Gå til innhold
Hundesonen.no

Slikking i ansiktet?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hehe... Jeg lar han gjøre det ja, men det hender at han blir så glad at han skal sleike og bite samtidig da... Og da puffer jeg han bare bort, til han roer seg igjen. :lol:

Men jeg forklarer de vi får besøk av, eller er på besøk hos - at de må puffe han bort hvis de ikke vil ha en veldig våt nuss! :D

Skrevet

Nei. Fordi jeg får allergisk utslett. De slikker raskt ut i luften ved siden av ansiktet/ meg når de hilser, og det er jo ok.

Begge lærte seg på en dag eller to at jeg trakk jeg meg vekk om de prøvde, og sluttet. Ikke noe problem :D Men ritualet kan de jo få ha :lol:

Skrevet

Joda, han får slikke i ansiktet på oss (ikke rett etter mat, eller om jeg ser han har gjort seg selv ren nettopp....) Bruker å si "matmor få muss da", og da kommer han for å gi en muss :lol:

Skal han være ekstra hengiven biter han oss forsiktig på haka, eller på øreflippen. Riktig så hengiven......

Hvorfor jeg lar han slikke/bite oss i ansiktet? Tja si det - har ikke noe svar :wink:

Skrevet

Ja, det gjør jeg..Han har så liten tunge :lol: Hunden til onkelen min derimot, har en gigantisk tunge med enormt mye sikkel på, så han får ikke lov..

Skrevet

Sico får susse meg :P Synes det er koselig, men kan jo bli litt mye også da. Han er aller verst når noen slipper han inn på soverommet mitt om morningen. Da ligger jeg og sover, også hopper han opp i sengen min, og vekker meg med tusenvis av våte kyss.. Han biter også veldig forsiktig på øreflippen, men det synes jeg er koselig :lol: Noen ganger klarer jeg ikke å få han fra meg. (han holder meg nede med potene og står på magen min samtidig som han slikker meg på munnen :D ) Høres kanskje ekkelt ut, eller noe, men egentlig er den en veldig komisk situasjon, og jeg begynner som regel å le.. Noe som gir Sico en glimrende mulighet til å stikke tunga INN i munnen min :? :P Haha, høres ekkelt ut...? Jeg synes ikke det, for jeg vet at Sico er lille bebien min :P (vet også at han mest sannsynlig har vasket seg grundig både foran og bak for ikke så alt for lenge siden barfy )

Noen andre enn meg som føler seg slem når du snur deg vekk fra hunden din som er SÅ glad for å se deg, og vil vise deg hvor glad han er, med masse våte kyss..? :D Det blir jeg :oops:

Skrevet

Hun får lov når hun vil gjøre det, men jo eldre hun har blitt, jo mindre slikking i ansiktet. Så er det også sånn at de gangene hun først begynner å slikke meg i ansiktet, da skal jobben gjøres skikkelig også. Blir sånn som med BrteSico at jeg ligger som et gissel på gulvet og blir rundslikket og nappet i øreflippene. Litt voldsomt blir det jo noen ganger, men det er som regel bare kjempekoselig! Ligger å gisper etter luft, for jeg klarer ikke slutte å le når hun holder på sånn med meg! :lol:

Skrevet

Lunah får lov - og hu er veldig flink til å gjøre det om mårran for å vekke meg, det er litt ekkelt så jeg pleier å trekke dyna over hue. Ellers pleier hu å sleike meg etter hu har drikki, som også er litt ekkelt (å få hele den våte barten hennes stappa oppi ansiktet, mmm).

Hu pleier alltid gå rundt å slikke på alt og alle, gjør meg ingen ting så hu kan bare holde på.

Skrevet

Cita får lov, har også en kommando på det :lol: "få en suss" og "gi en suss" (gi en suss funker noen ganger,- men noen ganger tror hun at "gi en suss" = "få en suss"). Slikking i ansiktet bruker hun også som dempende signal.

Skrevet

Ja, de gangene Diego har lyst så får han lov.

Men sjelden han gjør det.

Han er liksom for god for det.. :?

Merkelig hund jeg har.

Skrevet

Nei ikke i ansiktet! han vil det ja, gjør meg ikke såå mye heller. men han er veldig flink til å vaske seg ofte. så, ja, nei det er bare ekkelt :D

han skal så absolutt finne øret mitt og andres hele tiden, og slikke det :lol:

han slikker mest på møbler og golv han da.

Skrevet

Jeg lar henne sleike meg på haka. Tanken på hva tunga hennes har vært bortpå i løpet av dagen er ikke alltid like behagelig, hehe.

Skrevet
Jeg lar henne sleike meg på haka. Tanken på hva tunga hennes har vært bortpå i løpet av dagen er ikke alltid like behagelig' date=' hehe.[/quote']

Det er bevist med bakterieprøver at hundemunnen er renere en menneske munnen.... :lol::D

Skrevet

Kali har aldri slikka meg i ansiktet. Hun kan gi nuss på komando, men da bruker hun ikke tunga. Noen ganger slikker hun på hendene :lol:

Skrevet
Ligger å gisper etter luft' date=' for jeg klarer ikke slutte å le når hun holder på sånn med meg! :lol:[/quote']

haha.. kjenner meg igjen :D

Skrevet
Cita får lov' date=' har også en kommando på det :lol: "få en suss" og "gi en suss" (gi en suss funker noen ganger,- men noen ganger tror hun at "gi en suss" = "få en suss"). Slikking i ansiktet bruker hun også som dempende signal.[/quote']

hmm.. bare jeg som ikke skjønte den? :oops: hva er forskjellen på "gi en suss" og "få en suss"?

Skrevet

Vesla pleier å slikke meg i ansiktet når jeg kommer hjem for da vil hun alltid bli klødd på magen og i et uoppmerksomt øyeblikk hopper hun opp og slikker meg i ansiktet. Lar henne gjørde det for det meste, men synes det er litt ekkelt.

Lisa kommer alltid bort og skal slikke meg i ansiktet hvis jeg sitter på gulvet eller når jeg børster henne. Synes det er enda eklere enn med Vesla fordi hun har så stor tunge..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...