Gå til innhold
Hundesonen.no

Direkteoppgjør hos veterinær


Nirm
 Share

Recommended Posts

Hvordan fungerer direkteoppgjør med forsikringsselskapet for tiden hos de forskjellige veterinærene?

Fant nemlig en lapp på Oslo Dyreklinikk over at de tok betalt for det, og man fikk kun direkteoppgjør over visse summer (jeg mener det var 3000 for Agria, og 6000 for Gjensidige). Selv tok de et sted mellom 300 og 400 kroner for det.

Ellers har jeg aldri betalt for direkteoppgjør for hundene mine. Så er det ODK som er griske og vanskelige her, eller har selskapene blitt vanskelige i høst? Det er ikke så lenge siden Vida trakk tenner igjen, og da ordnet de alt på Jeløya med selskapet, og jeg betalte bare egenandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer direkteoppgjør med forsikringsselskapet for tiden hos de forskjellige veterinærene?

Fant nemlig en lapp på Oslo Dyreklinikk over at de tok betalt for det, og man fikk kun direkteoppgjør over visse summer (jeg mener det var 3000 for Agria, og 6000 for Gjensidige). Selv tok de et sted mellom 300 og 400 kroner for det.

Ellers har jeg aldri betalt for direkteoppgjør for hundene mine. Så er det ODK som er griske og vanskelige her, eller har selskapene blitt vanskelige i høst? Det er ikke så lenge siden Vida trakk tenner igjen, og da ordnet de alt på Jeløya med selskapet, og jeg betalte bare egenandelen.

Jeg har betalt et sted mellom 300-400 kr hos NVH for direkteoppgjør, dvs jeg dro dit og leverte forsikringsnummer og dro hjem, så fikk jeg regning i posten på min egenandelsbit. Når jeg har vært hos ODK har jeg betalt ca samme sum, så gudane vet. jeg har jo brukt direkte oppgjør ekstremt mye hos ODK med Amiga og en del hos NVH :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Veterinærkontoret her tar 390kr for direkteoppgjør. Jeg syns det er svindel å ta betalt for en tjeneste som forsikringsselskapet reklamerer med som en fordel. Da bør dyreklinikkene fakturere forsikringen for dette, ikke dyreeieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det nå med ett ellers ukjent forsikringselskap (Codan), da tok veterinæren kontakt med selskapet og avtalte direkteoppgjør, sendte faks til selskapet i det operasjonen var over og jeg kunne velge betale egenandel med en gang eller på giro. (Beløpet var jo bestemt alt så jeg betalte den delen med en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med å betale for direkteoppgjør? Vi gjorde som Anette, leverte forsikringsnr. og fikk faktura i posten med egenandelen (evt. lurer på om vi betalte egenandel på stedet den ene gangen). Men betalte ikke noe ekstra for det?

At de tar en sum for at du bare skal betale egenandelen. Altså egenandel + veterinærkontorets avgift. Noen steder tar de tydeligvis penger for å gidde å sende en fax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - skal de ha betalt for å få penger også, nå??? Enda en grunn til å droppe forsikring og heller ha en egen sparekonto.

Eller holde seg til de lokale klinikkene som vet å ta vare på kundene sine. Service heter det vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri måttet betale ved direkteoppgjør. Jeg har betalt egenandel direkte hos veterinær og senere fått bekreftelse på at det resterende beløpet er betalt fra forsikringsselskapet. Gebyr for den tjenesten er intet annet enn griskt! Jeg har vært hos Follo dyreklinikk, som ikke tok gebyr.

Og jeg må nesten si meg enig med Siri. Så lite Chessea har vært hos veterinær i løpet av livet kunne en like greit satt de 2drøye 000 forsikringa koster inn på hennes "sparekonto" (da hadde hun hatt omlag 18 000 der nå) fremfor å betale for forsikringa hele hennes liv "uten nytte". Men det er en annen diskusjon, da. :) Har forsikret begge hundene, og er forsåvidt glad for det. Hhv. i agria og jernbanepersonalets bank og forsikring. Det er veterinærkontoret som tar betalt for det, ikke forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg aldri hørt om før. Brukt direkteoppgjør ganske mye, sist i februar hos elverum dyreklinikk. De hadde direkteoppgjør til gjensidige for summer over 5000. Men betalte ikke noe for det utenom egenandelen.

Nå bruker vi røros, og der tror jeg ikke de har direkteoppgjør i det heletatt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om direkteoppgjør hos "min" veterinær, stange dyreklinikk, da summen oversteg 5000... men var ikke snakk om å betale for det (nå valgte jeg bare å dra kortet istedenfor da, så kan jo hende det hadde kostet noe om vi hadde tatt det videre. Men jeg tviler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - skal de ha betalt for å få penger også, nå??? Enda en grunn til å droppe forsikring og heller ha en egen sparekonto.

Jeg er enig i at det er helt sykt at de skal ha betalt for å ta direkteoppgjør men for å si det sånn så har det nyeste tilskuddet i flokken kostet meg 2700kr i forsikring(og det varer i enda i 9mnd før det må betales på ny) og har allerede hatt dyrlegeregninger på over 25.000kr. Jeg har betalt ca litt under 6000kr i egenandel og forsikringen dekket resten, så nei takk jeg betaler gledelig forsikringen jeg. Eldstemann har vært forsikret i snart 5,5år og på han så kunne jeg nok spart forsikringen men til nå har han heldigvis vært frisk og hatt få skader. Enn vet ALDRI hva som kan skje eller hva en hund kan feile så det og doppe forsikring er vell ganske drøyt?

