Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne dyktig veterinær i Oslo


tm100012
 Share

Recommended Posts

Jeg har flyttet til Oslo for litt tilbake, og jeg sliter veldig med å finne en så god veterinærklinikk(er) som jeg er vant med fra der vi tidligere bodde.

Jeg må nå prøve en ny klinikk, og jeg har vært i prat med Groruddalen Dyreklinikk og Oslo Dyreklinikk.

Jeg søker en veterinær som har god kunnskap, tiltakslyst, nysgjerrighet og som ikke redd for å bruke andres kompetanse hvis denne ikke selv er sikker/ikke vet.

Det er også viktig at det er en klinikk hvor det er godt utstyr, finnes andre med forskjellig kompetanse og at klinikken er ren og oppdatert. En etterutdannet veterinær innen kirurgi på klinikken er også betryggende.

At dyret også blir behandlet fint og fulgt opp er også noe jeg mener hører med.

NVH utgår. Jeg ønsker å ha faste veterinærer og vite litt om hvem jeg kommer til etterhvert. NVH fungerer fint hvis det er noe spesielt og man trenger spisskompetanse derfra, men da vil jeg dit via at min da faste veterinær henviser meg.

Hva sier dere erfarne hundefolk? Noen tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen er veldig flinke, og jeg har hørt veldig mye bra om dem fra andre som har vært der også. Du finner flere tråder om veterinærer i Oslo om du søker litt.

Den ene turen vi hadde til Oslo dyreklinikk, fordi Veths ikke hadde tid fort nok, det ble med den ene... Jeg kjenner noen som har vært fornøyde der også, men det varierer en del hvorvidt folk føler seg velkomne der i det hele tatt. Kompetansen der vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompetansen ved oslo dyreklinikk er jo enormt høy, jeg hadde mistet amiga et år tidligere jeg om ikke de hadde vært der og funnet ut hva som var galt og operert. De har utrolig høy kompetanse på masse og de har funnet ut masse sykdommer på mine. Ikke alltid har de vært beste på oppfølging pga det er hektisk men de får alltid ordnet opp og ringer meg etterhvert osv.

Om en av mine hunder blir alvorlig syk drar jeg rett til oslo dyreklinikk eller nvs, rett og slett pga kompetansen og utstyret de har. Bruker diverse andre klinikker til vanilg til vaksiner og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for to fine innspill.

Jeg har brukt tre klinikker i Oslo nå på rappen, og jeg merker det blir noe bedre valg for hver gang.. De to første var elendige på det meste, men den siste var i det minste en trivelig plass. Det stoppet desverre på vurderingsevnen og tiltakene som krevdes til å drive frem en diagnose som er nødvendig for å kunne gjøre behandlingen som trengs.

Nå har det kokt ned til de to nevnte klinikkene i startsinnlegget. Jeg hørt også godt om veterinær Geir Erik Berge ved Nordberg Dyreklinikk. De har desverre ingen hjemmeside som jeg har klart å finne. Noen som kjenner til han?

En ting er å finne greie veterinærer for vaksiner, ørebetennelser og slike enkle saker. Nå etter flyttingen oppfatter jeg det som noe vanskelig å finne en veterinærklinikk som faktisk har faglig styrke og samtidig har en klinikk som fungerer når det trengs bruk av veterinærmedisinske spørsmål/diagnostikk utover det mest "vanlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordberg er tannspesialister og ellers en liten klinikk og dermed blir man fort kjent og trygg, der. Vi har gjort kastraksjonene der og er veldig fornøyde med det. Nå bruker jeg Enebakk Dyreklinikk fordi vi bor her ute og blr veldig godt ivaretatt der. Vi har bodd her i to år og har hatt en magevirus og ellers vaksiner og en sedering for kloklipp og pelsstell samt en avlivning. Ikke de mest avanserte greiene noe av det, men vi føler oss godt ivaretatt på alle måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så "summer" det mye om at Sinsen Dyreklinikk skal være bra, da. To av vet'ene har beardis, og de er i alle fall supertrivelige. Har vært der kun en gang (for en tredje veterinær) - meget "hyggelig" bekjentskap (er aldri hyggelig når man trenger veterinær, da), seriøs, nøye og veldig omfattende og skikkelig undersøkelse av "alt".

De har også åpent på søndager (til vanlig pris) og jeg betalte under halvparten av hva jeg forventet...

Jeg kommer til å teste de ut igjen - helt klart.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så "summer" det mye om at Sinsen Dyreklinikk skal være bra, da. To av vet'ene har beardis, og de er i alle fall supertrivelige. Har vært der kun en gang (for en tredje veterinær) - meget "hyggelig" bekjentskap (er aldri hyggelig når man trenger veterinær, da), seriøs, nøye og veldig omfattende og skikkelig undersøkelse av "alt".

De har også åpent på søndager (til vanlig pris) og jeg betalte under halvparten av hva jeg forventet...

Jeg kommer til å teste de ut igjen - helt klart.

