Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til en liten jeger


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal vi se. Noen forslag med forklaring i parantes: - Vena (venator=jeger på latin. Forkortet versjon. Uttales med trykk på første e-en) - Avis (uttales på engelsk. Jobber ikke du i den bransjen og?

Det var kult, slenges på lista med en gang. Passer jo godt til Chico det, på en tispe altså

Jeg likte SandyEyeCandy sitt forslag om Mädchen. Evt. andre tyske alternativ kan jo være "Liebling" eller kanskje "Liebchen".

Tja familien er fra en øy oppi Nordland, og tror det er den betydningen du tenker på ja. Hadde ikke blitt særlig populær om jeg ropte på Førkje.

Men nå har mamma kommet med sine mening om at Lyrus er et hannhundnavn, selv syntes det det er ganske nøytralt men mer feminint enn maskulint.

Førkje? Nei her er førkje bare en jentunge- som regel et negativt ladet ord, av typen drittunge. Glufse derimot :)

Red: Og sorry for OT. Jeg glemmer meg :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frøken heter Lira, som en forkortelse for lirypa (vår dialekt), det er jo en mulighet til navn :)

Sa det til mamma også, altså Lyra da siden det passer enda bedre inn. Men hun mente at vi ikke kunne kalle den to forskjellige ting :P

Må si jeg faktisk liker Lyrus veldig godt. Pleier jo å kalle hunder masse rart, Chico går jo under Chickeriri osv. Han skjønner jo at vi snakker til ham på kroppspråk og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...