Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

jeg lagde selv :D :D du får kjøpt på meny sånne ris ting som du kan rulle de i :D sååååååå godt *droool* imorgen skal jeg lage løkringer med sånn glutenfri batter ting :P

Åh skuffa... :lol: Men skal huske det til jeg orker å lage mat igjen :)

Tror jeg skal spørre om å få være med svigers til tynset i morra og se om jeg finner glutenfri pizza på mega, så jeg har lettvindte middager ligende når jeg vil ha noe annet enn frukt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skuffa... :lol: Men skal huske det til jeg orker å lage mat igjen :)

Tror jeg skal spørre om å få være med svigers til tynset i morra og se om jeg finner glutenfri pizza på mega, så jeg har lettvindte middager ligende når jeg vil ha noe annet enn frukt. :lol:

jeg fant noen sånne poseretter som man bare tar varm og tar i mikro btw, det virket veldig kjekt. ala fjordland :P også schar kom med ny godis idag :D nye sånne kjeks greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg handlet på Iherb. Det er enorme forskjeller i priser altså. Jeg trenger noe enkelt å kunne spise på natta, og jeg synes at disse Atkins barene er gode. De koster vel rundt 25 kroner i butikken per stykk, og på Iherb var det under 7 kroner. :blink:

Og jeg trur jeg skal hoppe glatt over hele schäferdiskusjonen denne gangen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at guttungen har lært å jage Lady ut for å tisse når han kommer hjem, for hun hadde hatt et lite uhell inne. Jeg fikk da ikke beskjed før jeg hadde gått inn på rommet hans og hadde satt fra meg vesken før det.... gjett hvor!! Sånn går det når man ikke ser helt skikkelig. :sint_01: For en gangs skyld hadde jeg satt vesken på gulvet i stedet for oppå forbøtten. :(

Så nå har jeg vasket gulv, tømt veske og kastet vesken til vask. :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant noen sånne poseretter som man bare tar varm og tar i mikro btw, det virket veldig kjekt. ala fjordland :P også schar kom med ny godis idag :D nye sånne kjeks greier.

Har du smakt de ferdigrettene? Lengesiden nå, men sist jeg smakte så smakte dem ikke no godt - men husker jo ikke hvilke typer det var.

Kjeks er fint :D Men orker ikke for søte ting, som ikke er frukt. Har omtrent ikke spist sjokolade siden jul. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har disse, og kan si noe om størrelsen?

KH542_var_l6v7b5_medium.jpg

Mine bruker størrelse 60 i vanlig dekken, og 551 i dressen med ben. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal bestille :)

Jeg har, å de virker små i størrelsen etter min mening. Skal se hva størrelse det er BV har, men den var i hvertfall alt for liten..

Edit:

BV bruker 35/40 i vanlig dekken , dette kjøpte jeg i størrelse 40M (De har XS, S, M & L) - men burde nok absolutt hatt 45 S heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:brr: Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde peis! :brr:

Jeg også :brr: Har på en oljeovn nå og varmekabler men blir så kaaaldt for det :brr:

Spist vårruller (glutenfrie :D :D ) og ser på Life Unexpted. Grei serie, netflix :D

Nå ser jeg på "Secrets Eaters" igjen. Og jeg blir litt forbløffet over hvor fet maten er. Det renner jo nesten fett av det. Og er søren meg ikke rart de går opp i vekt på det kostholdet. Hun ene er klarte å spise over 7000 kalorier på en dag... :blink:

Her også, vi har vedovn da. Men ikke ved akkurat nå :P

Gradene stod på 13 varme da vi kom hjem :brr:, og har gått opp 1,5 grad alt :P Ull-undertøyet er på og pledd over bena. Stearinlys er tent i hele stua, så da er det bare å vente på å tine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har disse, og kan si noe om størrelsen?

KH542_var_l6v7b5_medium.jpg

Mine bruker størrelse 60 i vanlig dekken, og 551 i dressen med ben. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal bestille :)

Jeg har. :) Jeg hadde ikke peiling på str, så jeg tok det som stod passa til italiensk mynde, og det som stod passa til boxer. :P De passer fint til mine. Eneste jeg ikke er så fornøyd med er at hulla til forbeina er så iiiiiiiinnmari små på Skinny sin, og bakbeina er litt vide, så det er litt slit å vrikke forbeina gjennom hulla (hun samarbeider ikke veldig), også kan hun lett gå av seg bakbeina. Har ikke det problemet på Nemi, da, så kan hende det bare er med veldig små hunder. :)

Mamma og Bella har vært her, og jeg tok med meg Pippa ut så vi kunne gå tur og de kunne bli kjent. :) Gikk et stykke, så fant vi et jorde og slapp dem. Fytti, den bikkja har god innkalling! :heart: Og ikke stil i det hele tatt, i denne snøen! :lol: Hun omtrent turner rundt. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte å ha med ryggsekk, problemet er at jeg har en liten, fin sekk og en stor schtøgg. Hvis jeg skal ha med laptopen må jeg bruke den schtøgge! :P

Klart du skal ha med laptoppen! Og den røde stygge 90-talls-sekken, døper du bare glatt om til at den er a) Retro eller b) Rustikk eller c) a og b - og dermed er det bare sååå trendy! Tenk om vi skal gå glipp av deg pga noe så teit som en ryggsekk..