Susanne

Jeg går mye til de med alt av småting, veldig fornøyd til alt slik, oppfølging og at jeg kan stikke innom og de ordner ting uten masse kø og mas. I det siste har det jo kommet noen nye der som virker veldig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos både Groruddalen og Sinsen. Veterinærer er som folk flest- de kommer i "alle utgaver". Det gjelder å treffe på en man føler seg "trygg"på. Synes flere på Groruddalen virker veldig flinke. Bor dog et stykke unna Oslo, så bruker ikke veterinær i Oslo så ofte lenger. Men da jeg bodde der, var det Groruddalen jeg benyttet mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var forresten veldig fornøyde med PetVet på Ekeberg, også. Der var vi jo mest alle årene i Oslo. Bortsett fra en eller to allergiske reaksjoner på vepsestikk, var det ikke så alvorlige greier vi var der for, men de visste nå hva de drev med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så "summer" det mye om at Sinsen Dyreklinikk skal være bra, da. To av vet'ene har beardis, og de er i alle fall supertrivelige. Har vært der kun en gang (for en tredje veterinær) - meget "hyggelig" bekjentskap (er aldri hyggelig når man trenger veterinær, da), seriøs, nøye og veldig omfattende og skikkelig undersøkelse av "alt".

De har også åpent på søndager (til vanlig pris) og jeg betalte under halvparten av hva jeg forventet...

Jeg kommer til å teste de ut igjen - helt klart.

Susanne

Jeg var veldig fornøyd med Sinsen, og har anbefalt de på forumet her flere ganger. Prisnivået deres er relativt lavt, og vi har brukt de fra de startet fram til i vår.

Først hadde vi den greia i vinter med at Kovu hadde et sår på øret som ikke grodde, samt noen blodflekker på hodet i blant. Veterinæren insisterte på at det var allergi fordi Kovu ristet på hodet (ikke mer enn en hund normalt rister seg i løpet av en dag/uke men nok til at han slo hull på øret i bilburet), og forstod ingenting av blodflekkene, som jeg selv senere skjønte var der øret traff hodet når han ristet seg. Til dags dato ingen tegn til allergi på hunden.

Det andre var en kul som Odin fikk mellom skuldrene en drøy uke etter rabiesvaksina. Jeg ringte ned og spurte om det kunne være det, og nei, det trodde de ikke så lenge etterpå (sa sekretæren). Vi ventet i en evighet på å komme inn, veterinæren kjente på kulen og brukte ca. 2 sekunder på å si at det sannsynligvis var etter rabiesvaksinen. Ja, jeg spurte om det i telefonen nettopp for å spare de 300 kronene...

Vet ikke hvor vi går framover, blir sannsynligvis Grorud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sinsen dyreklinikk fungerer fint for billige vaksiner og småting. Utover dette har jeg dårlig erfaring med kompetansen til dyrlegen på standard prosedyrer som en veterinær bør kunne. Kanskje skyldes det uerfarenhet. Men de har et greit potensiale hvis de gjør en innsats med klinikken, det tror jeg på.

Jeg har bestemt meg for Oslo Dyreklinikk. Det ser ut til å ha kompetansen og tryggheten. At de skulle komme til å være sure mot meg går helt fint (har hørt rykter om at de skal være tidvis gretne), bare de klarer å bruke faget sitt riktig blir jeg strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for to fine innspill.

Jeg har brukt tre klinikker i Oslo nå på rappen, og jeg merker det blir noe bedre valg for hver gang.. De to første var elendige på det meste, men den siste var i det minste en trivelig plass. Det stoppet desverre på vurderingsevnen og tiltakene som krevdes til å drive frem en diagnose som er nødvendig for å kunne gjøre behandlingen som trengs.

Nå har det kokt ned til de to nevnte klinikkene i startsinnlegget. Jeg hørt også godt om veterinær Geir Erik Berge ved Nordberg Dyreklinikk. De har desverre ingen hjemmeside som jeg har klart å finne. Noen som kjenner til han?

En ting er å finne greie veterinærer for vaksiner, ørebetennelser og slike enkle saker. Nå etter flyttingen oppfatter jeg det som noe vanskelig å finne en veterinærklinikk som faktisk har faglig styrke og samtidig har en klinikk som fungerer når det trengs bruk av veterinærmedisinske spørsmål/diagnostikk utover det mest "vanlige".

Jeg jobber som dyrepleier på Nordberg dyreklinikk, så Geir Erik Berge er min sjef og kollega :)

Og helt objektivt sett er han en utrolig dyktig, trivelig og kunnskapsrik mann som tar seg god tid til pasientene sine. Han er også utrolig flink innenfor blant annet klinisk ernæring, ledd og kirurgi.

Vi har ikke all verdens med utstyr og er ingen stor klinikk, men har blandt annet mulighet for å kjøre diverse blodprøver, ta digital røntgen, tannrøntgen etc. Samtidig har vi et tett samarbeid med andre større klinikker med mere avansert utstyr som MR og CT.

