Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Herlige gullkorn fra Ask :lol: Og så bildene på fb, så tøff han er :D Den opplevelsesparken så morsom ut. Og skjønner at det må gjøre utrolig vondt når leveringen er på den måten :(

Her var mannen med på Sophia og Jaran med engang. Men, når vi ventet Sophia sa han at han ikke likte favorittnavnet mitt. Når Soph var 2 mnd gammel sa han plutselig at hey, det var egentlig ganske fint... Grrr :lol: Så jeg føler jeg "mangler" noe. Så vi skal ha en til, og hvis det blir jente får hun det navnet, og hvis det blir gutt har jeg navn klart til det også :ahappy: Jeg ser en rød tråd på guttenavnene, men ikke jentenavnene :lol: Unah og Tarje. Så, får vi en gutt neste gang så får vi se hvordan det livet blir :aww: Etter fire er det totalt stopp.

Idag smakte Jaran på avokadomos, herregud så godt han syntes det var :D Morsom tid altså.

Noen bilder fra ettermiddagen med Soph :ahappy: Jeg digger ungene mine :heart:

post-478-0-57050200-1373051526_thumb.jpg

Vi har ikke sett Rips på mange mange uker, så var stor stas når hun kom hjem forigårs :)

post-478-0-67155600-1373051579.jpgpost-478-0-84856800-1373051624.jpg

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokes innlegg passet godt i dag hva gjelder å holde sammen. Vi har nemlig vært ute for første gang siden gullet ble født! Følte oss trygge på at hun hadde det fint hos svigemor og hun LOVET å ringe om det var noe. Så vi har ruslet hånd i hånd på kaien, spist middag og vært på kino (The Lone Ranger, anbefales!). Og ganske riktig, det hadde gått strålende :D De hadde kost seg stort og hun hadde vært lett å legge. Deilig!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J sov til 09.30 idag. (så trenger vi ikke si noe om hvor mye hun sov mellom 02.30-05.30)

En sta og tålmodig bestemor = en Johanne som ligger i vogna og sover MED smokk! :D

Godt det er flere som har nattugler.. :) Det er litt trøst i det å vite at man ikke er alene innimellom når man helst har lyst til å grave seg et hull i bakken for å få sove litt. :) Og dere har slitt med kolikk i tillegg... :flowers:

Elendig soving i natt også. 1 dl melk å helle på den halve posjonen med müsli som var igjen, ergo ingen melk å ha i kaffen... For ikke å snakke om bæsjebleia jeg nettopp skiftet på hun som hørtes ut som om hun fødet i 10 minutter. Seriøst. Hvorfor er mannen ALLTID utilgjengelig når de bleiene kommer? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er jo ca 95. Nevø er over 110 og han kunne gjøre det meste med følge av voksne. Planen var at han skulle klatre med sambo i familieløypene,barn over 110 kan det, men på 5 timer rakk han ikke bli mett på barneløypene.

Sett av goood tid, en hel dag. De har cafe der og et eget område som man kan grille på ( det er griller der ) . Sikkerhets kurset ( det er det og leie av utstyr man betaler for virker det som) tok ca 1 time, så vi var faktisk der i 6 timer og for eldstemann ( snart 7) sin del kunne vi vært der i 6 timer til...

Edit: mesteparten av løypene er i skogen rundt og over fosser etc. Bra skotøy ( ikke gummistøvler ) er lurt. Gjerne skift. De har også Shirehester der!

Tusen takk for utfyllende svar :) Da tenker jeg at vi tar oss en tur dit i sommer :D

Hallingmarken var stor suksess i går. Min sønn har arvet sin mors karuselldilla, og han løp rundt på tivoliet for å teste alle sammen. I tillegg vant han en stor AngryBird-bamse (+ to mindre bamser), som var så heldig å få være med sønn på karusellturene ;) Til slutt fikk han sukkerspinn, etter å ha mast en god stund. Sukkeret kikket inn, og han holdt det gående lenge!

Ny sykkel fikk han også. Den har han med til søskenbarna sine, og skal trene masse i dag vissnok.

