Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønsker litt kritikk


Anne

Recommended Posts

Siden din er fin, men det er noen få ting jeg reagerer litt på... Det blir travelt for øyet og se på den blå skriften mot den oransje bakgrunnen, og så vart det et lite "sjokk" å åpne gjesteboken med grå bakgrunn..

Men jeg fant ikke link til min side hos deg... :oops:

(må jo samtidig si at min side er "død" for øyeblikket... skal gjennom en stor endring når vi bare får tid..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal gå inn å finne en bedre farge til GB :lol:

Linker ja, den har jeg ikke oppdatert helt fra Aro sin gamle side. Skal legge dere inn, men skal jeg bruke den andressen du har nå?

Ja det kan du. :D Vi kommer til å legge deg og inn på siden når vi får oppdatert og endret den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes siden din er veldig busy - det er så mye som skjer liksom, en skrifttype til menyen, en annen til all annen tekst, og oransje bakgrunn. Hadde blitt mer harmonisk hvis du valgte samme teksttype, tror jeg. Vi jobber med ny versjon av vår side nå, og da linker vi dere med den fine buttoenen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er jo smak og behag, men jeg liker hvertfall å lese om hundene, hva de driver med - litt info om hva de driver med. F.eks hvis du trener LP kan du legge ut bilde av Aro i en eller annen øvelse, litt om mål og ambisjoner rundt det. Det er også moro å lese rasebeskrivelse som ikke er hentet fra NKK, men formulert selv. Skriv litt om deg selv, din historie med hund, litt om familien til hundene dine.

Min meny ser slik ut (foreløpig):

Hovedside

Oppdateringer

Labrador Retriever

Lisa

Charlotte

Fotoalbum

Treningslogg

Jaktprøve

Jakthund

Treningsfilosofi

Linker

Gjestebok

Jeg skal utvide den litt med noen nye sider: Spor, LP og feltsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en meny skal inneholde færrest mulig punkter. Det kan heller være undermenyer inne på hver enkelt side. Oppdateringer, er ikke sååå viktig, men det kan være greit å legge inn en liten notis på førstesiden for eks.

Ellers er jeg enig med charlotte.. :)

www.durucz.com/portismaria , Portugisisk vannhund: På denne siden kan du se hva jeg mener med undermeny.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria har helt rett her. Uttrykket "Less is more" er veldig viktig i produksjon (eller webdesign gjerne) for at en nettside skal profesjonell og komfortabel ut. Bruk de innledene linkene og menyene til kategorier hvor disse igjen blir delt opp når man klikker seg videre.

Et enkelt eksempel er en presentasjon av hundene sine. Hvis man f.eks har 3 hunder er det mye bedre å ha en enkel link på forsiden som heter "Mine hunder" som igjen går videre til en side hvor man kan klikke seg inn på hver enkelt hund. Dette i motsetning til å ha en link til hver enkelt hund på forsiden.

"Clean and simple" er også et viktig uttrykk for at det enkelt skal være fort å få oversikt over siden. En overfylt side uten struktur orker man sjelden å begynne å sette seg inn i og velger heller derfor å forlate siden. Derav har man tapt et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...