Gå til innhold
Hundesonen.no

Turvenner Bergen


Silje&Mia
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen! :)

Jeg og min 5 år gamle jack russell-tispe har nettopp flyttet til Bergen, og vi begynner allerede å bli litt leie av å traske opp byfjellene i tosomhet! Det hadde derfor vært supert om noen hadde hatt lyst til å joine oss, for turer og/eller bare sosialisering :) Mia er veldig glad i andre hunder, og fungerer bra både for felles turer og lek!

Vi tenker primært i sentrumsområdet, men har bil så er egentlig fleksible :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje vi kan være med og gå litt? Mine to er jo ikke akkurat så små da, men eldstemann gidder ikke å leke noe særlig og minstemann er ikke så superkjapp at det gjør noe. Sankten er litt liten for lengre fjellturer enda, men schæferen er alltid klar. Vi bor på Landås, ikke så langt i fra Haukeland sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Løvstakken kunne jeg godt tenke meg, er en tur jeg liker veldig godt men som jeg er akkurat passe lite kjent til at jeg "tør" å gå der alene :ahappy: Passer forsåvidt når som helst for min del, men hadde vi fått det til i helgen for eksempel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi si søndag kl to da.. Da har vi god tid før det begynner å bli mørkt :)

Om vi har lyst på litt "skikkelig" tur der hundene kan løpe fritt, så har jeg en runde jeg går i Kanadaskogen, den tar en god time pluss litt gåing på turveien. Den er inn fra Spelhaugen, så er bare å ta buss til Oasen (maks ti min med buss fra by'n, går busser hele tiden). Ellers kan jeg vise deg litt rundt på Løvstakken (brattere enn i Kandaskogen, så kommer ann på om vi vil ha skog eller fjell) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vi vil også være med! :) Hunden her er litt teit og liker ikke visse hannhunder, men tisper har det alltid gått supert med. Han er litt klengete på andre hunder, men elsker å leke! Kan være med hele neste uke, har fri :P Bor i Fana, men har bil vi også. Elsker forøvrig å gå på Fanafjellet vi da :) Den runden fra Oasen er vi veldig nysgjerrige på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med respons, dette blir bra! :) Søndag klokken 14 er perfekt det! Vi kan godt prøve ut skogen for min del, mente du at vi kan møtes på Oasen kjøpesenter? I så fall kan jeg kjøre dit :) Om du mente et annet sted kan vi møtes der også!

Snickers: Jeg har også god tid neste uke, men for min del må det bli på ettermiddag, etter klokken 16! Fanafjellet kunne vært kjekt å sjekke ut! Mia er også veldig glad i å leke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vi vil også være med! :) Hunden her er litt teit og liker ikke visse hannhunder, men tisper har det alltid gått supert med. Han er litt klengete på andre hunder, men elsker å leke! Kan være med hele neste uke, har fri :P Bor i Fana, men har bil vi også. Elsker forøvrig å gå på Fanafjellet vi da :) Den runden fra Oasen er vi veldig nysgjerrige på!

Fjotten svarer om andre prøver seg.. Småtasser bryr han seg ikke om, men en sheltie er nok stor nok til at han vil svare om din er teit.. Båndtur går fint, da kan vi jo holde litt avstand, men løpe løs blir kanskje litt dumt..

Så kjekt med respons, dette blir bra! :) Søndag klokken 14 er perfekt det! Vi kan godt prøve ut skogen for min del, mente du at vi kan møtes på Oasen kjøpesenter? I så fall kan jeg kjøre dit :) Om du mente et annet sted kan vi møtes der også!

Snickers: Jeg har også god tid neste uke, men for min del må det bli på ettermiddag, etter klokken 16! Fanafjellet kunne vært kjekt å sjekke ut! Mia er også veldig glad i å leke!

Ja, eller ved busstoppet der. Er en stor busslomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hej,

Jag och Leila är också nyinflyttade i Bergen. Vill gärna skaffa lite nya vänner. Säg gärna till nästa gång ni ska träffas ;)

Vänlig hälsning,

Vanesa

PS: Leila behöver även hundepass innimellom. Om någon kan tänka sig passa henne någon gång eller om ni eventuellt har liknande behov kan vi eventuellt hjälpa varandra. Självklart utgår jag ifrån att våra vovar först träffas och fungerar ihop.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med respons, dette blir bra! :) Søndag klokken 14 er perfekt det! Vi kan godt prøve ut skogen for min del, mente du at vi kan møtes på Oasen kjøpesenter? I så fall kan jeg kjøre dit :) Om du mente et annet sted kan vi møtes der også!

