Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hundene mine ligger endel i bilen før og etter trening. Nå som kulden har kommet så er jeg på let etter noen varme tepper. De har vetbedtepper, og ulltepper, men jeg skulle gjerne hatt noe som avgir enda mer varme, finnes det? :)

Skrevet

Isbjørnteppene som dyr som hobby selger? Det er ull i de. Ellers så har du jo back on track filtteppene som regulerer varmen utrolig godt.Jeg fryser aldri når jeg er ute hvis jeg har back on track på meg men fryser som bare det i vanlig ull.

Skrevet

Isoporplate, speiderteppe, ullteppe/saueskinn og dundyne har jeg benyttet meg av.

Isoporplate er ikke moro dersom du har en hund som demonterer den ...

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg har lurt til på om jeg skal bruke borrelås og sette fast et skikkelig liggeunderlag (tåler litt mer enn isopor) i bunnen av buret, men så tenker jeg at det kanskje er en grunn til at han graver vekk underlagene sine stadig vekk? Han gjør det ikke når det er ekstremkaldt, så kanskje han regulerer det selv? Men å ligge rett på plastbunnen i 10 minus høres ikke noe ok ut? Tullebikkje altså :P

Isbjørnteppene som dyr som hobby selger? Det er ull i de. Ellers så har du jo back on track filtteppene som regulerer varmen utrolig godt.Jeg fryser aldri når jeg er ute hvis jeg har back on track på meg men fryser som bare det i vanlig ull.

Jeg har bare nettdekkenet til back on track og brukte det bare en periode og bare innendørs, men jeg reagerte på at pelsen hans var helt iskald utenpå når jeg tok av dekkenet. Noen som har en forklaring på hvorfor?

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen! :)

Liggeunderlag underst var ikke dumt :) Jeg får kjøpe saueskinn til de også :) Er det noen som vet hvor dette er billigst? Jeg trenger sikkert 4 stk :)

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen! :)

Liggeunderlag underst var ikke dumt :) Jeg får kjøpe saueskinn til de også :) Er det noen som vet hvor dette er billigst? Jeg trenger sikkert 4 stk :)

Jeg tipper IKEA, men det kan lønne seg med et sveip på finn.no, fretex o.l. En gang fant jeg en saueskinnsfell på 2x2m (sammensydd) på Fretex som jeg betalte 300 kr for eller noe sånt! :P

Skrevet

Jeg tipper IKEA, men det kan lønne seg med et sveip på finn.no, fretex o.l. En gang fant jeg en saueskinnsfell på 2x2m (sammensydd) på Fretex som jeg betalte 300 kr for eller noe sånt! :P

Jeg kom brått på at vi har et garveri her, og ringte de :) De selger tredjesorteringen billig, så da får jeg kjøre innom til de :)

  • Like 3
Skrevet

Garp har skikkelig tykk madrass nederst, så en saueull (fra Ikea), Barnedyne og fleecepledd som han kryper under.

Skrevet

Ikea har tilbud på saueskinn nå. 150 kr. Kjøpte 1, men tenkte å kjøp 2 til. Vanlig pris på ikea er vel 300 kr.

Hysj på deg... vi har nok saueskinn. Egentlig... huff, det var billig!

Skrevet

:D De er riktignok litt mindre enn den "ludde" varianten de har, men det er ikke snakk om mye. Veldig fine skinn.

Når jeg sjekket nå så finner jeg ikke det saueskinnet på nettsiden deres, så det er kanskje en ny vare eller noe som de ikke har fått inn på nettsiden enda.

Skrevet

Jeg har lurt til på om jeg skal bruke borrelås og sette fast et skikkelig liggeunderlag (tåler litt mer enn isopor) i bunnen av buret, men så tenker jeg at det kanskje er en grunn til at han graver vekk underlagene sine stadig vekk? Han gjør det ikke når det er ekstremkaldt, så kanskje han regulerer det selv? Men å ligge rett på plastbunnen i 10 minus høres ikke noe ok ut? Tullebikkje altså :P

Jeg har bare nettdekkenet til back on track og brukte det bare en periode og bare innendørs, men jeg reagerte på at pelsen hans var helt iskald utenpå når jeg tok av dekkenet. Noen som har en forklaring på hvorfor?

Selve pelsen vil ikke bli varm men hunden skal bli varm ja. For å se om dekkenet har effekt kan du prøve å ligge på det selv feks. Jeg brukten en stund dekkenet til Ivo rundt en pute for jeg hadde så vondt i nakken og jeg ble utrolig varm. Jeg har bare de forete dekkenene for øyeblikket og hundene mine er alltid varme under dekkenene uansett hvor kaldt det er. Får nettingdekken snart så da skal jeg prøve å huske på å sende deg en melding å si i fra hvordan det virker :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...