Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Herregud, hva er galt med meg?? Jeg sitter med siden oppe og venter på at noe skal skje.. Compete gjør jeg i kveld før jeg legger meg, men sånn utenom det har jeg ingenting jeg skulle ha gjort i spillet! Jeg tror jeg har blitt avhengig :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Guest Michellus

Hvorfor må du compete i kveld?

Nå gadd jeg ikke vente da så hele poenget ble borte, men jeg setter opp så prioriteringene til competing er cheapest (evt bias) og fewest entries. Leste et eller annet sted at det er beste komboen om man sikter på å levle. Derfor venter jeg senest mulig før jeg melder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvorfor må du compete i kveld?

Nå gadd jeg ikke vente da så hele poenget ble borte, men jeg setter opp så prioriteringene til competing er cheapest (evt bias) og fewest entries. Leste et eller annet sted at det er beste komboen om man sikter på å levle. Derfor venter jeg senest mulig før jeg melder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poll: Talent Genetics

The Question: Should talent genetics be added? Please cast your vote!

Short Version Talent Genetics will give dogs bonuses in particular sports, bonuses which can be passed down to their offspring. The talent genotype will be hidden. You will be able to see if a dog has bonuses for a sport, but not how many. Talent bonuses will help a dog receive more experience, particularly in higher titles of competition. This gives players another genetic goal to aim for but makes it difficult to puppy mill for it (or at least more difficult than health genetics).

Long Version For a long time, I've wanted to add some sort of "instinct" or "talent" factor to FP to reflect the fact that some dogs are just born with the knack to do well in a certain dog sport. For example, within the same litter of puppies that come from herding parents, one puppy may grow up to be an amazing herding dog himself and the other might not show that much interest. Both can be trained, but one will typically outshine the other based on some mysterious undefinable genetic setting.

This update would seek to emulate that. Each dog will have a hidden talent genotype that works very similarly to health genetics -- the more of a certain allele pair your dog has, the higher of a talent bonus they get. Each dog sport would have 4 allele pairs that affect it. Again, the talent genotype would be hidden as an attempt to discourage puppy milling to get the perfect dog. You would be able to perform a puppy aptitude test on a litter of puppies that are at least 4 days old, and that test would reveal whether or not a puppy has at least one bonus in a particular sport. You wouldn't get to see the strength of the bonus, just whether or not there is one.

The talent bonus has a chance to help training sessions be slightly more effective. In addition, the talent bonus will give your dog a chance to have a brilliant day of competitions and score higher than normal. From my experience with dog sports, I've seen that there are some days where a dog is just completely focused and performs at the peak of their ability, though days like that are often not as common as their handler would wish! The higher of a title your dog is in, the more likely that these types of days would happen.

Existing Dogs would be grandfathered into the new system and given a bonus in any sport they are trained in, plus a few other random scattered bonuses. But no existing dogs would be gimped -- everyone would start on the same playing field.

Newly Created Dogs from the store will have no bonuses, but will have some hidden recessives that make it likely that their pups could carry a talent bonus. All store dogs would essentially be the same, so no pet store dog mass purchasing would be needed.

In theory, this addition should encourage folks to avoid inbreeding and try to find dogs outside their own lines to breed with (I see this as a good thing, though you may not). Too much inbreeding may cause recessives to accumulate and may make it difficult to gather more than just one bonus. Also instead of the game telling you how good a dog is when it's born (as is the case with health genetics and stat boosts), you get to instead experience it as the dog competes.


THE PROS
+ More genetics to breed for, more goals to work toward even after getting 24H dogs
+ Potential for higher exp gain
+ Helps encourage breeding outside your own kennel
+ Increases the value of breeding to top dogs on the score board (if they got higher exp overall, they likely have a decent talent bonus)
+ Adds some realistic flavor
+ Adds another "knob" for established players to tweak
+ Hidden genotype means it's harder to get ahead through puppy milling (though not impossible)

THE CONS
+ Exp gain is already affected by stats, experience multiplier, health genetics, training, and user bonuses -- talent adds more complication
+ May make the game more confusing for new players
+ Increases the dog level gap between new players (or new dog lines) and established lines
+ Hidden genotype could be irritating

At first I was really excited about this idea, enough so that I went ahead and completed almost all of the programming for it over the past week or so. However, the more I think about it, the more I'm not sure whether or not this is a beneficial update or not. So now I'm asking for your opinions. Please feel free to post your thoughts below if you have more to add than just "yes" or "no"!