Som sakt så har jeg hatt et en "skade"(spiste sokker) på minste jenta. Hun måtte oppererest på nattestid og summen hos dyrlegen som oppererte kom på over 20.000kr og de tok direkteoppgjør med agria og jeg fikk regning på summen jeg skulle betale i egenandel. De skulle ikke ha noe for å ta direkteoppgjør. Har brukt forsikringen et par ganger på eldstemann og har tatt direkteoppgjør begge gangene og da skulle de heller ikke ha noe. 1 direkteoppgjør her i byen, et i sandnes, og et i sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shocked: Tar klinikkene betalt for dette???

Vi bruker direkteoppgjør hos de forsikringsselskapene som tilbyr dette. Vet iallefall at agria er supre på dette. Da regner finner vi prisen som skal betales, sender faks til agria, får beskjed om hva de dekker og hva eier må betale i egenandel,- alt dette mens vi har dyret inne til behandling (så sant det er på dagtid), og eier betaler kun egenandelen da h*n henter igjen dyret.

Dette gjøres uavhengig av størrelse på beløpet. (iallefall på agria. Det er ikke normalt min oppgave å styre med dette, så er faktisk ikke sikker på om det funker likt hos feks gjensidige eller andre).

Og vi på klinikken tar ikke noe ekstra for dette nei. erru gal!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shocked: Tar klinikkene betalt for dette???

Vi bruker direkteoppgjør hos de forsikringsselskapene som tilbyr dette. Vet iallefall at agria er supre på dette. Da regner finner vi prisen som skal betales, sender faks til agria, får beskjed om hva de dekker og hva eier må betale i egenandel,- alt dette mens vi har dyret inne til behandling (så sant det er på dagtid), og eier betaler kun egenandelen da h*n henter igjen dyret.

Dette gjøres uavhengig av størrelse på beløpet. (iallefall på agria. Det er ikke normalt min oppgave å styre med dette, så er faktisk ikke sikker på om det funker likt hos feks gjensidige eller andre).

Og vi på klinikken tar ikke noe ekstra for dette nei. erru gal!

Samme her. Vi har direkteoppgjør med Agria på daglig basis og andre forsikringsselskap ved behov, og vi tar da aldri betalt for det. Det kalles service :yes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det nå med ett ellers ukjent forsikringselskap (Codan), da tok veterinæren kontakt med selskapet og avtalte direkteoppgjør, sendte faks til selskapet i det operasjonen var over og jeg kunne velge betale egenandel med en gang eller på giro. (Beløpet var jo bestemt alt så jeg betalte den delen med en gang)

Sånn er det hos min nåværende veterinær også.

Men kun på regninger fra 2200 kroner og oppover, lavere beløp må man ta oppgjøret selv.

Synes det var veldig kjekt at alt arbeidet var gjort før jeg henta hunden, så jeg kunne betale egenandel og reise hjem.

Veterinæren jeg gikk hos før står oppført på lista til Agria over klinikker med direkte oppgjør.

Meeen aldri om jeg fikk tilbud om å bruke det selv da jeg opparbeida meg over 10 000 kroner i utgifter på 3 dager.

da spurte jeg til og med, men fikk egentlig ikke et skikkelig svar engang.

Og med stresset med syk hund, så ble det til at jeg ordna det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. trodde det var vanlig praksis jeg, at det kostet og bruke direkteoppgjør. Jeg har måtte betalt 300kr for det og måtte betalt egenandelen der og da. Dyreklinikken jeg bruker har forøvrig ingen grense på når du kan bruke direkteoppgjør eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hos min nåværende veterinær også.

Men kun på regninger fra 2200 kroner og oppover, lavere beløp må man ta oppgjøret selv.

Synes det var veldig kjekt at alt arbeidet var gjort før jeg henta hunden, så jeg kunne betale egenandel og reise hjem.

Veterinæren jeg gikk hos før står oppført på lista til Agria over klinikker med direkte oppgjør.

Meeen aldri om jeg fikk tilbud om å bruke det selv da jeg opparbeida meg over 10 000 kroner i utgifter på 3 dager.

da spurte jeg til og med, men fikk egentlig ikke et skikkelig svar engang.

Og med stresset med syk hund, så ble det til at jeg ordna det selv.

Hvor var dette? Jeg har aldri hatt noe problemer, eller minstepriser, når jeg har brukt direkteoppgjør hos veterinærene i Tromsø, men nå er det leeenge siden jeg har brukt det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var dette? Jeg har aldri hatt noe problemer, eller minstepriser, når jeg har brukt direkteoppgjør hos veterinærene i Tromsø, men nå er det leeenge siden jeg har brukt det da.

Brukte de på Bjerkaker før og har aldri fått bruke direkte oppgjør selv om de er på lista til Agria og jeg ved 2 tilfeller har hatt over 10 000 kr i utgifter på kort tid.

Nå går jeg i Tromsdalen, der er nedre grense 2200 kroner, og det har med egenandelen å gjøre.

Det synes jeg er helt ok, 2200 kroner er ikke stort for meg egentlig.

Synes bare det er helt fantastisk når alt dette er ordna når hunden hentes, dra kortet for egenandel og vips så er den saken grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at noen er griske og skal ha betalt for den lille jobben de må gjøre med det, i stede for å yte litt service... Å få direkteoppgjør på ODK er ikke lett, selv da jeg la ut over ca 25 000 for en operasjon, måtte jeg betale alt selv først.

Men. Nå skal jeg bytte tilbake til Jeløya for alt som er planlagt å gjøre med hundene. Kjører gjerne den stekken kjenner jeg nå for å få det jeg føler jeg har manglet på ODK...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ODK er jo ikke akkurat kjent for å være billige da...

Nei. Det er de ikke. Men for meg går kompetanse og service foran pris. Men servicen er veldig dårlig der synes jeg for tiden, i tillegg til at jeg ikke er helt fornøyd med all hjelpen jeg har fått der i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...