Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har de på jobb, og jeg har lest endel på innholdsfortegnelsen - det er ca 80% fuktighet, altså vann i de. Pluss at jeg blir veldig skeptisk når de kan ligge romtemperert i over 1 år før de går ut på dato.

Skrevet

Er det de blå pølsene?

I tilfelle så er det en trykkfeil på emballasjen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Den unnskyldninga har de brukt siden pølsene kom, rart at det skal være så vanskelig å få laget klistremerker med rett info å lime på pølsene... Samt at de som selger pølsa, kan ikke informere om hva som er feil, bare at det er noe feil...

Skrevet

Den unnskyldninga har de brukt siden pølsene kom, rart at det skal være så vanskelig å få laget klistremerker med rett info å lime på pølsene... Samt at de som selger pølsa, kan ikke informere om hva som er feil, bare at det er noe feil...

Det er produsenten som har laget feil etikett, og pølsene kommer i store partier. Så da blir ikke etiketter rett før neste parti kommer :)

I vår butikk har vi hengt opp info med rett foringsmengde, så det skal ikke være noe problem for din butikk og finne den riktige til deg.

Jeg husker ikke riktig i hodet men jeg kan sjekke riktig mengde når jeg kommer på jobb på mandag :)

Skrevet

Det er produsenten som har laget feil etikett, og pølsene kommer i store partier. Så da blir ikke etiketter rett før neste parti kommer :)

I vår butikk har vi hengt opp info med rett foringsmengde, så det skal ikke være noe problem for din butikk og finne den riktige til deg.

Jeg husker ikke riktig i hodet men jeg kan sjekke riktig mengde når jeg kommer på jobb på mandag :)

Jeg bruker ikke pølsene, så for meg er det ikke et issue, men her i byen er det ingen av butikkene som har info om hva som er ertt eller galt.

Selv om produsentene har laget feil etikett, skulle det ikke være noe prob å få trykket korrekte etiketter her i Norge, og klistre de på pølsene som ligger ute i butikken.

Skrevet

Husker ikke i hodet riktig mengde, skal sjekke på mandag :)

Så foringsmengden er feil? Det hang en lapp ved pølsene som jeg leste litt på, og mente jeg leste en annen foringsmengde der..

Skrevet

Så foringsmengden er feil? Det hang en lapp ved pølsene som jeg leste litt på, og mente jeg leste en annen foringsmengde der..

Det som står på pølsene er feil ja, og lappen antageligvis riktig :)

Skrevet

Det er fullforing da :) syns ikke 100g pr 5 kg hund er mye hvis de ikke får noe annet?

Nå råfôrer jeg to GD, der den på 70 kg får 1kg dagen, mens på britpølsa måtte den hatt minst 1400g, sannsynligvis mye mer, for om jeg ikke husker feil er fettinnholdet veldig lavt i alle, kanskje med unntak av sportsutgaven.

Skrevet

Det kan vel være et greit alternativ til hunder som ikke trenger så mye energi som vogh og np gir (og samtidig opprettholder metthetsfølelsen)?

• 2 years later...
Skrevet

Gammel tråd, men...

Spørsmål: noen som vet omsettelig energiinnhold i brit sausage sport?

Søker rundt, men finner ingen steder. Ikke en gang på produsentens hjemmeside. Kanskje noen som jobber i dyrebutikk, som kan sjekke på pakka? (Der må det jo stå...)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
    • Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...