(Hjemmeside står på planen - i mellomtiden har klinikken egen facebook-side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....nå skal jeg være litt slem - men om bikkja de er så dårlig at du titt må fly ned veterinærkontorer og få diverse diagnoser osv. så ville jeg vurdert å avlive hunden jeg.

den var ikke til meg men jeg svarer likevel. Man trenger da virkelig ikke å ha en "så dårlig hund at man må fly ned veterinærkontor" ofte, for å ønske en god veterinær. jeg kan snakke for meg selv, med et antall hunder- hvis EN hund er syk en gang annet hvert år blir det likevel en del turer til veterinæren.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for Oslo Dyreklinikk. Det ser ut til å ha kompetansen og tryggheten. At de skulle komme til å være sure mot meg går helt fint (har hørt rykter om at de skal være tidvis gretne), bare de klarer å bruke faget sitt riktig blir jeg strålende fornøyd :)

Om jeg skulle valgt klinikk i Oslo, så ville nok jeg også hatt Oslo Dyreklinikk som førstevalg, tror jeg. Jeg har vært der noen ganger ifm med både akutte ting (livmorbetennelse og fullstendig kollaps kl 24 om natta) - og planlagte ting som HD-røntgen og tannbehandling. Jeg har alltid blitt godt mottatt der - og jeg har heller aldri reagert på prisnivået på de tingene mine hunder har vært behandlet for. Det er vel heller ingen tvil om at kompetansenivået og behandlingsmulighetene der er svært bra :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Meg.

Veterinærer koster skjorta og i mange tilfeller er man nokså prisgitt deres kompetanse og behandlingsforslag. Jeg er opptatt av å finne en veterinær/et veterinærkontor der både hunden min og jeg blir godt ivaretatt, hvor oppfølgingen er god og hvor de enten besitter høy faglig kompetanse selv eller i det minste har et godt nettverk hvor de kan henvise pasienter med spesielle skader/sykdommer. Jeg er ikke komfortabel på steder hvor konsultasjoner utføres i et støyete miljø, eller der veterinæren/dyrepleieren bærer preg av høyt arbeidstempo. Sist jeg bodde i Oslo brukte jeg Volvat Dyreklinikk på Skøyen og var svært fornøyd. Det siste året har jeg brukt en bestemt veterinær på Aktiv Dyreklinikk på Åneby, og kommer nok til å fortsette med det for de hverdagslige tingene. Men kanskje jeg skal ta turen innom Groruddalen og sjekke forholdene, siden flere virker fornøyd med de. Takker for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter pris på at veterinærene tar seg tid til å hilse (sånn litt i hvertfall) på hunden, for det er jo den som er pasienten og ikke jeg :) Det er det faktisk ikke alle veterinærer som gjør. og at ikke hele besøket er preget av stress.

Det er jeg faktisk ikke så himla opptatt av, jeg. Det er bedre å få gjort det man skal, enn at dyrlegen skal sitte og dikke og dulle og forsøke å trøkke i en halvstressa hund godbiter som den ikke er interessert i :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk ikke så himla opptatt av, jeg. Det er bedre å få gjort det man skal, enn at dyrlegen skal sitte og dikke og dulle og forsøke å trøkke i en halvstressa hund godbiter som den ikke er interessert i :lol:.

Er ikke dikke og dulle og "trøkke i den godbiter" som er greia, men at de lar hunden snuse og se hvem som nå skal fikse og ordne :) det tar ca 2 sekunder.

Og så liker jeg at veterinæren er effektiv, men ikke hardhendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk ikke så himla opptatt av, jeg. Det er bedre å få gjort det man skal, enn at dyrlegen skal sitte og dikke og dulle og forsøke å trøkke i en halvstressa hund godbiter som den ikke er interessert i :lol:.

Den er jeg enig i. Var for noen år siden på et stort veterinærkontor "nord i Oslo" og opplevde no så inni h*** til babypjatt og smisking, tror jeg kun skulle få satt vaksine, jeg. Har ikke vært der siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter pris på at veterinærene tar seg tid til å hilse (sånn litt i hvertfall) på hunden, for det er jo den som er pasienten og ikke jeg :) Det er det faktisk ikke alle veterinærer som gjør. og at ikke hele besøket er preget av stress.

Jeg beholder ikke en fastlege som ikke reiser seg/håndhilser på meg og ønsker velkommen, og forlanger intet mindre for bisken min :) Kundebehandling er en ikke uvesentlig del av jobben, og manglende fokus på dette sier noe om den generelle interessen for jobben, spør du meg.

Og det handler ikke om å dytte pølse, men å gi dyret ro og vennlighet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....nå skal jeg være litt slem - men om bikkja de er så dårlig at du titt må fly ned veterinærkontorer og få diverse diagnoser osv. så ville jeg vurdert å avlive hunden jeg.

Jaha.. burde vel avlive issi da, selvom de nå har funnet ut hva som er galt med henne, funnet rette medisiner og hun kan ha et fint liv slik.. men vi har jo brukt ganske mange timer og penger på å finne ut av det. Du høres litt ut som min mor, hun foreslår avlivning på mine hunder så fort de hoster nærmest, mens hennes egen halter og er full av kuler og vondter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...