Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggressiv valp på kjøkkenet


Sandra Andersen
 Share

Recommended Posts

Valpen min er 3 måneder og helt fra hun kom har hun fått ligge på kjøkkenet og en sjelden gang i blandt får hun noe godt. Nå føler hun at dette er hennes plass og at hun er den som bestemmer på kjøkkenet. Hunden blir aggressiv hvis vi prøver å få henne til å flytte seg ved å bruke nærkontakt, det eneste som hjelper er når vi lokker med godbiter, men siden hun blir dårlig i magen av dette måtte vi stoppe med det. Noen tips til hva vi kan gjøre for at hun ikke skal være så aggressiv lenger og hvorfor hunden blir slik?

Endret av Raksha
Flyttet til riktig underforum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er 3 måneder og helt fra hun kom har hun fått ligge på kjøkkenet og en sjelden gang i blandt får hun noe godt. Nå føler hun at dette er hennes plass og at hun er den som bestemmer på kjøkkenet. Hunden blir aggressiv hvis vi prøver å få henne til å flytte seg ved å bruke nærkontakt, det eneste som hjelper er når vi lokker med godbiter, men siden hun blir dårlig i magen av dette måtte vi stoppe med det. Noen tips til hva vi kan gjøre for at hun ikke skal være så aggressiv lenger og hvorfor hunden blir slik?

Min første tanke er: 3 mnd, ærlig talt, jeg tror jeg hadde ledd høyt, men samtidig så er det alvorlig om hunden deres i så ung alder legger seg til ressursforsvar!

Slutt å lokk, og krev plassen deres. Jeg hadde gjort dette uten grinder

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde dere til å øve inn "vær så god" før den spiser.

Men før dette, ville jeg gitt den maten i fra hånden min. Litt etter litt. At dere lukker hånden og signaliserer når den kan spise og viser valpen når det er OK å spise, vise at det er dere som bestemmer når han får mat. Jeg ville heller ikke gi den noe mellom måltidene med mindre dere trener den, ingenting "en sjelden gang i blandt får hun noe godt" innimellom.

Kanksje dere har et annet sted enn kjøkkenet også å gi hunden sitt oppholdsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva konkret gjør hun?

Jeg tror jeg ville blitt rasende og kastet valpen ut, med forbehold om at jeg misforstår situasjonen og hva som kan ha forårsaket adferd

det som konkret skjer er at hun ligger inne på kjøkkenet mens vi lager mat, når vi spiser, til og med når vi sitter i stua og ingen er på kjøkkenet. dette ble til et problem etter vært for hun ligger i veien når vi skal vaske opp eller lage mat, å når vi da prøver å få henne ut blir hun sint å begynner å knurre å bite etter hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...