Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

For bilder, se annonsen på finn.no: http://www.finn.no/f...nnkode=37071860

Kan hentes i Sande i Vestfold eller sendes med post (så sant orderet er på mer enn 100,-). Kjøper betaler porto.

- Ruffwear kløv, blå, str M (for stor til min border collie): 450,-

- Kennel kløv, grønn, str L (til hunder på ca 40-50 kg, brukt til stor schäfer): 450,-

- Kennel kløv, grå, str M (for hunder på 30-40 kg): 450,-

- Jæger og hund dekken, str 1 (12-18 kg, ca 50 cm langt + litt ekstra som skal dekke godt nedover rumpe og lår): 200,- Dette har dobbelt borrelås-feste slik at det sitter tett til kroppen og forhindrer at snø kommer inn. Desverre for lite til mine hunde men passer nok bra til lettbygd kelpie o.l.

- Dogman dekken, str 50 (50 cm langt, halsåpning ca 50 cm): 150,-

- Kennel trekksele/nomesele, rød, str S (ca 40 cm halsåpning, 65 cm lang): 70,- Passer nok bra til hunder på 10-15 kg som kelpie, liten BC o.l.

- 2 stk Royal Canin trekksele/nomesele, str M (ca 42 cm halsåpning, 70 cm lang): 50,- per stykk. Brukt til 17-18 kg BC

- Blå trekksele/nomesele str M (ca 42 cm halsåpning, 75 cm lang) : 20,- Noe slitt, men fremdeles god polstring.

- Rød Gresshoppa brystsele for miniatyrhunder, små valper, str XS (30 cm over brystet): 20,- Brukt til liten BC

- Eazy dog kobbel med strikk og refleks, 120 cm: 150,-

- Gummikobbel, 3 meter: 150,-

- Kennel strikkbånd for snørekjøring, 3 meter: 50,-

- Rosa halsbånd str 45-55 cm (bredde: 2,5 cm) og str 33-45 cm (bredde: 2 cm): 50,- pr stykk

- Rosa "diamant" halsbånd str 40-45 cm: 50,- Mangler 1 stein.

- Gresshoppa halsbånd (Grønn, rød og blå) str 60 cm: 30,-

- Lærhalsbånd med kumotiv, str 35-40 cm: 30,-

- Rødt naglehalsbånd i lær, str 27-33 cm, 20,-

- Oransje reflekshalsbånd, str 60 cm: 20,-

- Regulerbart reflekshalsbånd, ca 25-50 cm: 20,-

- Bringkobbel (helt nytt), str 45-60 cm, med ekstra løsbitt: 100,-

- Jaktdekken/markeringsdekken fra Breeder's: 38 cm. Kan nok passe de fleste hunder på 12 -25 kg. Kr: 50,-

- Vann/matskål (liten) i tekstil: 10,-

- Furminator børste (såvidt prøvd), str M: 100,-

- Kjegler: 15,- per stykk

- Markeringskoner: 10,- per stykk

- Apportbukk 650 gram: 50,-

- Metallapport, str M: 100,-

Evt annet utstyr finner du info om pris og størrelser under hvert enkelt bilde

Skrevet

Furminatoren vil hjem til meg! Det vil sikkert gresshoppahalsbåndet også, 60 cm, kan det være sånn ca Ella eller voksen Klima? Jeg trenger jo litt halsbånd.. Og apportbukken.

Mulig jeg er interessert i en av nomeselene også, til en voksen Klima, men litt usikker på hvilke størrelse hun ender opp på. Om det er noe du ikke får solgt nå, så er jeg interessert om en stund i hvert fall!

Edit: Så det lå noe bilder av leker på finn, men fant ikke noe pris?

Skrevet

Send meg en PM med adresse, så kan jeg sende. Evt kan jeg ta med til NKK Stavanger eller NKK Hamar, eller kursene jeg holder (for de som har meldt seg på der).

