Mari Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 I følge oppskriften er det brukt 1500 yards med lace på denne størrelsen. De andre står beskrevet med fingering weight, så det blir ikke helt representativt. Bilde herfra. Jeg laget den største versjonen til min mor, altså dette, og brukte ca 1700 (1560 meter) yards med lace på det. Bilde herfra. Håper det hjalp. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Takk! Jeg har jo ikke nok til hverken eller, så jeg tror jeg tar det første hvis jeg går for det mønsteret, så får jeg heller bestille mer garn når jeg kommer så langt . Evt. finne noe som er bittelitt mindre. Så må jeg finne et babyteppe jeg liker også. Mye morro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Et annet tips er å heller strikke et sjal? Det går vesentlig mindre garn når man strikker kontra å hekle. Jeg leste en plass at å hekle krever 30% mer garn, og i min erfaring er det nok ikke langt unna sannheten. Go Lily har også flere andre kjempefine sjal. Eller, hva med dette? Ser ut som du burde ha nok garn til det. http://www.ravelry.com/patterns/library/venus-10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Glemte forresten å si at det er en enda mindre versjon av Gathering Leaves som du garantert har nok garn til Bilde herfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Er ikke såå stødig på strikking enda så vil helst hekle det. Har lagt til alle sammen på Ravelry nå, så tar det meg vel bare et par uker å bestemme meg også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Kan noen forklare meg "hel på sokker" step by step som om dere skulle forklart det til en fireåring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Kan noen forklare meg "hel på sokker" step by step som om dere skulle forklart det til en fireåring? http://petuniablogg.blogspot.no/2010/01/lr-strikke-sokker-med-petunia.html Fantastisk godt beskrevet! Plutselig var det lett som en plett å strikke sokk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 31. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2013 Noe for sonen-strikkiser kanskje? Den er nå på lista mi ihvertfall http://www.redheart.com/free-patterns/dog-eared-sweater 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Nå har det kommet en haug med garnnøster til meg i posten. Hurra! Det er dog litt kjedelig også, for strikkepinnene har ikke kommet enda. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Da kan du jo pønske på akkurat hva du skal lage mens du venter . Har laget fire av disse så langt i Drops Lima. Veldig godt og enkelt å jobbe med, og så går det raskt med 4mm heklenål. Tror de blir knallfine når de blir blokket og rettet ut! Fant en kjekk artikkel om blokking i går: http://www.vogueknitting.com/pattern_help/how-to/learn_to_crochet/finishing/blocking.aspx 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Hehe, joda, men jeg vet jo hva jeg skal lage allerede. Bestilte garn i forhold til oppskriftene jeg har tenkt å prøve meg på. Håper familien har lyst på luer, votter og strømper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 IW, de var fine Hva skal det være? Små duker, pynt, grytekluter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Tenkte å lage babyteppe Oppskrift her: http://www.artoftangle.com/snowflake.htm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Kjempefine, IW. De ser ut som snøfnugg. Jeg er ferdig med hettegenser nå og se så fine knapper! Tipper den er for kort, det ville vært typisk. Jeg er ikke den som rekker opp og strikker lenge sånn helt uten banning og selvmedlidenhet for å si det sånn. Knappene 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Jeg sa det forrige gang, men sier det gjerne igjen. Kjempefin genser!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Kjempefine, IW. De ser ut som snøfnugg. Jeg er ferdig med hettegenser nå og se så fine knapper! Tipper den er for kort, det ville vært typisk. Jeg er ikke den som rekker opp og strikker lenge sånn helt uten banning og selvmedlidenhet for å si det sånn. Knappene Åh, den var veldig fin! Oppskrift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Takk! Kumfy Kapuze heter den, du finner den på Rav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Å, så fin genser! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2013 Testet en hjerteoppskrift som Teserere minnet meg på. Rotet litt i starten siden jeg blingset litt på sc, hdc, dc og trc, men men http://ihearthandicrafts.blogspot.co.uk/p/hello-welcome-to-i-heart-handicrafts.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Får ikke tiiiiiiiil! Driver og lager denne jakken http://www.yarnia.com/blog/wp-content/uploads/2010/10/enkel_baby_jakke.pdf og driver nå og feller av med raglan. Men jeg får bare ikke oppskriften til å stemme? Jeg er nå på avsnittet som heter raglanfelling, og etter å ha felt 6 ganger (av 10) sitter jeg nå med godt over hundre masker igjen, mens jeg liksom skal sitte igjen med 48 etter 10 ganger 8 masker felt. Er det noe feil i oppskriften, eller har jeg gjort noe veldig feil? Jeg syns jo ikke det ser halvgærent ut så langt? Den er forresten ikke skjev i halsåpningen altså, bare ble liggende rart da jeg tok bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Hvor mange masker hadde du på pinnene før du startet fellingen? Slik jeg leser oppskriften skal du felle totalt 80 masker i løpet av de ti rundene, for du har 4 merker på pinnene? Stemmer det med startantallet ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Hvor mange masker hadde du på pinnene før du startet fellingen? Slik jeg leser oppskriften skal du felle totalt 80 masker i løpet av de ti rundene, for du har 4 merker på pinnene? Stemmer det med startantallet ditt? Det skal ha vært 170 masker før jeg begynte raglanfellingen, men etter at ermene var satt sammen med bolen. Nå tror jeg at jeg kanskje har glemt av fellingen enkelte steder, men uansett vil det jo ta langt mer enn ti runder å felle fra 170 masker til 48 når man feller 8 masker i runden. Og når det er fire merker, og man skal felle en på hver side av alle fire merkene, så blir det jo bare åtte som forsvinner hver runde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Hm, snålt. Men nå tror jeg ikke at du skal sitte igjen med 48 masker egentlig, for lengre ned i oppskriften står det "Forsett med raglanfelling unntatt på yttersiden av de ytterste merkene på hver side til du har 51+62+51 masker.", og da har du allerede felt av enda 11 masker på hver side etter raglansfellingen du sitter med nå. Så, når de skriver "Gjør dette på annenhver pinne 10 ganger. På vrangen, rett etter å ha tatt inn for 10. gang og antall masker er 48, strikkes 5 masker, disse settes på en tråd eller maskeholder, strikk ut pinnen." Kan det være at etter de ti rundene starter du neste pinne med å strikke 48 maske (vrangt tror jeg) for så å sette de 5 maskene av før du strikker videre? At de 48 maskene markerer den ene delen på forstykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Nei. Det gir jo ingen mening det heller! Derr... Zzzzzzzzz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 2. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2013 Jamen, nå sitter jeg jo med 130 masker etter å ha felt seks eller syv ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts