Gå til innhold
Hundesonen.no

DKK Herning 2012


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Jeg er lykkelig også

Pepper 2 beste hann med Cert og res cacib som blir cacib pga at beste hann er Int Ch fra før av :)

Lånehunden laila, 4 btk med cert :D

Queen fikk ck og 3 i ch klasse :)

Oppdretter fikk bir på tispa si, og beste veteran på andre tispa hu hadde med, så hu fikk 2 titler i dag :)

Finfin dag :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxy fikk excellent - men hvordan hun så ut og sånn har jeg ingen anelse om da hun ble "dumpet" hos oppdr. på formiddagen også hentet jeg henne rett før finaleringen satt i gang...

Messi ble slått av baby-hannvalpen, så hun ble BIM valp.

Moby strålte og klinket til med å bli 2. beste hannhund og beste veteranhann - derved også Dansk Veteran Vinner 2012! Milla ville ikke gjøre det dårligere, så hun tok en repitisjon av Mobys resultat og likesågodt denget han om BIR-veteran! Så to danske vinnertitiler i dag - jeg er kjempe, kjempe, kjempefornøyd!

Regn og bøttregn til og fra - merkelig nok har vi greid å unngå de værste skyllene når det har vært lufting på gang. Vi får fortsette å time det riktig, tror jeg...

Mess i STORTRIVES på sitt første hotellbesøk! I går lå hun i sengen for første gang i sitt liv og syntes det var bare sååååå koselig! Alle beardisene og Moxy i sengen når jeg sovnet - men kun Mox som lå igjen når jeg våknet. Antar de syntes det ble litt for varmt etterhvert.

Sliten i beina nå, ja...

Susanne

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en knalldag for oss!

Messi ble BIR valp, Moby riktignok slått i veteranklassen i dag men fikk CK. Dommeren syntes at alderen "kjennes" - noe jeg ikke synes er så merkelig når han blir 11 år om 2 mnd... Men OK, en pen veteranhanne som slo han.

Men SÅ gjorde Milla det hun gjør best - overraske meg! Hun showet og logret og strålte seg fram til både Nordisk Veteranvinner og så denget hun alle de yngre tispene og ble Nordisk Vinner!

Slått av hannen i BIR/BIM, men who cares, liksom!

Rakk også bort til bostonringen og fikk stille Moxy selv i dag - 4. i en stor champ.klasse og fikk CK. Absolutt "godkjent" det også.

Men når boston var ferdig var klokke langt over 15, så jeg tok en kjapp avgjørelse på å droppe finalene i dag. Å gå inn i finaleringen med kanskje 100 konkurrenter er mest bortkastet tid og ikke minst nærmest dyreplageri når man så hvor trøtte og slitne hundene mine var.. (I alle fall Messi - Milla hadde nok giddet litt til, så lenge hun får godteri så er man glad, liksom...)

Men nei - hele de finalegreiene var helt håpløse, og så trangt, så trangt utenfor ringen. Og når man er der alene er det ikke spes.kult å forlate alle hundene, lommebøker, nøkler, utstyr sånn helt uten tilsyn heller. Det var jo evigvarende venting i oppsamlingsringene også..

Og det var bare sååå deilig å sette seg i bilen etterpå! 1,5 time senere ankom vi motellet - lukket og mørkt, men en privat ringeklokke.. Bates Motell er liksom ikke sååå langt unna i fantasien..

(PS - det heter Blommenlyst Kro, sånn i tilfelle jeg aldri kommer tilrette... HA HA HA!)

Morsom helg, 4 nye titler og en BIR-valp på Nordisk vinner..

Susanne

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffen beste junior med exc. Holdt igjen ck og tittel pga han trengte mer kropp og var litt tynn. Han har vært flink hele helga og virkelig vokst litt. Surt å være så nære tittelen men med to prima kritikker og en like fin hund er vi snart hjemme i Norge :-)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist til Danmark, og fått fine 25 kr kuponger, samt pen deltakersløyfe en dag. For en flott helg vi har hatt, fin utnyttelse av mine 5000,- kr, utstillingslivet er så flott!