Furminatoren vil hjem til meg! Det vil sikkert gresshoppahalsbåndet også, 60 cm, kan det være sånn ca Ella eller voksen Klima? Jeg trenger jo litt halsbånd.. Og apportbukken.

Mulig jeg er interessert i en av nomeselene også, til en voksen Klima, men litt usikker på hvilke størrelse hun ender opp på. Om det er noe du ikke får solgt nå, så er jeg interessert om en stund i hvert fall!

Edit: Så det lå noe bilder av leker på finn, men fant ikke noe pris?

Jeg tror kanskje 60 cm er litt stort til en voksen Klima?

Teksten på lekene var visst borte...

- Skinnfille (tråden er litt dårlig): 30,-

- Baller (har borret hull igjennom for å feste tråd): 20,- per stykk

- Draleker: 50,- per stk

Har strøket over det som har blitt reservert av Woopsis, Raksha, Hermes og Ingvild til nå :)

Skrevet

Kunne jeg kommet en tur og prøvd nomeselene? Usikker på om de passer!

Klart du kan :) Jeg bor i Sande i Vestfold. På torsdager er jeg en tur i Ås. Sender en melding med tlf nr, så er det bare å sende en melding.

Har også noen senger og bur jeg kan selge billig. Skal ta mål og bilde (og vaske :P)

Skrevet

Jeg tror kanskje 60 cm er litt stort til en voksen Klima?

Teksten på lekene var visst borte...

- Skinnfille (tråden er litt dårlig): 30,-

- Baller (har borret hull igjennom for å feste tråd): 20,- per stykk

- Draleker: 50,- per stk

Ja, det er mulig det. Hm, kanskje jeg må ta litt av å kjøpe litt leker av deg også. Mine har plutselig forsvunnet nemlig. Skinnfille, det må jeg nesten ha! Starte med det kanskje.

Har også noen senger og bur jeg kan selge billig. Skal ta mål og bilde.

Senger, det venter jeg spent på!

Skrevet

Borderen: jeg finner ikke noe mer jeg trenger - så da kan du selge kuhalsbåndet til noen andre om du ikke gidder å bare sende det. :)

Skrevet

Borderen: jeg finner ikke noe mer jeg trenger - så da kan du selge kuhalsbåndet til noen andre om du ikke gidder å bare sende det. :)

Det går bra det. Bare send meg en PM med adresse, så skal jeg sende det. Skal sende mye annet imorgen uansett :)

Skrevet

Klart du kan :) Jeg bor i Sande i Vestfold. På torsdager er jeg en tur i Ås. Sender en melding med tlf nr, så er det bare å sende en melding.

Har også noen senger og bur jeg kan selge billig. Skal ta mål og bilde (og vaske :P)

Hundeseng som passer BOrder Collie på 16 kg vil jeg gjerne se. Ikke for pusete og varm

Skrevet

Vi vil også ha senger :D

Trur du noen av trekk selene vil passe til Bella etterhvert(min aussie valp)?

- Kennel trekksele/nomesele, rød, str S (ca 40 cm halsåpning, 65 cm lang): 70,- Passer nok bra til hunder på 10-15 kg som kelpie, liten BC

Blir denne for stor til Tindra på 8 kg tru??

Skrevet

Vi vil også ha senger :D

Trur du noen av trekk selene vil passe til Bella etterhvert(min aussie valp)?

- Kennel trekksele/nomesele, rød, str S (ca 40 cm halsåpning, 65 cm lang): 70,- Passer nok bra til hunder på 10-15 kg som kelpie, liten BC

Blir denne for stor til Tindra på 8 kg tru??

Den blir nok for lang.

Skrevet

Æsj,men trur du noen av selene vil passe Bella da hu er 14 kg nå,men jeg aner jo ikke hvor stor hun vil bli?

Jeg har brukt selene til Amira og de er egentlig akkurat passe. Vil tro at Bella blir litt kraftigere enn Amira.