Og tvi tvi med operasjon etc (mest med å måtte stå opp så sinnsykt tidlig da.. stå opp sinnsykt tidlig er skrekkelig..)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Tarik øyelyst, og jeg blir nødt til å bestille operasjon for stive feilstilte øyehår som har ført til sår og arrdannelser på begge hornhinnene. Stakkars liten :(

Oi, men så godt dere fant det ut!

Nå må jeg snart få somlet meg til å øyelyse B også. :hmm:

Nå sitter sambis og jeg og spiser varm eplekakerester med is til :):brr:

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på veiledning med eksamensoppgaven min. Huff! Er endel som må gjøres om på ja, blir lam i viljen av det. Men veileder sa i det minste at jeg var veldig flink til å skrive og at det ikke var det det gikk på, og at hun var sikker på at jeg ikke bare kom til å skrive ikke bare ok oppgaver i fremtiden, men bra oppgaver, bare jeg klarte å bruke pensum ordentlig :P Det var det da... jeg er skikkelig dårlig til akkurat det! I tillegg til at oppgaven må skrives er det masse annet på skolen nå, må si de starter med hardkjør! Blir så stresset av det at jeg ender med å bli helt apatisk. Men i morgen får jeg bare begynne, så ordner det seg vel...fikk vite om enda flere folk som strøk i dag, mange overraskelser, hadde aldri trodd de skulle stryke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kommet blodappelsiner i butikkene, dere! :D :D :bananas::bananas::bananas::D :D

Så nå skal jeg bare ha Mozza en runde i dusjen, og så skal jeg fråtse i deilige, syrlige blodappelsiner. Hurra! Det har jeg gleda meg til lenge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er syk. Veldig syk. Det har nok aldri vært noen i hele verden som har vært så syk som han :no::lol: Er vel ikke lenge før han skriver testamente :lol:

Nei, det er slemt å le, for han er faktisk ganske dårlig, rundt 40 i feber, og med paracet går den såvidt ned til 39 før tempen kryper oppover igjen. Så i dag han vært til lege og fått antibiotika og en ukes sykemelding (sjefen er en dust og mener at så lenge man kan puste så kan man jobbe, så da blir det sykemelding, det kan han ikke krangle på)

Nå venter jeg bare på at jeg skal bli syk. Er litt imponerende at jeg (foreløbig) er frisk, vanligvis blir jeg syk bare jeg ser noen som er sjuke på tv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skal jeg jammen sitte på fingrene mine så de ikke løper varme *sette seg*

http://www.cheesebuerger.de/smilie.php'>h022.gif

Nå har jeg brukt 2 timer på kjøkkenet - fylt en søppelsekk, oppvaskmaskinen går for andre gang, og en kasse med stæsj står på gulvet (må stables litt bedre :P ). Nå gjenstår det bare å gi komfyren og gassbrennerne en god vask, pluss rydde og tørke av topplaten mot stua så er jammen kjøkkenet så godt som klart for fotografering og visning :D Liten pause mens Hells Kitchen er så gjøre meg ferdig etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi vet jo hva som kommer uansett...

Og fra hvem :lol:.

Jeg sender mange takksigelser til Jeanette som evnet å sende snøværet nordover :D.

Willy og jeg har tuslet på tur - eller tuslet og tuslet - jeg hang på slep etter guttungen som synes det er dødskult å trekke så mye man kan når man får på seg selen, og som drar på enda litt til når han har elg i nesa, og det hadde han både titt og ofte i skogen i kveld, for gud hjelpe meg så mye elgspor det er i skogen for tida, både gamle og ferske. De ferske måtte han selvsagt sjekke opp både framover og bakover... Vi gikk i mine gamle trugespor som nå var blitt harde og fine å gå i :D. Det var bare rundt -18 grader ute nå, så det var jo nesten ikke kaldt engang :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget en giga middag i min nye ovn :D Endelig kan jeg bake og steke ting! Men problemet er at jeg ikke er sulten lenger, siden jeg snavlet kålerabi og ost mens jeg lagde maten. Så nå ble den bare stående der i ovnen. Grønnsaker, pasta, litt rømme og ost i form, nam nam :D Digg matpakke og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...