Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du like flink til å oppdatere hjemmesiden i disse facebook tider?


tm100021
 Share

Recommended Posts

Til dere som fortsatt har hjemmesider- Er dere like flinke til å oppdatere nå etter at fb har blitt så populært som dere var før?

Jeg prøver. Tenker at det er et stort "marked" der ute som jeg ikke når med FB (valpekjøre, intr i hannhunder osv og som ikke er venn med meg på fb) itillegg til at hjemmesiden bli mye mer oversiktelig og lettere å finne informasjon. Men jeg ser flere og flere som lar hjemmesider forfalle og går mer over til å bare bruke FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns i alle fall det er trist når hjemmesider forfaller, iogmed at jeg ikke har lyst til å være venn med absolutt alle lapphundfolk i Norge og Sverige for å få muligheten til å følge med på spennende kull.. Heia informative og fine hjemmesider, sånn som din, Lill!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FB og hjemmesiden helt forskjelling. Hjemmesiden inneholder info om hundene, kull, valper, litt om rasen, resultater og litt bilder osv fra noen turer. Den delen finnes hovesakelig på bloggen, men har noen bilder osv fra "før bloggen" på hjemmesiden.

FB poster jeg bilder og utst. resultater. og de kommer gjerne her raskere enn på hjemmesiden. FB er ingen "hundeblog" og absolutt ikke noen god hjemmeside erstatter for meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som fortsatt har hjemmesider- Er dere like flinke til å oppdatere nå etter at fb har blitt så populært som dere var før?

Jeg prøver. Tenker at det er et stort "marked" der ute som jeg ikke når med FB (valpekjøre, intr i hannhunder osv og som ikke er venn med meg på fb) itillegg til at hjemmesiden bli mye mer oversiktelig og lettere å finne informasjon. Men jeg ser flere og flere som lar hjemmesider forfalle og går mer over til å bare bruke FB.

Tenker akkurat det samme, MEN:

Men så får man mye større respons på facebook, og da blir det lett til at man poster ting der istedet/i tillegg.

på grunn av dette blir det ikke like mye som jeg ønsker.

En ting er i hvert fall sikkert, det meste blir postet på fb FØR hjemmesiden. Men jeg prøver i alle fall å ha begge deler oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke like mange respons på hjemmesiden- Spesielt ikke like effektiv respons men fortsatt ser jeg hvor viktig det er å holde hjemmesiden oppdatert spesielt med tanke på utlandet, valpekjøpere osv... Det er lettere å søke seg frem til en hjemmeside og få info lett derfra enn å leite rundt på fb :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke like mange respons på hjemmesiden- Spesielt ikke like effektiv respons men fortsatt ser jeg hvor viktig det er å holde hjemmesiden oppdatert spesielt med tanke på utlandet, valpekjøpere osv... Det er lettere å søke seg frem til en hjemmeside og få info lett derfra enn å leite rundt på fb :)

Men det skal sies at om man er flink til å poste f.eks "Valpeplaner våren 2013" og link til hjemmesiden fremfor å "avsløre" hvem partneren er i fb-updaten får man mange flere hits på hjemmesiden.

Jeg sitter på analytics for hjemmesiden til lokalavdelingen i NRK: Når jeg er inne på analytics er alle besøkstoppene dagene jeg har postet linker på fb-siden vår. Da poster jeg alltid "For å lese mer om å se annonsen for årets utstilling se vedlagt link" f.eks ikke "I år dømmer Mr.XX og Mrs XX årets utstilling, klikk på linken for å se hele annonsen".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en av de som har blitt slappere på hjemmeside fronten, det er skammelig, rett å slett. Jeg har vært flink å oppdatert hjemmesiden, å somregel kommer informasjonen der, men kanskje noen timer senere enn på FB.

For meg som har opprettet gruppe til kennelen på FB, må jeg ærlig innrømme at det er enklere å poste bildene der ( av kull ) - men de blir lagt ut på hjemmesiden også - i tillegg har jeg vedlagt link til FB albummet til de forskjellige kullene, slik at man har tilgang til bildene fra hjemmesiden - å man trenger ikke være medlem på FB for å åpne, det er bare enklere enn å legge inn ett og ett bilde. Latskapen lenge leve, som sagt, jeg skammer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knytte hjemmeside/blogg til en side på Facebook, oppdatér FB-siden hver gang du har oppdatert hjemmeside/blogg? (Ser mange gjør dette.)