I should also add that I'm currently in the process of rebalancing the exp leveling curve to shift the soft leveling cap away from level 63. The rebalancing is independent of the question about whether to add the talent genetics, so don't worry about that in your responses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg, synes det høres gøy ut, så lenge det ikke er ødeleggende med innavl. Er jo gøy med litt flere mål, for min del kommer jeg til å ha 99% av hundene mine genetisk perfekte i neste generasjon, så da er det liksom bare jakten på high multiplier og BOB/BOS plassering som gjenstår for meg.

I repeat, you can still inbreed and do fine, there's no hard and set penalty for inbreeding.

There's nothing in the code that specifically looks for inbred dogs and penalizes them. There are no hard and set penalty as such.

However, you may have trouble accumulating higher bonuses if you inbreed heavily, as the bonus alleles for the dogs that are bred together will be in the same location. Recessives will also be in the same locations, increasing the chance for them to accumulate. So yes, there is some motivation to try to diversify your lines if you can. If you can't or just don't want to, you can still be successful.

It's luck anyway of how many bonuses you accumulate. You can make choices to try to increase the chance of having more than one bonus, but there's no guarantees. The best anyone will be able to do will be to train their dog in one of the sports the dog has aptitude for, and seek out other dogs with aptitudes in the same sport to breed to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres gøy ut og det vil adde nok et layer av realistist-het til spillet. På godt norsk. Men kan hun ikke heller rydde opp i genetikken?! Har funnet MANGE ting som er fucka, poster i suggestions-forumet men uansett hva man foreslår er svaret "jamen kahlem har sååå mye å gjøre, no support". For en tafatt gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker-ID #1091339

1zdsvts.jpg

Ting som at urajiro/light undersides ikke skal endre svart pigment, men det gjør det på alle raser for at dominotegningene skal funke hos klee kai og malamute :sint_01: Jeg har lagd suggestions for å fikse urajiro og tegninger/farger på finsk lapphund, løp og stem :P

Ellers har vi har elghunden:

2v0mps7.png

De kommer KUN i silver eller cream med black grizzle, og maska er tegna inn som en del av grizzle??? I virkeligheten vil jeg tro de er en kombinasjon av rød med urajiro, grizzle (viltfarget), og maske.

Gigaschnauzen:

2wd60kw.jpg

Dette skal forestille en silver with black grizzle and mask, altså en salt/pepper schnauzer. Har kunstneren giddet å google bilder av den i det hele tatt?

Og schäferen kan jeg ikke finne med light undersides, enda mange av de vitterlig har det i virkeligheten.

+++ småting som utdaterte og dårlige illustrasjoner (man SER photoshop-malen i grizzle!), raser som ikke ser ut som de skal (merk hvor fin BC er vs. elghunden), viltfargen ser helt teit ut på alle langhåra raser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ulogisk at innavl skal gjøre sjansen for at talentet blir mindre større, for å forklare meg knotete. Det er liksom grunntanken bak all bruksavl, at hunder med samme "talenter" gir avkom med lignende "talenter". Joda, jeg skjønner greia med dobling av dårlige gener gir høyere sannsynlighet for dårlige gener, men den muligheten er jo ikke der på HH'ene, feks. Vil de ha realisme inn i spillet, så burde det jo være en sjanse for at HH-par ble hh-par ved innavl, f.eks.. Så hvorfor nøye seg bare med dette talentgenet? Sannsynligheten for sykdommer og mutasjoner øker når man innavler, sleng inn noen sånne, så er jeg med jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj,i dag er det mye tull. Om jeg melder mine i 50 konkurranser så kan jeg ikke trene dem. Hva i all verden er det for noe vas? Er det sånn hos dere andre også? Ellers pleier jeg å få trykke trening to ganger til og med på full konkurranse. Dritt. Om jeg trener får de bare starte i 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj,i dag er det mye tull. Om jeg melder mine i 50 konkurranser så kan jeg ikke trene dem. Hva i all verden er det for noe vas? Er det sånn hos dere andre også? Ellers pleier jeg å få trykke trening to ganger til og med på full konkurranse. Dritt. Om jeg trener får de bare starte i 30.

Jeg har ikke sånne problemer. Kanskje du ikke er elite-spiller lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...