Jeg er alene hjemme i dag. Veldig rart egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som har nattugler.. :) Det er litt trøst i det å vite at man ikke er alene innimellom når man helst har lyst til å grave seg et hull i bakken for å få sove litt. :) Og dere har slitt med kolikk i tillegg... :flowers:

Elendig soving i natt også. 1 dl melk å helle på den halve posjonen med müsli som var igjen, ergo ingen melk å ha i kaffen... For ikke å snakke om bæsjebleia jeg nettopp skiftet på hun som hørtes ut som om hun fødet i 10 minutter. Seriøst. Hvorfor er mannen ALLTID utilgjengelig når de bleiene kommer? :huh:

:hug: Huff for en morgen!

Og enig i at det hjelper å høre om andre. Lett å føle at man er den eneste i verden som "ikke får det til" ellers. Jeg har følt meg skikkelig syk de siste dagene av søvnmangel. Og de bleiene må man egentlig være minst to for å få skiftet! Med ben som spreller og hender som kommer faretruende nær katastrofeområdet... Heldigvis har det gått bra hittil! :P

Men i dag er jeg heldigvis ikke med i klubben. Hun var litt vanskelig å legge, men sov til gjengjeld fra 23- 04.50! :D Med smokk! Etter litt mat da sov hun til 07.30. Jeg er et nytt menneske idag!

Lill mobilen klarer ikke laste bildene, men de er sikkert så herlige som de pleier! :)

Soelvd, det høres helt fantastisk ut!

Loke: :hug: Tipper de koser seg veldig bare leveringen er overstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Huff for en morgen!

Og enig i at det hjelper å høre om andre. Lett å føle at man er den eneste i verden som "ikke får det til" ellers. Jeg har følt meg skikkelig syk de siste dagene av søvnmangel. Og de bleiene må man egentlig være minst to for å få skiftet! Med ben som spreller og hender som kommer faretruende nær katastrofeområdet... Heldigvis har det gått bra hittil! :P

Men i dag er jeg heldigvis ikke med i klubben. Hun var litt vanskelig å legge, men sov til gjengjeld fra 23- 04.50! :D Med smokk! Etter litt mat da sov hun til 07.30. Jeg er et nytt menneske idag!

Lill mobilen klarer ikke laste bildene, men de er sikkert så herlige som de pleier! :)

Soelvd, det høres helt fantastisk ut!

Loke: :hug: Tipper de koser seg veldig bare leveringen er overstått?

Liker! :)

Hvordan i alle dager fikk dere henne til å ta smokk? I wanna know! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker! :)

Hvordan i alle dager fikk dere henne til å ta smokk? I wanna know! :icon_confused:

Takk :)

Bestemoren hennes som er sta som fy (og ikke minst uthvilt) satt med smokken hver dag. Hun fikk god hjelp av at J mener alt skal i munnen. Bare holdt den så langt inn som hun godtok det, så knakk hun koden tilslutt.

(NUK de har på apotek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brekker Jaran seg bare av smokken, og mener det er djevelens verk. Blæ, så uendelig kjekt dt hadde vært innimellom :)

Idag var vi på 3 og halv timers gåtur. Sliten både store og små! Fy som vi koset oss.

Jaran sov for det aller meste i bæreselen :ahappy:

1010287_10151671984660256_813755812_n.jp

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord: 22-03, 03.30 - 08.30 :o Uten smokk inatt.

Illsint av sult på morgenen idag stakkars. :lol:

Med søvn innabords er jo babytiden virkelig noe å nyte. :heart:

Edit: Ergo virker bra! Er det noe å kjøpe istedet for bæremeis til høstens lange turer i skogen? Eller hva ville dere kjøpt til en baby på 6 mndr og oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord: 22-03, 03.30 - 08.30 :o Uten smokk inatt.

Illsint av sult på morgenen idag stakkars. :lol:

Med søvn innabords er jo babytiden virkelig noe å nyte. :heart:

Edit: Ergo virker bra! Er det noe å kjøpe istedet for bæremeis til høstens lange turer i skogen? Eller hva ville dere kjøpt til en baby på 6 mndr og oppover?

Ergo... Vi har to bæremeis, men Sophia på 2 og halvt foretrekker å sitte i ergo på ryggen faktisk.... En 6 mnd gammel baby har ikke styrken i kroppen til å holde seg selv oppe i en bæremeis, og på ergo sitter de litt tettere, mye mer støtte igjennom hele kroppen og beina får en mer naturlig vinkel :) Vi snur litt på knapper nå og skal kjøpe en ergo til etterhvert faktisk :P Sophia sitter mye bedre på ryggen i den, og den går opp til 18 kg. Hun er bare 11,5 :P Lars synes også at han bærer bedre i den. Han var veldig skeptisk til å begynne med, fordi han mener bæremeis er en viktig manneting når man har barn, man er nå veldig enig i at ergo er bedre (for oss altså, andre kan jo ha andre erfaringer.)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, Lill!