Fordelen med egen hjemmeside er at du har større frihet enn på FB. Fordelen med FB er at du når ut til flere mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt på hvorfor man har hjemmeside også. Er det for å få respons, kommentarer og "likes", så kan man ofte bare legge den ned. Folk er dålige til å kommentere i blogger (men forventer gjerne at folk skal kommentere i egen), og det hele går raskere på FB, så det er lettere å slenge ut kommentarer der av forskjellig slag. Det nye nå er jo "post en kommentar og du kan vinne en ting" opplegg. :P Man "kjøper" seg kommentarer rett og slett. Responser i andres blogger, gir responser i egen.

Som tulip nevner, så er ikke alle på FB i disse dager. Og alle har ikke åpne profiler eller er venn med alle. Og ingenting er verre enn hjemmesider som aldri oppdateres. Når det står et to års gammelt valpekull under "valper nå". Man trenger ikke å lage så kjempemye av en hjemmeside egentlig, men at man får ut resultater, gode bilder av hundene og slike ting. Og så kan man skille mellom FB og hjemmeside, at man tar slikt prat der som hører det mer personlige til, og bruke hjemmeside til informasjon (evt suplerer med blogg). Blogger knyttet til oppdrett synes jeg bør handle mest om hundene, og har man stor interesse av å blogge om kjolen man kjøpte, interiør og alt slikt, så lag en egen en til det. Det er irriterende å lete gjennom en haug med irrelevante poster for å finne noe intressant. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver. Tenker at det er et stort "marked" der ute som jeg ikke når med FB (valpekjøre, intr i hannhunder osv og som ikke er venn med meg på fb) itillegg til at hjemmesiden bli mye mer oversiktelig og lettere å finne informasjon. Men jeg ser flere og flere som lar hjemmesider forfalle og går mer over til å bare bruke FB.

Jeg tror du tenker helt riktig!

Håpløst synes jeg med hjemmesider der siste oppdatering er et par år gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror du tenker helt riktig!

Håpløst synes jeg med hjemmesider der siste oppdatering er et par år gammel!

:icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:

*føler seg skyldig..* Men nå skal jeg ta tak i det altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg gjør det. Jeg har ingen planer om å ha store deler av tollerverdenen som venn på facebook. Det får holde med noen få. :P Dessuten foretrekker jeg hjemmesider som er nylig oppdatert selv, og da må jeg nesten gå foran som et godt eksempel. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er så uoversiktlig, mye bedre å følge oppdrettere på hjemmesider. Men begge deler er jo flott da, til utstillingsresultater og hverdagsbilder er jo facebook knall. Men nytter liksom ikke å finne igjen informasjon der.

Jeg for min del oppdaterer hjemmesiden like ofte som før, foretrekker å legge ut bilder der fremfor på facebook. legger gjerne ut et par på facebook, også linker jeg til blogginnlegget for de som vil se flere bilder. Facebook er jo drepen på kvalitet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er så uoversiktlig, mye bedre å følge oppdrettere på hjemmesider. Men begge deler er jo flott da, til utstillingsresultater og hverdagsbilder er jo facebook knall. Men nytter liksom ikke å finne igjen informasjon der.

Jeg for min del oppdaterer hjemmesiden like ofte som før, foretrekker å legge ut bilder der fremfor på facebook. legger gjerne ut et par på facebook, også linker jeg til blogginnlegget for de som vil se flere bilder. Facebook er jo drepen på kvalitet og.

Noe av greia er vel at de som har veldig "rene" hjemmesider, ikke legger ut slike hverdagsbilder på hjemmesiden, men kun på fb siden det passer bedre der, om jeg kan si det på den måten?

(Håper noen forstod meningen innimellom elendig formulering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få oppdatert hjemmesidene når det er noe å oppdatere med, men jeg må nok innrømme at bloggingen ligger litt brakk og blir mer skippertak enn jevnlig blogging. Det er selvsagt mye enklere og kjappere å legge ut nyheter og sånt på FB, men jeg synes ikke FB erstatter hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...