Snickers: Jeg har også god tid neste uke, men for min del må det bli på ettermiddag, etter klokken 16! Fanafjellet kunne vært kjekt å sjekke ut! Mia er også veldig glad i å leke!

Sorry, glemte denne tråden helt jeg! Neste uke (28.01-03.02) har jeg fri hele uka igjen. Hadde tenkt meg en fjelltur en eller flere av de dagene, på Fanafjellet. Det er nydelig å gå der nå som bakken er litt hard :) Vi kan godt prøve å møtes, de vil mest sannsynlig gå veldig godt i lag :)

Fjotten svarer om andre prøver seg.. Småtasser bryr han seg ikke om, men en sheltie er nok stor nok til at han vil svare om din er teit.. Båndtur går fint, da kan vi jo holde litt avstand, men løpe løs blir kanskje litt dumt..

Ja, eller ved busstoppet der. Er en stor busslomme :)

Vi kunne jo ha prøvd å møtes før vi evt. går en lengre tur?

Han liker andre hanner som ikke er veldig stirrete og intense.. Han har godt fint i lag med hanner av rasene lappsk vallhund, finsk lapphund, samojed, labrador og ymse fuglehunder :P Alle disse har vært lite "alvorlige" om du skjønner.. Han har flydd på andre 2 ganger, begge disse var shiba-hanner og veldig strenge i språket. Noe jeg hadde ønsket han taklet da.

Hej,

Jag och Leila är också nyinflyttade i Bergen. Vill gärna skaffa lite nya vänner. Säg gärna till nästa gång ni ska träffas ;)

Vänlig hälsning,

Vanesa

PS: Leila behöver även hundepass innimellom. Om någon kan tänka sig passa henne någon gång eller om ni eventuellt har liknande behov kan vi eventuellt hjälpa varandra. Självklart utgår jag ifrån att våra vovar först träffas och fungerar ihop.

Vi vil gjerne prøve å møtes! Hvis de hadde trivdes i lag hadde vi også hatt behov for hundepass iblandt :)

OK; Noen som er med på tur i Fanafjellet neste uke? Må være før det blir mørkt! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne jo ha prøvd å møtes før vi evt. går en lengre tur?

Han liker andre hanner som ikke er veldig stirrete og intense.. Han har godt fint i lag med hanner av rasene lappsk vallhund, finsk lapphund, samojed, labrador og ymse fuglehunder :P Alle disse har vært lite "alvorlige" om du skjønner.. Han har flydd på andre 2 ganger, begge disse var shiba-hanner og veldig strenge i språket. Noe jeg hadde ønsket han taklet da.

Ja, vi kan gjerne møtes og se :) Evt er det jo bare å holde de i bånd. Neste uke har jeg en del turavtaler, skal bl.a på langtur både tirsdag og torsdag, men kanskje til helgen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Va kul med svar. Vi träffas gärna imorgon söndag den 27 januari. Kontakta mig gärna på telefonnummer 40387187 om du hinner se detta

Rekker ikke tur i dag, jobber natt så sover på dagen :P Hva med i morgen? Du kan også kontakte meg på mob 47300501 :) Hvor i Bergen bor du forresten? Vi bor i Hjellestad.

Ja, vi kan gjerne møtes og se :) Evt er det jo bare å holde de i bånd. Neste uke har jeg en del turavtaler, skal bl.a på langtur både tirsdag og torsdag, men kanskje til helgen igjen..

Helgen passer bra :) Vi får vel avtale nærmere etterhvert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Ser at dette er en gammel tråd, men jeg har akkurat flyttet til fjellsiden, og prøver å komme meg opp på fløyen et par ganger i uka. Har en hund som trenger sosialisering med andre hunder, hun er litt usikker, så det hadde vært topp om noen ville trene litt med oss og gå tur med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser at dette er en gammel tråd, men jeg har akkurat flyttet til fjellsiden, og prøver å komme meg opp på fløyen et par ganger i uka. Har en hund som trenger sosialisering med andre hunder, hun er litt usikker, så det hadde vært topp om noen ville trene litt med oss og gå tur med oss :)

Jeg har en 1,5 år gammel Cairn Terrier gutt som kommer overens med de fleste hunder. Vi bor på Nordnes og har også planer om å gå opp Fløyen noen ganger i uken. Var der i går, kan vi ha gått forbi dere da? Uansett er vi gjerne med på litt trening og tur om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...