Denne er den vi har fra Rogz: http://www.dyresjappa.no/products/sele-med-reflex-rogz den er også med refleks, kjempenyttig! Buster har fått en lignende en med spenne på hver side av ryggen: http://www.dyresjappa.no/products/sele-med-reflex-buster En på kurset vårt har den, og den ser like god ut. Her har jeg to Rogz-seler til hver av hundene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 http://www.dyresjappa.no/products/hurtta-ysele Nokon som har erfaring med denna sele?? Jeg bruker denne på mine hunder til tur/bysele, den er ikke god hvis du har en hund som trekker mye, men synes de er gode som sagt til alt annet. Simira: Hurrta har vevd refleks i alle sine produkter da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Jeg har hurtta sin og den jeg først linket til. Jeg bruker Hurtta sin mest, egentlig. Men det er av ren latskap (raskere å ta den på). Jeg har en hund som aldri trekker, så sånn sett er det litt hips som happ. Men jeg merker meg jo at Hurttaselen ikke sitter spesielt godt på. Den er helt ok, men den sitter ikke optimalt. Den jeg linket til først sitter generelt mye bedre på kroppen hennes og sklir mindre rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IngeborgOgMira Skrevet 7. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Jeg bruker denne på mine hunder til tur/bysele, den er ikke god hvis du har en hund som trekker mye, men synes de er gode som sagt til alt annet. Simira: Hurrta har vevd refleks i alle sine produkter da Hunden trekke litt ja ( Trener mykje på at ho skal gå fint, men det er ikkje så enkelt når det ikkje bare er meg som går tur med ho og dei andre som går tur lar ho gjer litt som ho vil sjølv. ) Så då trur eg at eg vurder ein av dei andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Ta med hunden i butikk og finn ut av hvilken som sitter best på akkurat din hund. Min hund nekter å bevege seg i en sele formet som Hurtta sin f.eks, fordi den sitter helt feil på han, så prøv på før kjøp er mitt råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IngeborgOgMira Skrevet 9. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Takk for tips og råd Ja eg vil nok ta hunden med i butikken Vertfall der som eg har mulighet til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Jeg har kjøpt en ny sele for bare noen dager siden som jeg er superfornøyd med. Den er lett å ta på, har brede stropper som støtter godt og ingen gnagepunkter. Den har innebygget refleks på sidene og mulighet for å kjøpe små kløvpakker utenom som kan festes på. Merket heter Karlie No Limit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Det der er samme som Julius K9-selen, jeg synes den sitter dårlig på mange hunder (kanskje spesielt glatthårede? Litt usikker). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Den sitter godt her, men vi måtte justere den litt til og begynne med for den var litt stor/slakk til å begynne med. Min venninne har to glatthårete hunder i forskjellige størrelser og er også Men det vil jo være forskjellig smak her som på alt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Den sitter godt her, men vi måtte justere den litt til og begynne med for den var litt stor/slakk til å begynne med. Min venninne har to glatthårete hunder i forskjellige størrelser og er også Men det vil jo være forskjellig smak her som på alt annet. Om en sele sitter godt eller ikke er dessverre ikke smak og behag, men definitivt potensielt ubehag for hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Ja, selvsagt. Jeg mente vel heller at erfaringen er forskjellig fordi hundene er forskjellig, siden jeg og andre jeg kjenner ikke har det problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts