Gå til innhold
Hundesonen.no

Back in the saddle again...


Mari
 Share

Recommended Posts

Åh, så deilig - da slipper du valpetiden, men det er ikke en pensjonert avlstispe på åtte og et halvt år heller - det er en hund som fremdeles kan formes, og som du kan håpe å få ha leeeenge!

Ja, det er akkurat det! Det er helt perfekt. Hun har vokst seg ut av ADHD'n sin, for den var der til de grader da hun var litta ( :lol: ), og det er utrolig deilig. Valp var egentlig uaktuelt, det er vanskelig for en toåring å forstå hvorfor vennen hans biter han til blods hele tiden, bare det disket en valp.

Etter Fyda ser jeg så mange fordeler med voksen hund, som sagt var det aldri spesielt aktuelt med valp. :)

Vi gleder oss veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, da trekker jeg pusten dypt og lar det stå til. Nå må ingen jinxe dette altså. Så her får vi sitte i plenum på sonen og kaste never med salt over skuldre, hamre knyttnever i tre og korse over hals,

Hun er så søøøøt!

Vi er i Stavanger enda. Flyet hjem gratulerer rundt sju, og det vi flyr innom Bergen. Hun er så god og trygg og kosete! Ååh, dette er bare beste dagen!

Åh, så vanvittig vakker, Mari! :D HviskerGratulerer! :D

Forresten, ikke meninga å kuppe tråden din, men jeg må bare fortelle, siden du er en bulledame! Jeg har fått meg ei lita, kjempesøt, og verdens beste Ca De Bou! :)

Tusen takk! Og næh?? Har du? Så kult! Gratulerer til deg også!

Juhu! Gratulerer masse sånn litt på forskudd :D Godkjent rase og, siden det er en pitteliten dæsj dalmatiner involvert!

:lol: Når jeg leste godkjent tenkte jeg automatisk FCI, men dette er da langt viktigere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hun er rålekker! Tenker ventetiden blir lang.

Takk! Jeg kjenner den ble ti ganger lengre med en gang det ble offisielt. :D

Jøjje mæ! Så genialt bra! :banana: Da må det vel bli tur på oss igjen da :D

Det kan du tro! Hun er visst veldig leken, og ikke alltid like høflig (men underkaster seg om hun får beskjed), så vi trenger mengdetrening for å lære snella ordentlig hundsk. Da er dine helt perfekte! Hvor høye er dine forresten? Jeg klarer ikke helt se for meg 35cm, er det som en staffetispe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du tro! Hun er visst veldig leken, og ikke alltid like høflig (men underkaster seg om hun får beskjed), så vi trenger mengdetrening for å lære snella ordentlig hundsk. Da er dine helt perfekte! Hvor høye er dine forresten? Jeg klarer ikke helt se for meg 35cm, er det som en staffetispe kanskje?

Smula er 34, men jo noe lettere enn bulledamen vil jeg tro :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh :wub::cry: *kaste noen kg salt over skuldra og slå ihjel trebordet*

35 er rundt Rikkestørrelse (cavalieren min) og rett over knøttis i høyde. Men i forhold til mengden kropp en sånn er utstyrt med så blir cavalieren lettere å se for seg størrelsemessig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig perfekt størrelse! Jeg var redd hun ble for stor, men dette er jo tilnærmet veskehund jo!

Vekt var oppdretter litt usikker på, men ca 15 kilo mente hun. Skal få henne til å veie henne ved neste vet-besøk.

Siri, ja, de er supersøtekulestygge. Og miniversjon da du, det er jo bare genialt.

Line, blir feige lag ved bullebumping på Smula da ja. :lol:

Takk, Rak! Du av alle vet hvor nervepirrende sånt er når man er skada i høvve av erfaringer. Helt vilt egentlig.

Teresere, ja, det var noe sånt jeg så for meg. A-ok by me!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trådtittelen og toppen av bilde. Bullterrier ja, slett ikke overrasket. Og så så jeg litt til. Mari, mini-bt? What? Veldig overrasket! Men masse lykke til med en liten sprettball!

Kan man spørre hvorfor ikke standard?

Klart man kan spørre! :)

Denne gangen var rase ganske sekundært, vi var på leting etter riktig individ. Jeg vi ha en hund som passer fint inn i livet vårt og som vil trives med det vi har å tilby. Og så måtte den være frisk. At det ble en mini bull er altså litt tilfeldig, jeg er ikke spesielt engasjert i rasen og har ikke planer om å bli det heller, ikke kan jeg noe særlig om dem engang.

At hun er så liten er bare et kjempepluss. Det er praktisk med en liten hund. Man får plass til både bur og barnevogn i bilen, og de er lettere å ha med seg rundt omkring. Planen er at hun skal være med meg overalt så lenge det lar seg gjøre, sånn sett er liten helt supert.

Jeg lette altså ikke etter en bull terrier. Alt det sagt, jeg har inntrykk av at standard er hardheaded som bare f, og med barn i hus vil jeg ha en hund som gjerne ønsker å høre på hva det er jeg mener. Jeg vil ha det så enkelt som mulig egentlig.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om bulledamen blir fraløpt da :lol:

Det tror jeg! :lol: Og med blindsonen rett foran er det aldri gidt å si hvor bullebumpinga treffer uansett. :D

Ååååh nå er jeg så inderlig glad på dine vegne Mari (og Marimannen og H!!!)!!! Gladmelding delux! Håper jeg får hilse på sprettballtøtta :)

Vi vil ha turvenner vi, og dere er jo her oppe relativt ofte. Du må huske å si ifra så slenger vi oss på. :) Blir kjempekos!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhnæmmenherrgudaltsåaaaaaa :wub::drool:

BT er min (ikke fult så) hemmelige drøm, og hun her var jo rett og slett vakker! Gratulere så mye, og, ehh...gidder du poste litt flere bilder av a når hun kommer i hus? ;)

*smelte litt til*

BIlder blir det garantert! Pluss historier om denne hunden roter seg bort i like mange rare ting som mine tidligere hunder har gjort. :D Og takk! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyyydelig!!!! Dette er en rase jeg :drool: på også i sin tid.

Gratulerer så mye Mari :flowers:

*masse salt og banking og greier*

For å nærde litt, kan jeg bidra med at det faktisk er HØYERE genetisk diversitet i minibullen enn standard :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna, hehey, det er en fin bit bonus-informasjon. :)

Og takk! Vi gleder oss veldig altså.

Toril, tusen takk for koselige ord! Vi er så spente! Jeg er spent på hva hun blit hetende også. Hun heter Bokka nå, men jeg synes hverken hun ser ut eller virker som en Bokka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun er så fiiiiiiiin! Og med patch! Jeg tror hun kommer til å passe kjempefint inn hos dere, og jeg tror dere alle kommer til å synes det er kjempedeilig å ha hund igjen :) Dere må komme en tur til oslo så Garm kan hilse på, og så vil gjerne jeg og reka komme opp og henge litt hos dere også!

Dette blir så bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...