Gjest Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 (endret) Har noen prøvd disse kapslene? Jeg må få kjøpt noe omega3 til sjuklingen min, og siden hun fra før av får en pillecocktail hver morgen - hvorfor ikke legge til omega3 i pillecocktailen tenkte jeg Men er de noe tess, har noen merket at tilskuddet hjelper? EDIT: Og i helsikka jeg skriver alltid feil dobbeltbokstav i firmanavnet, sorry Har med min feilaktige uttale av firmaet Endret 16. Desember 2012 av Gjest Fikset leif i tittelen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Er det det samme som olja de har i flasker? Bare i kapselform? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 (endret) På nettsida står det: "Dr. Baddakys Fiskeolje leveres på mørke glassflasker, 200ml, 500ml, 1000ml PET flaske eller som kapsler, (1000 mg) med 100 kapsler i boksen. Dr. Baddakys Fiskeolje inneholder 30% omega-3 fettsyrer, hvorav ca 18% er eicosapentaensyre (EPA) og ca 12% er docosahexaensyre(DHA). Det kan også uttrykkes slik: den flytende oljen på alle flaskene inneholder total Omega-3 fettsyrer: 359 mg/g (derav EPA 165mg/g og DHA 106 mg/g). 1g fiskeolje tilsvarer ca 1ml olje. I kapslene er oljen dobbelt så konsentrert. Hvor mye Dr. Baddakys Fiskeolje skal dyret ha? Under 5 kg: 1 teskje (5ml)eller 1 kapsel annenhver dag 5-15 kg: 1 teskje (5ml)eller 1-3 kapsler 15-30 kg: 1 barneskje(10ml)eller 2-4 kapsler Over 30 kg: 1 spiseskje (15 ml)eller 4-6 kapsler Doseringen er hentet fra vitenskapelige artikler som har benyttet fiskeolje som støtteterapi ved hudlidelser hos hund." EDIT: Eh, det eneste som er DRIT med dette, var det jeg leste ang. importlandet for fiskeolja. "Vår leverandør av fiskeolje er ISO 9001 sertifisert og godkjent av veterinære myndigheter. Det er full sporbarhet helt ned til fiskebåten som har fanget fisken. Når oljen ankommer Norge fra Sør-Amerika leveres den med helsesertifikat og den er i karanten" Jeg er neppe den eneste som så dokumentaren om hvordan overfiske i Peru forer Europeiske produsenter med billig fiskeolje. I dokumentaren blir det avdekket ganske "avskyelige" forhold som olja ble holdt i, hvor han som blir intervjua sier "nei dette er ikke menneske-fiskeolje, det er sånt som skal til dyr". *enter skeptic mode* http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7895391 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7876267 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7869289 Endret 15. Desember 2012 av Gjest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Jeg bruker vom og hundemat sin selolje. Hunden liker å slikke i seg oljen , men det kan også gis i maten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Jo altså, jeg har tidligere brukt no olje kjøpt på FK butikken (husker ikke i farta, tror det var selolje av noe slag?) - men jeg synes det ble et sånt ulidelig gris av flaska. Plutselig så sølte man litt i det man helte uttav flaska, også er flaska omtrent permanent fettete. Olja må jo oppbevares i kjøleskap, og for å stoppe det fra å lukte må man ha pose utenpå, også blir det plutselig fett i posen, fett utenpå posen, hele kjøleskapet lukter... etc Tenkte at kapsler er litt enklere, sånn sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Jo altså, jeg har tidligere brukt no olje kjøpt på FK butikken (husker ikke i farta, tror det var selolje av noe slag?) - men jeg synes det ble et sånt ulidelig gris av flaska. Plutselig så sølte man litt i det man helte uttav flaska, også er flaska omtrent permanent fettete. Olja må jo oppbevares i kjøleskap, og for å stoppe det fra å lukte må man ha pose utenpå, også blir det plutselig fett i posen, fett utenpå posen, hele kjøleskapet lukter... etc Tenkte at kapsler er litt enklere, sånn sett Pumpeflaske! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 What what when and where! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 En drikketut fra feks Imsdalsvann, omtrent umulig å søle med den, og koster deg omtrent en krone Som regel passer de rett på flaska oljen kom ifra, ellers kan man helle olje over på Imsdalsflaska. Jeg kjøpte selolje i 5 litersduinker (billigst) helte den over på halvliters colaflasker og hadde de i frysa, og tok opp en og en etter behov. Brukte samme drikketut på hver flaske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Alternativt kan man bruke vanlige Omega-3 kapsler man får kjøpt i butikken, fra f eks Møller. Funker det også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Jammen er ikke de vitaminene i fra levra litt potensielt farlig for overdose hos hund? Eller er det sånn myte-ljug? Finnes det norsk-produsert fisk/selolje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 ...Jeg bruker kapslene til Only, vil ikke bruke olje på bartehund av åpenbare grunner Synes det har funka like bra som oljen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 16. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2012 Jeg brukte en periode selolje kapsler uten tilsatte vitaminer som jeg kjøpte på Rema, veldig fornøyd med disse. Nå får hun omega3 kapsler fra proteinfabrikken, fikk 360kapsler for 99kr og gratis frakt, helt sinnsykt billig, var sånn black friday tilbud. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 16. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2012 What what when and where! Kjøper sånne "pumper" på biltema (tror jeg!) og satt på både 5 liters dunken, og den lille på 500 ml, 500 ml har jeg i vanlig kjøleskap og 5 liters kanna har jeg i kjelleren (så bruker jeg alt ettersom hvor jeg blander mat) har ikke måtte hatt noe plastikkpose eller noe rundt flasken i kjøleskapet, lukter ingen ting, og søler ingen ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2012 Delta masse i julekalenderen og vinn flasker! Evt. tegn den kuleste logoen ever! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 16. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2012 Brukt Dr.Baddakys-oljen en god stund nå og god erfaring med den ang. pels og hud iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2012 Delta masse i julekalenderen og vinn flasker! Evt. tegn den kuleste logoen ever! Duehh, så du den fine illustrasjonen min til eksamensoppgaven min? Untitled-1_zps57aa36e2.png Men prøver alt jeg kan i julekalendern! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiBra Skrevet 17. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2012 Bruker dog vitality på mine Funker godt den syns jeg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts