Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Alle mine hadde løpt avgårde pipende livredde leitende etter mamman sin :lol: :lol:

*klipp*

Det tror jeg faktisk mine småaktive sofahunder også hadde gjort.. Eneste hunden jeg faktisk tror kan ha svaret opp en slik bjørn, er dachsen jeg hadde..

Er det Laika av noe slag?

Nei, jeg tror det er en elghund grå..

og nå er jeg hjemme for helga.. I går koset jeg små nuskete rottisbjørner :wub: Ellers så er jeg så heldig at jeg ble informert om et par damer som har fått besøksforbud imot familien min (inkl meg, tror jeg :P ), så jeg måtte følge me når jeg er hjemme.. Kjempe gøy :P

Ellers så fikk jeg vite et par ting i går kveld som gjorde meg noget irritert, sagt av noen jeg treffer veldig ofte, så avreagering er virkelig ikke der kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritartig å stå midt i et kryss på Frogner med en hund som bråstopper og nekter å gå videre. :P Blei både sleping, bæring, lokking og irritasjon for å få henne med videre, da hun var veldig meddelsom om at hun helst ville slippe. :frantics:

Til tider er det fristende å outsource hele Aiko-luftinga... :teehe:

Kjenner til! :lol: Tuf gjør ofte det samme. Det flaueste var da vi skulle over et fotgjengerfelt, og en politibil stoppet for oss. Kom litt ut i veien før bremsen til Tuf kom på. Jeg dro og lokket og bannet :lol: Og politifolkene inni bilen lo så de skrek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har søkt midlertidig oppholdstillatelse i Østfold på grunnlag av dårlig sporføre i Oslo. :lol:

:lol: Jeg som trodde Østfolds dype skoger var et snørikt sted!

oi,hvor er det bowling i oslo a? :P som jeg kan kjøre til? :P:aww: tror ikke armene mine egentlig vil bowle da. men hjernen vil!

603303_157801874366865_436281306_n.jpg

582360_157801914366861_445935908_n.jpg

Aussie bomping :P

Er bowling i Sandvika og. :)

Kule bilder som alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre, ville bare si at jeg syntes du må passe godt på han. For han er jo bare snill og glad, men veldig 'mye' og mange (selv greie) liker ikke de som er for glade. Ironisk nok. Ellie er feks en utrolig snill og tålmodig sjel, men selv hun liker ikke tisper som er for glade og smiskete, da blir hun sur.

Og de fleste hanner er veldig greie frem til den alderen han er nå, det var B også det. Men det er nettopp nå det er viktig å passe på så han fortsetter å være så grei. :)

Dere vet jo det, men deler det jeg tenker. Større sjanse for å få en grei hannhund dersom den tas hensyn til.

Han passes veldig godt på og jeg vurderer godt når og hvor han får gå løs :) f.ex på turer i skogen hvor det hele tiden er løshunder så går han i trekksele og bånd og issi løs, han får jo hilse og sånt men jeg tror han kan ende opp i mye rart om han løper løs :P Helt løs er han på steder med oversikt og langt uttafor allfarvei :P Og jeg forstår at ikke alle elsker smiskingen hans (jeg gjør det heller ikke :P )

Kjekt å dele tanker, håper han fortsetter å være så grei og snill som han er :wub:

Øyet ser heldigvis veldig bra ut, bare en liten skramme over. Nå har han kost seg med margben noen timer og sloknet igjen :P

Doffen har kost seg med Uta da :wub: selvom uta ser blodtørst ut haha :lol:

6123_157802164366836_953932448_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN følelsen, når du har blandet deg et krus med helt perfekt saft :wub:

Lett å glede er du iallefall *ler*.

:lol: Jeg som trodde Østfolds dype skoger var et snørikt sted!

Du, det er en grunn til at det er så mange himla gode brukshundutøvere som kommer fra Østfold, vettu... De kan jo trene nesten hele vinteren, de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og kjeeeempesliten! Hadde bare fått i meg to brødskiver i dag (før nå, nå har jeg spist pizza), for jeg var så gira at jeg glemte det litt. :P

Nå gjør Pippa seg litt kjent her, hun logrer og er glad, stresser litt, er vant til å ha full fest og liv hele døgnet, så dette blir noe annet for henne. :lol: Hun er flink, da. Og fin. :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg som trodde Østfolds dype skoger var et snørikt sted!

