Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

FERDIG MED EKSAMEN! It has awoken the blog. Den gangen jeg lærte tre års pensum på tre dager.

Da jeg skulle skrive særemnet mitt var da bøkene Fittstim og Bitch osv. kom ut, og det var litt snakk om nyfeminisme. Så jeg mener å huske at jeg valgte Fittstim og en av de eldre, klassiske kvinnesak

Å hjelpes meg! Gratulerer! Det sier mye om deg og hvilken kapasitet du har. Men jammen sier det noe om norskpensum, faget i sin helhet , særemne og eksamensmåte. Må si at når det faktisk er fysisk

Skrevet

Å hjelpes meg! Gratulerer! Det sier mye om deg og hvilken kapasitet du har.

Men jammen sier det noe om norskpensum, faget i sin helhet , særemne og eksamensmåte. Må si at når det faktisk er fysisk mulig å gjøre slik du har gjort så bør særpensum avskaffes i den form det er i dag. Et langvarig flere måneders skoleprosjekt kan faktisk gjøres på en dag.

Syns nesten det er skremmende jeg. Men tar av meg hatten for deg, virkelig :D

  • Like 2
Skrevet

Å hjelpes meg! Gratulerer! Det sier mye om deg og hvilken kapasitet du har.

Men jammen sier det noe om norskpensum, faget i sin helhet , særemne og eksamensmåte. Må si at når det faktisk er fysisk mulig å gjøre slik du har gjort så bør særpensum avskaffes i den form det er i dag. Et langvarig flere måneders skoleprosjekt kan faktisk gjøres på en dag.

Syns nesten det er skremmende jeg. Men tar av meg hatten for deg, virkelig :D

Enig med deg.

Men all respekt Soppen, og gratulerer! :)

Guest Gråtass
Skrevet

Å hjelpes meg! Gratulerer! Det sier mye om deg og hvilken kapasitet du har.

Men jammen sier det noe om norskpensum, faget i sin helhet , særemne og eksamensmåte. Må si at når det faktisk er fysisk mulig å gjøre slik du har gjort så bør særpensum avskaffes i den form det er i dag. Et langvarig flere måneders skoleprosjekt kan faktisk gjøres på en dag.

Syns nesten det er skremmende jeg. Men tar av meg hatten for deg, virkelig :D

Jeg syns det er en vesentlig forskjell her jeg og det er at Soppen har tatt dette som privatist. Nå vet jeg at Soppen ikke er 17 år, men hun får en karakterbedømming på samme nivå som en 17 åring. Mye man kan resonnere seg fram til når man har passert 24 år som er utenkelig som 17 åring. Dette er ikke til forkleinelse for Soppens resultater, men for å sette litt perspektiv på at det blir litt feil å sammenligne et tradisjonelt skoleløp med en privatist eksamen hvor det ikke er krav til innleveringer før eksamen.

Skrevet

Jeg syns det er en vesentlig forskjell her jeg og det er at Soppen har tatt dette som privatist. Nå vet jeg at Soppen ikke er 17 år, men hun får en karakterbedømming på samme nivå som en 17 åring. Mye man kan resonnere seg fram til når man har passert 24 år som er utenkelig som 17 åring. Dette er ikke til forkleinelse for Soppens resultater, men for å sette litt perspektiv på at det blir litt feil å sammenligne et tradisjonelt skoleløp med en privatist eksamen hvor det ikke er krav til innleveringer før eksamen.

DETTE er jeg helt enig i. :)

Skrevet

Grattis med flott resultat soppencamilla! Siste innspurt med særemne og lesing her også.. Men i dag var eksamen og som har vært så inderlig redd for å stryke fikk 6! Jeg følte jo at det gikk greit, men hallo?! Jeg har aldri fått en 6er i noenting.. Lettelse, det kan være forskjellen som gjør at jeg kommer inn på den skolen jeg vil (har et ganske lavt snitt fra før..) Deilig å være ferdig altså, jula blir deilig og bekymringsfri nå altså :)

Guest Kåre Lise
Skrevet

Dette er ikke til forkleinelse for Soppens resultater, men for å sette litt perspektiv på at det blir litt feil å sammenligne et tradisjonelt skoleløp med en privatist eksamen hvor det ikke er krav til innleveringer før eksamen.

Nei for all del, som norskelev av året er det jo greit å minne om at en skal ha tre karakter i norsk skal det ha noe for seg. Skriftlig, muntlig og sidemål så ingen måtte tro det er så enkelt som å bare ta en muntlig eksamen. :)

Gratulerer så mye. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...