Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg hundeklubb, 10-11 nov


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Gamlemor Milla klinte til igjen og ble BIR, 2. i gruppen og sørget for hennes tredje Best In Show veteran - på like mange utst. her i Norge. Åh, så moro det er å stille henne igjen!

Grattis til alle andre som har hatt en fin dag!

Selv holdt vi på å fryse ihjel inne på isen der, men hadde det helt ok når vi flyttet litt på oss sånn ca 10 sekunder etter at rasen ble ferdigbedømt...

Susanne

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlefar på det som antakelig er hans siste utstilling i championklassen slo til å ble bir (selv i litt godt hold ;-). I gruppa ble vi nummer fire, ikke veldig overraska da han tok ut tre, tenkte en stund og plukka ut oss etterpå ;-)

Lilleplutt nummer to i junior med ck, takk til Yodel for hjelp til handling i beste hannhund og fotografering :-)

8766_287002774753294_991629408_n.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på portis og var litt sånn side-hjelp i dag :)

BIR og 1BHK ble Sea Omega Clarity Of Achilles. En flott, ung, brun hanne på 15 mnd. Lekker sjokoladebrun pels :wub:

BIM og 1BTK ble NORD JW'11 KBHW'12 Aquafortis Cha-Ching By Robel

Beste valp ble Alveseters Hildrande Harry

Beste veteran ble (tispe) NUCH Billie Holiday

Finfin dag, men kaaaaldt i hallen :D Deilig å være litt "med" igjen. Håper jeg kan stille selv snart og jeg..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi skjønte tidlig at det ikke kom til å bli noe cert i dag - dommeren var ganske tydelig på hva han likte av størrelse og farge. Store pied damer var uaktuelt - dog endte Hermine med exc. og vinner av åpen klasse, men ikke noe ck.

Trist var det imidlertid å se vinner av unghundklassen som var nærmest lam i bakparten og formelig tauet bakparten etter seg - det var rett og slett ubehagelig å se på og direkte trist at dommeren valgte å premiere den hunden. Certet gikk forøvrig til ei søt fawn tispe fra juniorklassen og nummer to og tre var også fra juniorklassen. BIR ble en staselig brindle hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linuxdatter Saga ble BIR valp i dag på sin første utstilling, og jeg syns hun var kjempeflink og tålmodig hele dagen. Ble ikke plassert i gruppa men det blir man vant til med kooiker. Linux ble ikke stilt i dag, men det blir han jammenmeg neste år, for det var fryktelig irriterende å ikke ha meldt på når utstillingen er bare rett nedi gata...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjønte tidlig at det ikke kom til å bli noe cert i dag - dommeren var ganske tydelig på hva han likte av størrelse og farge. Store pied damer var uaktuelt - dog endte Hermine med exc. og vinner av åpen klasse, men ikke noe ck.

Trist var det imidlertid å se vinner av unghundklassen som var nærmest lam i bakparten og formelig tauet bakparten etter seg - det var rett og slett ubehagelig å se på og direkte trist at dommeren valgte å premiere den hunden. Certet gikk forøvrig til ei søt fawn tispe fra juniorklassen og nummer to og tre var også fra juniorklassen. BIR ble en staselig brindle hannhund.

Hmpf, certet kommer til store pied damer- ikke bekymret for det i det hele tatt :)

Har du noen navn på de andre? nysgjerrig siden jeg glemte å se i katalogen når jeg var der igår.. (jeg vet, amatør..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmpf, certet kommer til store pied damer- ikke bekymret for det i det hele tatt :)

Har du noen navn på de andre? nysgjerrig siden jeg glemte å se i katalogen når jeg var der igår.. (jeg vet, amatør..).

*ler* Vel, vi håper det gjør det......

Nei altså - det var Scott (er det ikke det hun kaller han) til Merethe som ble BIR - jeg hadde ikke katalog så jeg er litt "bevildered" i forhold til navn. Men Ambolts Iris ble 2. beste tispe med reserve cert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Vel, vi håper det gjør det...

Nei altså - det var Scott (er det ikke det hun kaller han) til Merethe som ble BIR - jeg hadde ikke katalog så jeg er litt "bevildered" i forhold til navn. Men Ambolts Iris ble 2. beste tispe med reserve cert :)

Klart det gjør!

Takk for info, jepp Scott virker logisk til BIR ;)

Disse navngreiene er ikke alltid så lett, plutselig kan der være en haug med importer man aldri har sett før (og aldri får se igjen), har problemer med å henge med sjæl. Jeg får vel helt enkelt vente til resultatet ligger på dogweb, er bare litt kronisk nysgjerrig hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yari ble andre beste tispevalp og oppførte seg fint. Tøffere på bordet nå enn sist, så litt trening hjelper visst. :angel:

Kiyomi ble beste åpen-tispe i stor konkurranse med seg selv, og dommer holdt tilbake CK fordi hun er for lett i snutepartiet.

Hundene er minst like fine som når jeg kom, og jeg fortsetter å danse pelsdans for Kiyomi før Dogs4All! :afro:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yari ble andre beste tispevalp og oppførte seg fint. Tøffere på bordet nå enn sist, så litt trening hjelper visst. :angel:

Kiyomi ble beste åpen-tispe i stor konkurranse med seg selv, og dommer holdt tilbake CK fordi hun er for lett i snutepartiet.

Hundene er minst like fine som når jeg kom, og jeg fortsetter å danse pelsdans for Kiyomi før Dogs4All! :afro:

Kiyomi vil være helt rå på D4A tenk :D Bare du har denne fisken veivende foran henne :P

Og Yari er jo helt nydelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yari ble andre beste tispevalp og oppførte seg fint. Tøffere på bordet nå enn sist, så litt trening hjelper visst. :angel:

Kiyomi ble beste åpen-tispe i stor konkurranse med seg selv, og dommer holdt tilbake CK fordi hun er for lett i snutepartiet.

Hundene er minst like fine som når jeg kom, og jeg fortsetter å danse pelsdans for Kiyomi før Dogs4All! :afro:

Som jeg sa til deg tidligere- vi som stod ringside måpte over bevegelsene hennes, nydelig var hun! Moro at det viste seg å være Kiyomi, sånn uten at vi visste det på forhånd!

Jippi slo til og blie BIR og BIG 4! Det var 4 basenjier med i rasen, og jeg talte 22 i gruppen! Lille tøtta :wub:

374453_301803413262125_1478124274_n.jpg

Ellers var det utrolig moro å få handle Ace i BHK, første gang i retriver-ringen (selvom vi ikke ble plukket ut). Og GRATULERER med BIR og BIG 4! YAY!

644107_301803319928801_448981663_n.jpg

318926_301803353262131_951930475_n.jpg

I tillegg så vi denne FLOTTE sonen valpen bli BIG 1 valp!! (Vet ikke hvordan det gikk i BIS, da var jeg i oppsamlingsringen)

68355_301803376595462_44359489_n.jpg

:wub:

29805_301803399928793_142497420_n.jpg

Glad i hunden sin, han :heart:

46035_301803333262133_1012617130_n.jpg

SusanneL BIG 2!

Jeg satt hele lørdagen på RÆVVA (jeg tillater meg å bruke vulgære ord) på en stol og så på finaleringen. UTEN å løfte stumpen, sånn bortsett fra for å ta et bilde i ny og ne.

Det var deilig det! God damn it! Sitte og se på hunder, finne ut hvem jeg likte, og hvem jeg ville plassert, og se om det stemte med dommerens syn.

Det er lenge siden det!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiyomi vil være helt rå på D4A tenk :D Bare du har denne fisken veivende foran henne :P

Og Yari er jo helt nydelig :wub:

Fy flate, rå laks er for evig min beste venn, tror jeg! Frøkna kan trave altså! :jump:

Og det er dritskummelt å vise frem hjemmelaget valp altså!

Som jeg sa til deg tidligere- vi som stod ringside måpte over bevegelsene hennes, nydelig var hun! Moro at det viste seg å være Kiyomi, sånn uten at vi visste det på forhånd!

Jippi slo til og blie BIR og BIG 4! Det var 4 basenjier med i rasen, og jeg talte 22 i gruppen! Lille tøtta :wub:

Bare synd dommeren ikke var helt enig med deg. Men ettersom dette er en hund som pleier å dasse etter meg på innendørsutstillinger, så skal jeg vel smile og være fornøyd. :D

Kjempegrattis til Jippi! :bananas: Og hyggelig å møte deg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til deg tidligere- vi som stod ringside måpte over bevegelsene hennes, nydelig var hun! Moro at det viste seg å være Kiyomi, sånn uten at vi visste det på forhånd!