(Men så har jeg jo spist deilig mat, ledd som pokker, bedrevet ufrivillig sightseeing og hatt det kul med masse trivelige folk da ;) )

Ja, også har jeg hatt min første live-sending fra Herning noensinne da :lol: Skype med Benedicte sin telefon i venstre hånd og katalogoppslag/bilder med speilrefleks i høyre. Tror Yodel ga meg godkjent, selv om venstrehånden skalv godt etter 40min ;) ;) :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerne likte ikke Freke særlig godt. På lørdag var det ingen som skjønte hva dommeren ville ha. Freke VG og en kritikk som gjør om jeg lurer på om dommeren hadde glemt brillene :-P

Denali fikk Exc og Rim very promising , men ble slått av en annen tispe valp som overhodet ikke viste seg bra...

Hører med til historien at han også gav sufficient. til en hund han tidligere har gitt BIR i en stor Siberian klasse.

På søndag var det i alle fall lettere å forstå hva dommeren ville ha. Kraftig, kort, sterk, markert stopp, mye pels og helst med gode bevegelser. Men Freke passer ikke helt inn i den beskrivelsen så det ble en VG til.

Rim ble BIM valp. BIR valp var en kraftig hannhund som nok passet dommeren godt ;-)

Men jeg har hatt en veldig trivelig helg! Og til de som fikk titlene så er det bare å si gratulerer!

Men jeg har fått meg et par ekstra dommere

på nei lista for mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en tittel i baklomma; Nitro ble Dansk Juniorvinner :D :D

Ophelia fikk flat rød på lørdag, og ck på søndag. Hun ble for ett par uker siden skikkelig skremt i Letohallen, og har etter det vært veldig utilpass i haller. Så når vi kom dit ville hun ikke gå eller stå. Bare stod og skalv og ville ut av ringen.. Så dermed ble det bare flat rød på lørdagen.. jeg bestemte meg for å dra litt tidligere på søndagen og trene litt med henne, og jeg klarte å øke selvtilliten hennes masse :D Vi gikk inn i ringen, og første runde var hun litt nølende. Men i konkurranseklassen var hun MYE bedre, travet og stod som hun alltid har gjort :) Vi ble nr. 4 i championklassen med en beskjed fra dommer: "Jeg er virkelig forelsket i denne hunden, men hun viste seg dessverre ikke 100% idag. Hadde hun gjort det hadde hun gått helt til topps. Kom tilbake når hun er seg selv igjen". Koselig å høre, men samtidig veldig kjedelig. Men er bare glad vi avsluttet hele turen positivt med Ophelia :D

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det bra i helga!

Vi tok en råsjanse og meldte på for to dommere jeg ikke fant noen bernerresultat på, og dermed ikke visste hva ville ha.

Lørdag var det 11 juniortisper, kun 3 fikk excellent, og Foenix fikk en finfin tredjeplass. Det eneste negative i kritikken mener jeg å huske var manglende pels, og jeg har hørt rykter om at den kommer til å gro ut igjen :D

Søndag var det 10 i klassen, kun 4 fikk excellent, og vi ble satt ned til fjerdeplassen med beskjed om at vi hadde stått først med CK om hun hadde hatt fire hvite poter - og ikke bare tre... Jotun neste! :D

Jeg er fornøyd, jeg. Snuppetrollet har vært litt trollete i ringen (for eksempel skjene ut til høyre rett foran meg mens vi løper rundt for å snappe opp ei sløyfe som lå i ringen - så jeg holdt på å stupe kråke over henne. Moro for publikum, i det minste...), men jeg begynner å innse at hun kanskje ikke er så verst å se på, selv om jeg konstant sammenligner henne med sin ferdig utviklede, store mor.

Helga store nedtur var at jeg aldri fikk kjøpt min favorittsjokolade som ikke selges i Norge :cry:

Hjemme klokka syv i morges, og dette er jo galskap og rovdrift på mennesker. Trengte å sove halvannen time fordelt på to stopp mellom Larvik og Eidsvoll, liksom, det burde være en overkommelig avstand å kjøre normalt sett. I dag skal vi gjøre ingenting (etter å ha sovet hele dagen), og bare kose oss med diverse hundebein jeg kjøpte. X'en er så glad, så glad for å være hjemme igjen, og begge jentene har sovet tett inntil meg i senga i dag.

Nuh frokost, og lade opp til neste utstillingshelg :innocent:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...