Skrevet

Den kennelkløven str M, det ser ut som den ikke er solgt enda. Kunne jeg kanskje kommet å prøvd den på Günther en dag? Han veier litt i underkant av 40 kg, så den kan jo kanskje passe han! Og jeg tar den hvis den passer :)

EDIT: Og så vil jeg foreslå, jeg har lyst på noen kjegler også, men kan vi si kløven (dersom den er ledig og passer) og 4 kjegler for 500 kr? :angel:

Skrevet

Den kennelkløven str M, det ser ut som den ikke er solgt enda. Kunne jeg kanskje kommet å prøvd den på Günther en dag? Han veier litt i underkant av 40 kg, så den kan jo kanskje passe han! Og jeg tar den hvis den passer :)

EDIT: Og så vil jeg foreslå, jeg har lyst på noen kjegler også, men kan vi si kløven (dersom den er ledig og passer) og 4 kjegler for 500 kr? :angel:

Deal! Jeg tror den vil passe bra til Günther. Vil du komme å prøve den, så er jeg hjemme i Sande både idag og imorgen.

Skrevet

Deal! Jeg tror den vil passe bra til Günther. Vil du komme å prøve den, så er jeg hjemme i Sande både idag og imorgen.

Flott! I dag kan jeg nok ikke, men passer det om jeg kommer i morgen? Og når på dagen er det best i såfall? Jeg er opptatt til kl. 15, men etter det er jeg ledig :)

Blir sååå glad hvis kløven passer til Günther altså! Og Java sin er helt lik, samme farge til og med, så da blir de jo kjempesøte sammen :D

Skrevet

Har 3 ferplast hundesenger. 1 rød (M), 1 blå (M) og 1 sort (L) som jeg selger til 50,- kr stykket. De har tyggemerker i hjørnene.

Har også en kruvseng i hasselnøtt-farge (S/M - god plass til f.eks shelite) som er litt tygd (ikke mye, men beisen har gått bort) på på den ene siden som gis bort. Skal få tatt et bilde.

Alternativt gir jeg sengene til en eller annen kennel som driver med omplassering. De er ikke superfine, men helt funksjonelle :)

Skrevet

Det jeg har igjen nå er:

- Jæger og hund dekken, str 1 (12-18 kg, ca 50 cm langt + litt ekstra som skal dekke godt nedover rumpe og lår): 200,- Dette har dobbelt borrelås-feste slik at det sitter tett til kroppen og forhindrer at snø kommer inn. Desverre for lite til mine hunde men passer nok bra til lettbygd kelpie o.l.

- Dogman dekken, str 50 (50 cm langt, halsåpning ca 50 cm): 150,-

- Kennel trekksele/nomesele, rød, str S (ca 40 cm halsåpning, 65 cm lang): 70,- Passer nok bra til hunder på 10-15 kg som kelpie, liten BC o.l.

- Rød Gresshoppa brystsele for miniatyrhunder, små valper, str XS (30 cm over brystet): 20,- Brukt til liten BC

- Eazy dog kobbel med strikk og refleks, 120 cm: 150,-

- Gummikobbel, 3 meter: 150,-

- Kennel strikkbånd for snørekjøring, 3 meter: 50,-

- Rosa halsbånd str 45-55 cm (bredde: 2,5 cm) og str 33-45 cm (bredde: 2 cm): 50,- pr stykk

- Rosa "diamant" halsbånd str 40-45 cm: 50,- Mangler 1 stein.

- Gresshoppa halsbånd (Grønn, rød og blå) str 60 cm: 30,-

- Rødt naglehalsbånd i lær, str 27-33 cm, 20,-

- Oransje reflekshalsbånd, str 60 cm: 20,-

- Regulerbart reflekshalsbånd, ca 25-50 cm: 20,-

- Jaktdekken/markeringsdekken fra Breeder's: 38 cm. Kan nok passe de fleste hunder på 12 -25 kg. Kr: 50,-

- Vann/matskål (liten) i tekstil: 10,-

- Gule kjegler: 15,- per stykk

- Markeringskoner: 10,- per stykk

Det er lov å komme med bud :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...