Gå til innhold
Hundesonen.no

Snakker med hunder


Janis
 Share

Recommended Posts

Hehe. Jeg har en bekjent som har begynt på et hundekurs der instruktøren er dyretolk utdannet hos denne damen. Det er visst ikke nødvendig å trene hunden, når man har en instruktør som kan fortelle hunden hva den skal gjøre :aww: Det går ikke så bra til nå da ifølge fb oppdateringene men det er visstnok fordi valpen hennes går igjennom det vi mennesker ville kalt 3årstrassen og nekter å høre og kommunisere :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får litt hakeslepp, jeg, over at folk i det hele tatt kan TRO på noe sånt og betale masse penger for det i tillegg. Å sitte der og bli fortalt en bunch med påfunn og sammenraska skrot som visstnok skal komme strålende fra en hund sitt hode og over i "tolkens".....

Nei, jeg må bare si at de som er så dumme at de går på en sånn bløff, fortjener å bli loppet for penga sine.

Det er utrolig.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bikkja mi har fortalt meg at ingen kan snakke med dyr, så jeg tror ikke på det dere driver med."

Dette ble sagt på Dogs4All i fjor, til de fra Sigrasenteret som stod og delte ut brosjyrer for å håve inn penger fra godtroende folk som tror at noen kan snakke med hundene, kattene, hestene osv deres. Hun jeg sa det til ble i grunnen litt lang i maska ...

Men, folk som tror på slik vil jo ikke høre fakta allikevel. Jeg snakket med noen som er helt overbevist over at horoskoper osv er sannere enn sannest, selv etter å ha sett DETTE programmet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den korte, pinlige stillheten som kommer i det øyeblikket de skjønner at de har driti seg ut :lol:

I mitt desperate forsøk på å bli kvitt separasjonsangsten til R, kontaktet jeg faktisk en dyretolk. Det var riktignok en elev, og jeg betalte ikke en krone for det. Hun ringte ikke når hun skulle, sendte ikke tilbakemelding som hun skulle - og hele "samtalen" ble gjort telepatisk et par uker før jeg fikk tilbakemeldingen per telefon. Hun leste bare opp en masse svada, som visstnok skulle være hundens ord. Usammenhengede fylleprat hørtes det mest ut som. Jeg unnlot å fortelle at han kun hadde vært hos meg kort tid, men hun la ut om hvor fint og trygt det hadde vært i valpetiden hos meg.. :huh:

Edit; hun møtte altså aldri hunden, fikk bare to bilder tilsendt på mail et par uker i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men så...

"Dyretolk Sissel Grana fra Horten har slått seg sammen med en hundetrener. Sammen skal de holde seminar for hundeeiere."

Grøss. strong>ression.gif

Thomas Thorvaldsen, OHS avd. vestfold det.

Det jeg mente med detaljert, at nevnte hund er nervøs for menn.

Hunden angrep menn. Det er hverken rakettforskning eller noe overnaturlig å forklare det med at den er nervøs når mor er det og har angst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅåh, jeg døøøøør. Er jo så uendelig mye bedre ting å bruke pengene sine på!

Litt i samme bane: Denne dukket opp på "Damn you autocorrect". Noen som drev å pratet inn en melding, midt i så ringte det på døra og bikkja begynte å bjeffe, dette ble resultatet, så Siri snakker visstnok hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor ble det av posten om da Töddel fikk talerør? :lol: Den er virkelig lesbart for de som trur på dyretolker. :P

Folk har lyst til å bli lurt, og det blir som med horoskoper. Man treffer alltid på noe. Og hvilken eier vil vel ikke bli fortalt at hunden elsker de og har lyst til å bo hos de resten av livet? Men det er litt betenkt om de skal starte å løse problematferd på denne måten evt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mulig. Det er ganske mange på hundesonen til og med, som kunne klart å fortelle ei dame som stadig har hunder som er redd store hunder, at det er eieren som påfører hunden sine neveroser. Det blir det samme med hunden som angriper menn. Det har ikke noe med å snakke med hund å gjøre, det har noe med å høre på eieren å gjøre, og å lese kroppsspråk til eier og hund når de er sammen.

Og siden folk er idioter, så kan man godt kalle det å snakke med hunder og få betalt for å være snakkerøret til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...