Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg skal på klikkerkurs


Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Ja, du leste rett. Jeg, som tar tak i hunden og kjefter skal på klikkerkurs.

Grunnen: Føler at jeg ikke kommer noen vei slik det er nå, jeg er nysgjerrig på filosofien og vil gjerne prøve dette her ut.

Så helgen etter Sandefjord (altså siste helgen i januar) skal jeg på weekendkurs med Mona i Tønsberg, med Kristin Gudem som instruktør. Både gleder og gruer meg, det kan bli vanskelig å overse enkelte ting, og å ikke si nei (jeg sier ikke nei i selve treningen, men til noen ting utenom). Så håper jeg bare at Mona skjønner det, så vi får noe ut av helgen, hehe.

Noen andre som har lignende erfaringer, prøvd en helt annen treningsmetode?

Skrevet

Nå har jeg også gjort det. Meldt meg på.. Blir spennende og se om jeg kommer med da...

Jeg som tar bikja skikkelig og.. Klypper den i nakken eller øret og sier nei titt og ofte.

Skrevet
Ja, du leste rett. Jeg, som tar tak i hunden og kjefter skal på klikkerkurs.

Grunnen: Føler at jeg ikke kommer noen vei slik det er nå, jeg er nysgjerrig på filosofien og vil gjerne prøve dette her ut.

Så helgen etter Sandefjord (altså siste helgen i januar) skal jeg på weekendkurs med Mona i Tønsberg, med Kristin Gudem som instruktør. Både gleder og gruer meg, det kan bli vanskelig å overse enkelte ting, og å ikke si nei (jeg sier ikke nei i selve treningen, men til noen ting utenom). Så håper jeg bare at Mona skjønner det, så vi får noe ut av helgen, hehe.

Noen andre som har lignende erfaringer, prøvd en helt annen treningsmetode?

=D> Herlig!!!

Du er heldig..Kristin Gudem er gudsbenådet og et unikum av en instruktør.

Du vet...Dette er noe langt mer en hundetrening..Det er en livsfilosofi..en måte å leve på rett og slett og når først denne filosofien setter seg i ryggmargen din..ja da tar det av :lol:

Skrevet
Ja, du leste rett. Jeg, som tar tak i hunden og kjefter skal på klikkerkurs.

Grunnen: Føler at jeg ikke kommer noen vei slik det er nå, jeg er nysgjerrig på filosofien og vil gjerne prøve dette her ut.

Så helgen etter Sandefjord (altså siste helgen i januar) skal jeg på weekendkurs med Mona i Tønsberg, med Kristin Gudem som instruktør. Både gleder og gruer meg, det kan bli vanskelig å overse enkelte ting, og å ikke si nei (jeg sier ikke nei i selve treningen, men til noen ting utenom). Så håper jeg bare at Mona skjønner det, så vi får noe ut av helgen, hehe.

Noen andre som har lignende erfaringer, prøvd en helt annen treningsmetode?

Jeg var på klikkerkurs i sommer som Martine arangerte. Kristin var instruktør da også. Hun er kjempeflink, la det opp slik at alle fikk noe bra ut av treningen. Misunner deg sikkelig, jeg vil gjerne tilbake dit på kurs :lol:

Skrevet
Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Må innrømme at jeg er litt misunnelig :oops:

Jeg og!! :oops: Veldig misunnelig! :oops:

Men uansett, veldig lykke til, så må du jo selvfølgelig fortelle alt da :lol: Hva dere lærer, hva du får ut av det og sånt.

Guest Per Olav
Skrevet
[--] Så helgen etter Sandefjord (altså siste helgen i januar) skal jeg på weekendkurs med Mona i Tønsberg, med Kristin Gudem som instruktør. Både gleder og gruer meg, det kan bli vanskelig å overse enkelte ting, og å ikke si nei (jeg sier ikke nei i selve treningen, men til noen ting utenom). Så håper jeg bare at Mona skjønner det, så vi får noe ut av helgen, hehe.

Noen andre som har lignende erfaringer, prøvd en helt annen treningsmetode?

Så flott. Hils Kristin fra meg og si at jeg ser fram til sommertreff :D

M h t andre treningsmetoder: Jada - jeg er en gammel mann :D

Skrevet

Så dumt Lill :D

Julie: Du kommer sikkert til å lære en masse, lærte masse av Kristin når jeg var på kurs i sommer (samme som Taran og Jenny) :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...