Gå til innhold
Hundesonen.no

Mye forskjellig hundeutstyr selges. Bruks, rundering ++

Recommended Posts

Skrevet

Bilder ses her: http://www.finn.no/f...nnkode=37422638

Langline

20,-

Skjerf

10,-

2 Stk Hurrta Y-seler i str 90, pent brukt

200,- pr stk

IMG_0916.jpg

Ballslynge

10,- pr stk

2 stk matskåler i stål, uten gummiring

10,- pr stk

2 stk matskåler i stål, uten gummiring

10,- pr stk

Biteskinn, stort, brukt 1 gang

70,-

Vannflaske

10,-

Vannskål, sammenleggbar

20,-

Merketrekant SBK, aldri brukt

100,-

Bitepølse, lite brukt

50,-

Svenskebitt, aldri brukt

70,-

Halsbånd, ca 60 cm

70,-

Retrieverkobbel

20,-

2 stk Nylonstrup, 60 cm

30,- pr stk

Leopardhalsbånd i skinn med kaninpels, brukt kun et par ganger

100,-

2 stk Rosa kobbel

30,- pr stk

Naglehalsbånd ca 40 cm

50,-

Skinnsele, aldri brukt

150,-

Div. Nylonkobbel

30,- pr stk

2 stk gå-pent-sele, aldri brukt

100,- pr stk

Kjettingstrup

40,-

Matbar

10,-

IMG_0925.jpg

Grime, Canny Collar, brukt 1 gang

150,- (ny pris 400)

http://www.cannyco.com/

Dummy, aldri brukt

40,-

IMG_0930.jpg

Kjegler 4 stk

10,- for alle

IMG_0938.jpg

Varene må hentes hos meg i Rælingen, eller vi kan møtes i Lillestrøm-Oslo-området ved avtale. Kan også sende hvis du kjøper for mer enn 100 kr. Kjøper betaler porto.

Jeg kan også ta nøyaktige mål om dere er usikker på om det passer.

Pris kan diskuteres :-)

Skrevet

Hvor stor er den skinnselen? Kan den passe en border collie?

Tror den skal passe en border collie. Den er ca 60 cm rundt halsåpningen, og15cm mellom nakke og bryst-greia, og 85 cm på det største hakket på reima rundt brystet

IMG_0914.jpg

Skrevet

Tror jeg vil ha dummyene, biteskinnet og bitepølsen jeg. Vet du hva det blir i frakt sånn ca? :)

Er ikke sikker på hva det blir i frakt, men de dummyene er ganske tunge. Kan sjekke det ut

Skrevet

Har ikke sendt så mye post før :P men på postens sider står det at egenemballerte pakker inntil 10 kg koster 170 kr.

Jeg får uansett ikke sendt noe før lørdag, så håper dere har tid til å vente til da :)

Skrevet

Er ikke sikker på hva det blir i frakt, men de dummyene er ganske tunge. Kan sjekke det ut

Er det standard veier de enten 250gr eller 500gr /stk

Skrevet

Ting som ikke er kjempetunge er det lønnsomt å bare pakke i gråpapir og sende fra postkontoret der de veier pakken og finner pris. B-post er billigst (tar et par dager lengre tid enn A-post). Tunge ting kan det være lønnsomt å sende med smart-post, der det kan være ubegrenset vekt, så lenge det får plass i eksken/konvolutten.

• Like 1
Skrevet

Vil bare si at på smartpostkonvoluttene er det ikke lenger lov med alt mulig. Det må være så det ikke buler på konvolutten. Jeg ble nekta å sende en sele i smartpostkonvolutt pga den hadde bulk.

Skrevet
Vil bare si at på smartpostkonvoluttene er det ikke lenger lov med alt mulig. Det må være så det ikke buler på konvolutten. Jeg ble nekta å sende en sele i smartpostkonvolutt pga den hadde bulk.

Kanskje fordi bulken oversteg 2 cm? Innholdet i en smartpostkonvolutt kan ikke være tykkere enn 2 cm :)

Skrevet

Er det standard veier de enten 250gr eller 500gr /stk

De veier 500 g så om Arielle ønsker begge to så blir det jo fort en kilo da. Og de får ikke plass i smartpost. 1-2kg pakker koster 120 kr står det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...