Jeg hilste på en Helljar i går! En L mer enn Mari sin og 2 år eldre, men like lys i luggen og en liten Emil. Han var litt skeptisk til Yari med en gang, men det gikk veldig over. Satt og pratet med henne og holdt pinner for henne oppi grøfta. Så for meg en viss sonenbaby om noen år, de var faktisk ganske like :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lill :) Vi har vært litt gærne og latt henne ligge naken å sprelle under en parasoll idag. Selv om jeg har lest at man helst skal holde seg inne til ungen er 2 år omtrent...

Hun storkoste seg! Også skal hun få bananmos til "middag". Øivind og jeg var borte og badet i sted også, mens Johanne ble passet av Bestefar. Fine dagen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kult, Loke! Jeg blir alltid litt glad når jeg hører om andre Heljarer eller Helljarer. Ikkeno artig å ha særingnavnet heller. :)

Jeg lurker for tiden fordi hverdagen er stappfull av kaos og ny hund. Men jeg leser det dere skriver og nyter fine bilder. :)

Spesielt glad er jeg for å lese om flere timer søvn i strekk! Nå begynner det å løsne for jentene. Krysser fongre for at det fortsetter!

Ergo er babytingen som har fått desidert mest bruk her i huset. Den er fantastisk. Vår har blitt brukt helt opp til 2,5 års alder, funker helt sikkert nå også, men da må Marimannen bruke den tror jeg, for H veier vel 16-17 kilo. Puh!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Marie! :D Ergobaby her og, veldig fornøyd med den! Men først nå jeg virkelig liker den, syntes den var litt styrete å bruke når hun var bitteliten.

Ny soverekord her og forøvrig, selv om det ikke er like stas for oss som har sovebaby på natten. Men at søvn avler søvn stemmer definitivt her i huset! Jo mer hun sover på dagen jo mer sover hun på natten. "Hold henne lenge våken på kvelden så sover hun lenge på natten"-trikset ørten mennesker har gitt meg funker ikke her.. I går sov hun mye fordi vi blant annet kjørte en del, og da sov hun fra 20.00-08.30 uten mat. Og det verste er at da er hun blid og fornøyd og har ikke noe stort behov for mat med en gang.

Åh, jeg blir litt rørt. Den ene tanten min har vært helt spesiell for meg, hun har alltid vært der, alltid vært den kule, morsomme, snille tanten jeg alltid har sett opp til og spurt til råds. Når hun fikk første barnet sitt var jeg 10 år og jeg har på mange måter tatt den rollen for henne, hun har vært mye på "Drammensferie" hos meg og vi har alltid kost oss masse. Lekeland og Ole Brumm-film er de siste årene blitt bytta ut med gutteprat og shopping og nå må jeg innse at jeg er ikke den aller mest spennende lenger - hun tar nemlig tydelig samme rolle for Tuva som tante har tatt for meg og jeg for henne. Nå har hun kommet helt til vestlandet for å være her en uke, utrolig stas! I går til i dag har dessuten lillesøsteren hennes som jeg er så heldig å være fadder for vært her. De er så fine de to jentene altså :wub::wub::wub:

1550_10151671366562225_2097972493_n.jpg

1017673_10151671400952225_2090510120_n.j

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, soelvd! :wub:

Vi er på ferie i Sverige, og E storkoser seg! Nå lager samboeren min og broren mi sandkasse til ungene og da blir det litt bråk. E insisterer på å gå rundt med de rosa øreklokkene sine hele tiden, og skal hjelpe til med å grave. Og hun og fetteren på 3 år er så søte sammen :wub:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som snakker om å sovne ved puppen og sånn og nattamming:

http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Slik-slutter-dere-med-nattpupp/

Likte spesielt det siste:

Kjære mor!
Stol på deg selv og ikke slutt med amming eller nattamming fordi at noen andre forteller deg at du skal gjøre det! Du vil som mor selv føle og vite når det er greit for babyen din at dere slutter. Hvis det føles riktig så vil jeg anbefale deg at du koser deg med ammingen og gjør det til en hyggestund for deg og babyen din så lenge det fungerer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...