Gå til innhold
Hundesonen.no

Ta med fôrhund til utlandet?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Hei!

Litt teoretisk spørsmål som kan ende i en praktisk situasjon. Kanskje.

Er det noen som har noen erfaring med å ta med seg fôrhunder til utlandet for kortere eller lengre opphold? Mtp utstilling, kurs eller bare å være med som kjæledyr. Det jeg har i tankene er at jeg prøvde å få den stakkars huskyen jeg bodde med i England en stund sjekket av veterinær i smug, men det gikk ikke fordi jeg ikke var hundens eier. Kan hende det hadde gått på et annet sted og jeg er 99% sikker på at hunden ville fått akkutthjelp om det var nødvendig selv om det ikke var eier som kom med den. Det jeg var ute etter den gangen var en rutinesjekk.

Men hvis jeg altså da skulle ta med hunden min (som jeg kommer til å ha på fôr) til f.eks England, vil jeg få trøbbel med sånne ting da? Eller får man et slags "fôrbevis" på samme måte som man får eierbevis?

Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes flust av uregistrerte hunder i England også, så hvem hunden evt. er registrert på kan da neppe en veterinær bry seg særlig med.. De færreste drar nok med seg reg.bevis og sånn til veterinæren uansett..

Så det er sikkert ikke noe problem.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du sjekke hunden i smug? :icon_confused:/>

Tror smugsjekkinga gjaldt en hund hun bodde i kollektiv med før, i England. En ekstremt undervektig husky som eierne nektet for at det var noe galt med, om jeg husker rett? Var noen tråder om det for en stund siden :) Og da var det vel noe styr med at hun ikke kunne ha den til vet uten å være eier ellernoe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Aslan =)

Line, det er snakk om midlertidig. Altså en norsk hund som eventuelt kanskje muligens blir med meg til utlandet for lange nok perioder til at det er verdt å ha henne med, men korte nok til at det fortsatt er Norge som er hjem. Kanskje. Aller helst slipper vi å dra dit ;)

IW, haha! Det er jo strengt tatt ikke lov å ta med kjøtt hit og dit ;) Men jeg har nettopp reist med to poser pinnekjøtt i håndbagasjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bort å sjekke vaksinasjonskortet til Fibi nå. Hun står på oppdretter og ikke på meg. Har behandlet henne som min hele tiden, jeg. Oppdretter sto for HD røntgingen, men vi var jo med og tok henne med hjem etterpå. Det er mange år siden, nå. Jeg ringte også oppdretter og sa fra at vi planla å ta livet av Fibi i løpet av høsten. Hun takket meg for at jeg hadde gitt henne et godt liv i alle disse årene. Hun er den siste av sitt kull. Nei, problemstillingen er meg ukjent ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...