Jippi slo til og blie BIR og BIG 4! Det var 4 basenjier med i rasen, og jeg talte 22 i gruppen! Lille tøtta :wub:

Hurra for største mammadalten :wub:

Takk for knallfine bilder! :D

Sonisvalpen ble ikke plassert, men guuuud så velgående og flott!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i hvert fall en lekker liten bumpibjørn av en berner på fire måneder og noen timer som ble BIS valp. Gratulerer til alle som er fornøyd, særlig til Susanne!

Vi var ikke der.

Or so I wish.

Jeg var trøtt og sur, ville ikke dra, hadde fått 13 i startnummeret (det går aldri bra da), var fremdeles sliten og lei etter Herning, og skulle holdt meg hjemme. Hunden ville ikke løpe som hun kan, ville slettes ikke stå som hun kan, var en ordentlig kødd i ringen, jeg var irritert i ringen, og jeg frøs så jeg skalv (så vet vi til neste gang at hvis "noen" sier til meg at det er fin temperatur der inne, så beyr det at jeg ønsker minst ti grader varmere :angel: Jeg har ikke vært i Kongsberg siden midten av 1990-tallet, så jeg hadde glemt hvor frossent det er der).

Det går ikke bra på sånne dager, vettu. Very good og nest sist i klassen, det er ikke greit når utstillinga ikke er noe morsom en gang.

Æsj, vi glemmer Kongsberg, og håperhåperhåperhåperhåperhåper Lillestrøm kan gi en mer positiv avslutning på utstillingsåret.

*ringe JeanetteH-naboen for å få treningshjelp til å lære snuppetrollet å OPPFØRE seg i ringen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så vi denne FLOTTE sonen valpen bli BIG 1 valp! (Vet ikke hvordan det gikk i BIS, da var jeg i oppsamlingsringen)

68355_301803376595462_44359489_n.jpg

:wub:

29805_301803399928793_142497420_n.jpg

Glad i hunden sin, han :heart:

Så fine bilder av Rim og hennes eier Rune :D

Kjempemoro å se!

Æsj, vi glemmer Kongsberg, og håperhåperhåperhåperhåperhåper Lillestrøm kan gi en mer positiv avslutning på utstillingsåret.

*ringe JeanetteH-naboen for å få treningshjelp til å lære snuppetrollet å OPPFØRE seg i ringen*

Isj, sånne utstillinger er ikke no moro. Håper du koser deg mer på D4A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, sånne utstillinger er ikke no moro. Håper du koser deg mer på D4A :)

Det gjør jeg sikkert - faren for å fryse ihjel er betydelig lavere der :D

Jeg forventer 15-20 i snuppas klasse, så jeg har ingen forventning om plassering, men jeg vil ha bort de teite trassefaktene hun har begynt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exelent på begge mine, med veldig fin kritikk på Zoey, til tross for at hun er småfeit og utrent.. :P Begge gikk fint, og ble henholdsvis nr 3 og 4 i sine klasser. (Åpen klasse hannhund og Åpen klasse tispe) Jeg er fornøyd med dyra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi glemmer Kongsberg, og håperhåperhåperhåperhåperhåper Lillestrøm kan gi en mer positiv avslutning på utstillingsåret.

*ringe JeanetteH-naboen for å få treningshjelp til å lære snuppetrollet å OPPFØRE seg i ringen*

Tror jeg må begynne ta betalt for bootcamp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlefar på det som antakelig er hans siste utstilling i championklassen slo til å ble bir (selv i litt godt hold ;-). I gruppa ble vi nummer fire, ikke veldig overraska da han tok ut tre, tenkte en stund og plukka ut oss etterpå ;-)

Lilleplutt nummer to i junior med ck, takk til Yodel for hjelp til handling i beste hannhund og fotografering :-)

8766_287002774753294_991629408_n.jpg

Det er deg! Du er jo du! Jeg vet hvem du er! Du er jo Ms. X! Haha! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene fra Kongsberg er lagt ut på dogweb

Ser at "vår" dommer var STRENG

15 hunder

2 KIP

2Good

4 Verry Good

7 exellent (4 ck og 2 cert)

Jeg har snoket litt bak resultatene og ser at hun har dømt mange strengt ut fra tidligere resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...