Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitater om hund


Ymirheim
 Share

Recommended Posts

Hei

Hva er deres favorittsitater som har med hund å gjøre?

Jeg skal tatovere et sitat på underarmen og har egentlig planen klar men tenkte jeg skulle utforske alle muligheter først :)

Ta gjerne med forfatter om dere vet ;)

Mitt favorittsitat ser dere under forresten...

edit: siden man ikke kan se sitater med mobilappen så limer jeg den inn her

"In order to really enjoy a dog, one doesn’t merely try to train him to be semi human. The point of it is to open oneself to the possibility of becoming partly a dog".

- Edward Hoagland

Endret av Ymirheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Outside of a dog, a book is a man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read.»

- Groucho Marx

«All knowledge, the totality of all questions and answers, is contained in the dog.»

- Franz Kafka

«To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.»

- Milan Kundera

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sitater jeg fant nå:

“Happiness is a warm puppy.”

- Charles M. Schulz

“Dogs never bite me. Just humans.”

- Marilyn Monroe

“If you pick up a starving dog and make him prosperous he will not bite you. This is the principal difference between a dog and man.”

- Mark Twain

“A bone to the dog is not charity. Charity is the bone shared with the dog, when you are just as hungry as the dog.”

- Jack London

“If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.”

- Will Rogers

“All his life he tried to be a good person. Many times, however, he failed.

For after all, he was only human. He wasn't a dog.”

- Charles M. Schulz

“dogs and angels are not

very far apart”

- Charles Bukowski, The People Look Like Flowers at Last

“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”

- Woodrow Wilson

“Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear.”

- Dave Barry

“A Native American elder once described his own inner struggles in this manner: Inside of me there are two dogs. One of the dogs is mean and evil. The other dog is good. The mean dog fights the good dog all the time. When asked which dog wins, he reflected for a moment and replied, The one I feed the most.”

- George Bernard Shaw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker?

“The better I get to know men, the more I find myself loving dogs.”

- Charles de Gaulle

Siden jeg ikke kjente noen av disse herremenn, så hørte jeg ingen av de si det, og kan bare søtte meg til gode og mindre gode kilder på nettet. Og i følge ordtak.no, så var det Hitler som sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke kjente noen av disse herremenn, så hørte jeg ingen av de si det, og kan bare søtte meg til gode og mindre gode kilder på nettet. Og i følge ordtak.no, så var det Hitler som sa det.

Det er mulig det rett og slett er et folkelig ordtak, som flere kjente personer også har uttalt. Ifølge denne artikkelen ble de Gaulle kreditert dette i TIME i 1967, men det skal ha vært kjent at flere franske personligheter skal ha uttalt lignende tidligere. De konkluderer: "Charles de Gaulle was the most recent spokesperson for a long-standing Gallic take on humanity."

http://www.thebark.c...tent/dog-quotes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det rett og slett er et folkelig ordtak, som flere kjente personer også har uttalt. Ifølge denne artikkelen ble de Gaulle kreditert dette i TIME i 1967, men det skal ha vært kjent at flere franske personligheter skal ha uttalt lignende tidligere. De konkluderer: "Charles de Gaulle was the most recent spokesperson for a long-standing Gallic take on humanity."

http://www.thebark.c...tent/dog-quotes

Sikkert ikke de første som har sagt det, for det er tross alt ikke så himlende spesielt egentlig. :P Så får man nesten bare velge hvilken kilde man vil sitere det fra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres favorittsitater som har med hund å gjøre?

Favoritt er det vel ikke, men samtidig er det det første jeg tenker på når jeg hører "uttrykk om hund":

"Du kan ikke lære en gammel hund nye kunster". (eller "nye triks")

Dette er nemlig så feil at jeg kan ikke få sagt det! Og jeg kan ikke la være og gruble over hvorfor dette dumme uttrykket/ordtaket har oppstått her i landet? Var de sååå dårlige på å trene hund før i tiden? I dag vet vi jo godt at en hund lærer villig vekk hele livet f.eks. ved hjelp av klikker, og det er aldri for sent å lære en hund nye kommandoer.

Så hvorfor har det uttrykket oppstått???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker disse..

"Dogs are miracles with paws!"

&

"Whoever said diamonds are a girls best friend... Never,owned a dog!

&

"When I look into the eyes of an animal, I do not see an animal.

I see a living being, I see a friend. I feel a soul!"

Også denne er fin...

"A dog doesn't care if your poor, rich,or smart.

Give him your heart,and he'll give you his!"

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritt er det vel ikke, men samtidig er det det første jeg tenker på når jeg hører "uttrykk om hund":

"Du kan ikke lære en gammel hund nye kunster". (eller "nye triks")

Dette er nemlig så feil at jeg kan ikke få sagt det! Og jeg kan ikke la være og gruble over hvorfor dette dumme uttrykket/ordtaket har oppstått her i landet? Var de sååå dårlige på å trene hund før i tiden? I dag vet vi jo godt at en hund lærer villig vekk hele livet f.eks. ved hjelp av klikker, og det er aldri for sent å lære en hund nye kommandoer.

Så hvorfor har det uttrykket oppstått???

Støtter denne, hilsen hun som lærte target på 10minutter til en 8år gammel hund som aldri har blitt klikkertrent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...