Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemusikk


Artemis
 Share

Recommended Posts

Da er desember måned like om hjørnet, og julen nærmer seg med stormskritt. Det er med andre ord på tide å tørke støvet av CDene med julemusikk(eller å rote frem mappene med mp3-filer :P ).

Hvilke sanger får deg i julestemning?

For min egen del så er nok min favoritt Sleigh Ride, Arthur Fiedlers versjon. Hører jeg på den så kommer jeg i skikkelig julestemning. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestemning, hva er det? Det har jeg desverre ikke hatt på mange år.... Men den julesangen som jeg liker best er nok "Last Chrismas" og en fra Celine Dion som jeg ikke husker navnet på nå. Jeg har en julecd med julesanger på, som jeg pleier å sette på når julaften nærmer seg.... :) Med diverse artister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen julesanger som er innmari fine og som jeg MÅ høre hver eneste jul. O Helga Natt, selvfølgelig, i Jussi Björlings versjon med pappa som synger falskt med i det han vasker kjøkkengulvet på lille julaften.

Men i tillegg liker jeg sanger med en litt mer underfundig tilnærming til jula. Grisslaktinga og Jultrefest fer unga av Hans Rotmo, for eksempel. Og Julekveld i skogen:

Også må jeg alltid høre Fairytale of New York av The Pogues, den hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O helga natt med Jussi Bjørling er et must her! Og juleskiva til Elvis, for den ble alltid spilt når jeg vokste opp smile.png

Helt enig med Jussi, den er helt spesiell.

Eller liker jeg veldig godt David Bowie & Bing Crisby selv om videoen er cheesy as fkk, sangen & samspillet dem i mellom er magisk da

Edit: glemte å ta Band Aid med, do they know it`s x-mas er også en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katzenjammer har også kommet med en versjon av Fairytale of New York, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om den enda.

Hmmm vet ikke helt jeg heller. Jeg liker hvordan den er bygd opp, og det instrumentelle. Liker også jentenes del av syngingen, men Ben Caplan har en stemme jeg ikke helt liker. Blir sittende å renske halsen når han synger. :P Totalt sett tror jeg jeg ender opp på liker den, dog holder jeg en knapp på originalversjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katzenjammer har også kommet med en versjon av Fairytale of New York, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om den enda.

Liker veldig godt orginalen. Den her versjonen var dessverre ikke noe for meg, holdt ikke ut lenge når alle begynte å synge samtidig midt i sangen.

Men, er ikke dette et hundeforum, folkens?!?

Jeg er sjokkert at jeg har glemt den viktigste av alle julesanger;

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...