Vet ikke hvor dype de er her på de ytre strøkene sånn sett, men snørike er de ikke for tiden. :P Og i mine ungdomsben i dette fylket, så hadde vi sne nok til å ha en hel skidag. :P Av 90 elever, trur jeg vi var bare 5-6 stykker som kunne stå på ski. Resten gikk i kategorien "har sett snø før" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så fikk jeg vite et par ting i går kveld som gjorde meg noget irritert, sagt av noen jeg treffer veldig ofte, så avreagering er virkelig ikke der kjenner jeg..

Du - sonenregler - om å si A og ikke B og sånn... :aww:

Jeg har jobbet som en tyrk i dag! 6 relativt stive timer med tapetsering, ferdig litt etter kl 18. Dvs ferdig for i dag - har igjen en vegg. Det rommet blir rett og slett griselekkert når det blir ferdig...

Så middag, tur med jentene, og nå sofaen. Dvs jeg har litt planer om å gå over pelsen til Smula om en liten stund, men ikke noe hardcore grooming session kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og kjeeeempesliten! Hadde bare fått i meg to brødskiver i dag (før nå, nå har jeg spist pizza), for jeg var så gira at jeg glemte det litt. :P

Nå gjør Pippa seg litt kjent her, hun logrer og er glad, stresser litt, er vant til å ha full fest og liv hele døgnet, så dette blir noe annet for henne. :lol: Hun er flink, da. Og fin. :wub:

Pippa?????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Du - sonenregler - om å si A og ikke B og sånn... :aww:

Jeg har jobbet som en tyrk i dag! 6 relativt stive timer med tapetsering, ferdig litt etter kl 18. Dvs ferdig for i dag - har igjen en vegg. Det rommet blir rett og slett griselekkert når det blir ferdig...

Så middag, tur med jentene, og nå sofaen. Dvs jeg har litt planer om å gå over pelsen til Smula om en liten stund, men ikke noe hardcore grooming session kjenner jeg :P

Du skal se at når du er ferdig med å pusse opp huset, så syns du det har blitt så fint at du ikke vil selge og flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Bella fikk seg en skikelig smell fra en malle på trening i dag :no:

Hva skjedde? Var det den som pleier å trene når vi er der?

Nå har jeg sett Den siste revejakta, og fikk skikkelig kick på 70-tallet :lol::geek::hairy::afro::happy1:

Og så er jeg stapp mett av eplepai og is. Og hva nå?

Å ska'n ta seg tell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flyttet til en ganske fin plass, egentlig :ahappy:

543324_452389958149493_709396434_n.jpg

Fin strand bare et par hundre meter fra huset, der kommer vi nok til å bruke mye tid i sommer, jeg og Ganzie :ahappy:

Dette er verdt dobbeltpost!

Grisefint bilde! Hvor er det hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - sonenregler - om å si A og ikke B og sånn... :aww:

Jeg har jobbet som en tyrk i dag! 6 relativt stive timer med tapetsering, ferdig litt etter kl 18. Dvs ferdig for i dag - har igjen en vegg. Det rommet blir rett og slett griselekkert når det blir ferdig...

Så middag, tur med jentene, og nå sofaen. Dvs jeg har litt planer om å gå over pelsen til Smula om en liten stund, men ikke noe hardcore grooming session kjenner jeg :P

Jeg har jo sagt det på chatten :P

Men det handlet om at noen har sagt at jeg kjøpte meg kun en rase pga jeg skulle smiske med en person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at når du er ferdig med å pusse opp huset, så syns du det har blitt så fint at du ikke vil selge og flytte.

I know! Jeg sa det i dag, at om jeg hadde bare hatt førsteetasjen her pluss et soverom og bare en bitteliten hageflekk og gårdsplass så hadde det vært perfekt. Men så er det de restrerende 100 kvm, hagen og den store gårdsplassen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er verdt dobbeltpost!

Grisefint bilde! Hvor er det hen?

Takktakk :ahappy: Det er tatt på Gullholmstranda i Namsos :)

Det blåser kaldt på hånda.. Når jeg heiser den litt opp i været, så trekker det kaldt på den. Hm.. ka skjer?

Spøkelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...